• Line91

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej! Jag kan inte säga att jag läst denna tråd från början till slut men mycket har jag läst. Så nu är det väl inte mer än rätt att jag också hoppar in här :) 

Jag och min sambo är inne på femte försöket, ägglossning är enligt NC beräknat till idag men det blir nog någon dag senare. Jag har använt mig av NC sedan snart tre år tillbaka (2,5 år prevent) och jag älskar det. Hoppas bara det resulterar i en graviditet snart. 

• Line91
    Jesss85 skrev 2017-08-26 19:56:01 följande:
    Hej, hehe ja tog väl över en vecka för mig att läsa igenom hela haha, välkommen :)

Ok spännande, kör du äl-tester också eller bara NC? Brukar du känna av när du har äl?

Oj så länge häftigt! Har du nån gång vart med om att äl hoppar över en månad? Jag misstänker att det sker med mig nu :(
    Bra jobbat! ????????

De tre senaste gångerna har jag använt mig av tester, dom billigaste. Så det är lite knepigt att tyda... normalt sätt brukar jag känna av ägglossningen. Innan får jag äggviteliknande flytningar, sedan ömma bröst. Innan jag började med NC hade jag ingen aning om att det har med ägglossning att göra!

Jag har hittills inte missat en ägglossning men den har varit lite sen. Förra månaden kom ägglossningen ca 1,5 vecka senare än vanligt. Så det blev ett halvhjärtat försök från vår sida, jag trodde nämligen inte att jag skulle få någon ägglossning. (Gick sedan tillbaka i min historik och såg att detta brukar hända mig ca två gånger/år) Har det blivit så för dig tidigare eller varför tror du den kommer utebli? Håller tummarna på att den är påväg! :)
  • Line91
    Eemmmaa skrev 2017-08-27 09:34:09 följande:
    Hej! Välkommen hit! Roligt att fler ansluter sig:) Kul att höra att du är nöjd med NC! Hoppas att jag också ska ha samma uppfattning om ett tag! Jag är inne på min första månad med bim på tisdag, men tempen har redan sjunkit så jag laddar för andra försöket nu!:)

Spännande med äl nu. Några tecken på att den varit än?:) Nu håller vi tummarna för att det tar sig på femte försöket er er!:)
    Tack! :) Jag tror säkert att du kommer komma in i det snart. För vissa sjunker tempen tillfälligt så vi får hoppas på det.

Inga symtom på äl än... Men det kommer nog! :)
  • Line91
    asterisco skrev 2017-08-31 07:17:52 följande:

Tack för att ni hjälpte mig & analysera & sa att jag skulle testa! :) blev glädjerus imorse!!

Testlagrets sticka lyste två röda streck direkt, trodde inte på det så tog CB också! :)

Grattis! :D
  • Line91

Ska vi göra en BIM-lista? I så fall är det bara att fylla i och uppdatera :)

Line91 15/9

• Line91
    Gabbi194 skrev 2017-09-05 05:46:55 följande:

Hej alla!

Jag vet inte om det är önsketänkande eller ser man ett ljust ljust streck/skugga på detta testet. Tog det nu precis och har BIM idag..Grafen ser ju också hyfsat lovande ut.

Jag tycker mig se en skugga där och graden ser riktigt fin ut! :)
  • Line91

Jag har fått en länk där man kan få 30% rabatt på NC under första året och gratis termometer. Om det är någon som läser denna tråd och inte har börjar med NC än. Skönt med lite rabatt om man startar prenemationen endast för plan :)

app.naturalcycles.com/&webSignup=1&refId=q6hjfrcrn00orfk4&refCode=referralid30&utm_source=MailChimp&utm_campaign=0e9b752bc3-AUTOMATION_Pro_to_Star_Cycler_sv&utm_medium=email&utm_term=0_31b3ada694-0e9b752bc3-243802169&mc_cid=0e9b752bc3&mc_eid=74b9c14d13#/reg-reg

• Line91
    Gabbi194 skrev 2017-09-07 19:28:14 följande:

Måste varit ett spökstreck! Idag kom mensen, så himla tråkigt och besvikelsen ska vi inte ens tala om..

Vad tråkigt! Min mens kom också igår, hade egentligen bim 15/9 men den kom nu och med sänkt temp. Förstår inte vad som händer med min kropp just nu... hade försenad ägglossning i lördags och mens fem dagar efter. Det är ingen nidblödning då jag har mensvärk och sänkt temp för tredje dagen nu.
  • Line91
    Jesss85 skrev 2017-09-10 07:38:34 följande:

Åh nej vad tråkigt! Samma här förmodligen, min äl var ju 23 dagar sen denna månad och så skulle jag fått mens imorn men fick blödning redan i fredags med sänkt temp både fredag och lördag men fortfarande över strecket. Inte mätt idag för vi var på fest igår. Och mindre mens än vanligt så hoppas ju på nidblödning men måste försöka inse att det faktiskt är mensen..man lever ju på hoppet!!

Jag förstår inte heller min kropp, såå konstigt! Kan det verkligen vara psykiskt för att man tänker på det jämt?!

Det är min andra cykel i rad som beter sig konstigt... Men det är väl bara att ta nya tag. Känns ändå som en lättnad då mensen kommer och man vänder mot en ny ägglossning. Vi beställde även hem ett test för min sambo nu i samband med nya ägglossningtest. Det ska bli mycket spännande! Någon annan som har gjort ett sådant test?
  • Line91
    inez898 skrev 2017-09-14 15:33:29 följande:

Hej!

Jag och min kille har försökt bli gravida sedan i mars. Jag har under denna period haft lite oregelbunden mens (2 cykler har varit längre än de andra) och jag skaffade NC för en vecka sen för att få bättre koll på att jag verkligen har ägglossning och när den isf är. 

När jag laddat hem appen la jag in all data på när jag haft mens och när jag tagit ÄL-test osv från i december förra året och framåt (dock ej temp, har inte tempat tidigare). Vissa månader prickade NC ut ÄL utifrån detta, men vissa månader finns ingen sån symbol. Är det någon som vet varför? 

Varje månad har jag haft symptom på ÄL, tagit positivt ÄL-test och sen har mensen kommit exakt 14 dagar senare. Utifrån detta har jag antagit att jag faktiskt haft ÄL, men nu när NC inte sätter ut ÄL så blir jag osäker... 

NC sätter ut ägglossning huvudsakligen från tempen. Då tempen är det enda helt säkra beviset på att ägglossning skett, ägglosningstest är inte 100% säkra. Så nu när du väl börjar ta tempen så ska du se att du får en symbol för varje ägglossning.

Eftersom du känt symtom och fått positivt test varje gång så har du säkert haft ägglossning men det har inte blivit registrerat eftersom NC har varit lite osäker och kan då inte sätta ut en symbol.
  • Line91
    inez898 skrev 2017-09-18 14:46:45 följande:

Ja det kanske är så att tempen krävs... tyckte bara det var konstigt att NC satte ut ÄL utan temp vissa månader och andra inte. Men antar att det bara är att vänta och se vad som händer nu när jag tempar! Tack för hjälpen! :)

Det visar sig med tiden ska du se :)
  • Line91
    lakritspipa93 skrev 2017-09-18 07:16:10 följande:

Hej!

Så här ser min kurva ut för tillfället, är på ÄL +7/8 och har BIM 23/9, dag 31. Får se hur det går. Känner mig helt som vanligt förutom ömmande bröst, men det är svårt att veta hur det ska kännas innan mens eftersom jag gått så länge med p-piller och sedan direkt spiral... :)

Hur går det för er andra?

Kram

Ömmande bröst blir efter ägglossning pga någon hormon som utsöndras efter ägglossningen. Så det har inte med mensen att göra :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles