• Filippa85

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej!

Vad tror ni om min kurva? Det är min första månad med NC.

Jag hade ÄL tisdag 18/7, vilket bekräftas av såväl NC som ÄL-test och vi hade sex 16, 17, 18. Min normala temperatur ligger på 36,2, jag har legat på 36,4-36,62 under de senaste dagarna och har inte fått mens ännu, men tog graviditetstest imorse som visade negativt?? (både sticka ocg CB digital).

Så frustrerande! Jag har PCO men har haft regelbunden cykel 28-30 dagar det senaste året ungefär.

• Filippa85
    Eli88 skrev 2017-08-23 15:42:25 följande:

Hej :) prövar att bli gravid med hjälp av natural cycles, första försöket den här månaden! BIM 3/9.Har inga vänner i samma situation så tänkte att det kunde vara kul att följa med här och kanske få lite råd från mer erfarna cyclers ;) lycka till alla!

Har också BIM 3 september, håller tummarna för oss båda! 
  • Filippa85
    Poppla skrev 2017-09-11 19:06:02 följande:
    Ne, det orkar man verkligen inte! Om man nu måste mäta pga att man inte hörnpipet, hur lång tid är det som gäller vid mätningen då? Borde nog reklamera igen..men det måste ju finnas ett system även för den som hör illa, om det är där min sko klämmer????
    Hej! 
    Jag hör pipet och tycker att det är högt! Men det dröjer rätt länge innan man hör pipet, kan det vara att du tar ut termometern lite för snabbt? 
  • Filippa85

ÄL +6 idag och efter en jämn kurva på ca 36,6-36,7 så sjönk plötsligt tempen ner till 6.19, får se om den ökar imorgon och om det kan vara dipp när ägget fäster som man har läst om ibland. Hoppas! =) Har haft lite känningar men det har jag o andra sidan haft varenda månad sedan vi började försöka i somras, så litar inte på mig själv. haha. BIM 3/10. Har ett testa tidigt-test så tänkte testa med det på lördag... 

• Filippa85

Hej!

Håller med Eloons, men det ser ju trots allt ut som du haft ÄL den 19:e, har du kompletterat med tester eller märkt av andra symtom vid den tiden? OM jag var du skulle jag maila NC och fråga, har förstått att de är snabba med svar.

Zora skrev 2017-10-09 13:52:58 följande:

Hej!

Någon som kan svara på varför inte äl har satts ut? Så här ser grafen ut. Det var lika förra månaden, äl sattes aldrig ut. Bifogar två bilder. Första är denna månads graf och andra förra månaden.

• Filippa85
    CinnamonGirl skrev 2017-10-16 21:41:58 följande:
    Jag började tempa analt denna cykel, sen har jag sovit dåligt den senaste tiden.
    Man kan kalibrera om tempen i NC och det är kanske dags att göra det i och med att du börjar köra analt nu?
  • Filippa85

Har varit borta ett tag då jag blev gravid och sedan fick MF i v.6/7. Efter några dagar då jag var jätteledsen och förstörd så känner jag mig på något sätt peppad igen. Fick ett MF 2013 och blev sedan snabbt gravid med min dotter, så denna grav/MF är iaf ett bevis på att jag kan bli gravid igen och hoppas att jag snart blir gravid igen och att det då slutar lyckligt med en frisk liten bebis. 

• Filippa85

Jag har läst att man kan få en tillfällig dipp ca 1 vecka efter ÄL när ägget fäster. Det fick jag tidigare i höstas när jag var gravid (som sedan slutade i MF). Kanske är det som händer dig?

Hoothoot skrev 2017-11-15 21:51:35 följande:

Kom på hur man gjorde ;)

Men har jag förstått rätt att det är vid mens tempen dippar? Tycker min temp har sjunkit väldigt för att inte ha mens förrän om 5 dagar.

• Filippa85
    oshark skrev 2018-09-17 07:53:33 följande:

Är det någon som kollar sin livmodertapp dagligen? I så fall; hur långt före ÄL och BIM ändrar den "karaktär"?

Hej! Jag har började känna på den och intressant hur man kan känns de olika stadierna, dock skrev jag aldrig upp något exakt men ungefär 1-3 dagar (lite olika vid olika cykler) innan ÄL och BIM var det för mig. 

De gånger jag varit gravid (haft 3 MF under det senaste året men är nu gravid igen) så har tappen varit tydligt sluten, hård samt bakåt-lutande i tid vid BIM. 
  • Filippa85

Det var just sådana här lite förvirrade tillstånd som gjorde att jag började kombinera NC med att känna livmoderstappen, den känns mjuk och öppen vid ÄL och sluter sig sedan, i mina fall har det som sagt varit positivt om den varit hård, bakåtvänd och sluten vid BIM = gravid. 

Jag tycker att det var lättare när man kombinerade de två sätten, jag brukade även skriva in hur tappen kändes i anteckningar på respektive dag så att jag kunde gå tillbaka och jämföra cykel för cykel. 

• Filippa85
    Ölandstoka skrev 2018-10-04 15:55:23 följande:
    Tack så mycket för pepp! :)

Det gick att boka online så jag gjorde det nu. Det känns bra!

Är fortfarande nyfiken om någon med plan har fått ett varningsmeddelande.
    Hej! Jag har också en mild PCO med oregelbunden mens och nu på senaste också kort luteal-fas = mellan ÄL och mens, ca 7-9 dagar, men fick aldrig några meddelande om att jag hade "konstig" eller avvikande cykel, utan precis som någon annan nämnde så är det mer att man sköter tempen bra eller att man snart ska ha ÄL, mens eller att man har haft ÄL typ. 

Jag har haft betalversionen i ett år, inställd på "plan", nu är jag gravid i v.10. 

Lycka till!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles