Inlägg från: Malin Annie Carolina |Visa alla inlägg
  • Malin Annie Carolina

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej :) 

Har sedan ett par månader tillbaka också börjat försöka (använder NC sen ett par år tillbaka). Har inte heller några vänner i samma sits och känner mig inte riktigt redo än att berätta för folk att vi börjat försöka, även om ett par vet (känns som en väldigt stor grej att ens skriva här). Har alltså inte heller några jag direkt kan prata med, eller i alla fall som förstår till 100 %. Men det här att man blivit en galen människa redan efter två ("misslyckade") försök...Man blir ju som besatt eller är det bara jag? Tänker att det kanske lättar lite om man hör om andra som är i samma stadie...
  • Malin Annie Carolina
    Pacific skrev 2017-08-27 11:23:16 följande:

Hej, nu har även jag hittat hit!

Jag har använt NC i drygt en månad och tanken var först att använda det som preventivmedel. Jag har på senare tid känt mig allt mer redo att bli mamma och nu har min sambo uttryckt det så att vi är i den åldern att det börjar kännas okej. "Händer det så händer det" säger han, men han är nog inte redo att börja "aktivt". Så därför kör vi på som vanligt, men jag följer processen via NC. Men man blir ju som besatt.. Min mens är beräknad i veckan och jag har beställt ägglossningstest inför nästa cycel.

Det verkar många gånger så mycket skönare att vara kille i allt det här. Dom blir inte alls lika "galna". Min sambo är helt game med att vi fr.o.m. ett par månader tillbaka börjat försöka aktivt men det är fortfarande så abstrakt för honom medans jag själv tänker på det större delen av dagen. Tycker det är jobbigt att man så snabbt blivit så uppslukad av det. I början vågade jag inte ens ändra till "plan" utan gick bara in där ibland för att liksom smygkolla. Haha, knäpp man är. Tycker NC är bra, men den här månaden "lurades" den typ och är har enligt appen hoppat fram en vecka vilket gjorde att vi missade den här månaden. Så typiskt att det skulle hända just nu. Som sagt, NC är bra men tror även på att köra på rekommendationen att ligga 2-3 ggr i veckan ist för att enbart försöka pricka äl nu när jag vet att min kropp betett sig lite annorlunda.
  • Malin Annie Carolina
    Jesss85 skrev 2017-08-26 19:56:01 följande:
    Hej, hehe ja tog väl över en vecka för mig att läsa igenom hela haha, välkommen :)

Ok spännande, kör du äl-tester också eller bara NC? Brukar du känna av när du har äl?

Oj så länge häftigt! Har du nån gång vart med om att äl hoppar över en månad? Jag misstänker att det sker med mig nu :(
    Min har vad jag vet aldrig hoppat över. Trodde att den gjorde det en gång men eter kontakt med kundtjänst pga annat ärende så ändrade dom till att jag inte alls hoppat över. Däremot Var den 1 vecka sen den här gången. Brukar ha äl runt dag 15-17 men nu helt plötsligt var den på dag 24 (missade alltså den här månaden). men fortsätt bara mät så kommer den säkert hitta äl den här månaden också... 
  • Malin Annie Carolina
    Poppla skrev 2017-09-12 19:54:18 följande:
    Skumt att jag inte hör då. De ska skicka en ny nu igen, som de får testa ljudet på innan. Hjälper inte det får jag testa hörseln och sen får jag driva en kampanj om termometer anpassad för hörselnedsättningar;)
    Jag tror inte att det beror på att den piper högt men att du inte hör. Min har alltid pipigt väldigt högt men igår slutade den. Hade den i munnen väldigt länge men stängde tillsut av och testade igen. Då funkade den igen. Samma sak idag. I mitt fall kanske det har något att göra med batteriet, fast jag vet inte.

Är det någon som vet om det spelar någon roll ifall man mäter en gång till direkt efter? Tempen skiljer sig ju alltid åt även om man testar 10 sekunder efter. Kanske inte gör något?
  • Malin Annie Carolina
    Eps1106 skrev 2017-11-06 09:26:33 följande:

Hade tänkt testa idag men tempen störtdök imorse så det känns lite onödigt. Får hoppas på att mensen kommer fort så att man snart får försöka igen istället!

Min temp störtdök idag också. Visserligen första "riktiga" försöket den här månaden (försökt ett par månader innan men äl har bråkat lite) och jag vet att det kan ta lite tid men ändå blir man (jag) så himla besviken. Försöker vara inställd på att det kan ta upp till ett år men det är som att jag inte riktigt kan ta in det utan hoppas för mycket att det ska gå ganska snabbt iaf. Och även om jag ställer in mig på att det kommer ta ett tag till så dyker tankar upp som "tänk om det inte går alls". 

Hur känner ni andra? Och hur gör ni för att inte fullkomligt gå all in med förväntan varje månad (som sen blir en stor besvikelse)? Så avundsjuk på dom (min sambo t.ex, hehe) som verkar vara väldigt avslappnade i det här och som helhjärtat går in med inställningen att det blir när det blir. 
  • Malin Annie Carolina

Bör tilläggas i inlägget över att jag har blivit gravid innan med samma kille för ca 2 år sedan men som slutade i missfall så det borde ju ändå tyda på att kroppen fungeras som den ska, men oron finns där iaf...

• Malin Annie Carolina

Någon som kan hjälpa mig med min cykel? Jag tycker att det ser ut som att jag redan har haft ÄL den här månaden? Har inte sovit sämre än vanligt men dock haft urinvägsinfektion förra veckan som gjort att jag gått på penicillin i några dagar. Vet inte om det kan påverka...

• Malin Annie Carolina
    CinnamonGirl skrev 2017-11-22 13:31:28 följande:
    Vid tre förhöjda värden sätter NC ut ÄL. Så om du får det imorgon...
    Aha okej! Så det är mycket möjligt att tempen går ner igen och därefter ökar, precis som kurvan tror? Då har jag kanske inte haft äl än alltså?
  • Malin Annie Carolina
    stragge skrev 2018-01-18 09:04:58 följande:
    Detta är första månaden jag mäter så borde ha lite is i magen egentligen :p försöker bara förstå hur man ska veta när ägglossning är på gång :p
    Ja det tar ju några månader innan NC börjar lära sig ens kropp, men man kan hålla utkik efter att ens flytningar blir rikligare och lite slemmigare, typ trådigt eller hur man ska beskriva det. Det kan man alltså hålla lite koll på :) 
  • Malin Annie Carolina
    Jagvetdåinte skrev 2018-08-16 06:26:03 följande:
    Glömde bifoga bild. Här är den!
    Jag är i samma sits. Är inne på 9e försöket och även om man VET att det kan ta sin tid så dyker alltid tankar som "jag är nog infertil" upp dagarna mellan ÄL och mens. Jag och min kille blev gravida för 3 år sen (oplanerat) som slutade i missfall så jag vet ju att det har gått en gång men som sagt,varje månad dagarna innan mens får jag en så stark känsla av att de här aldrig kommer gå. Har alltid haft spotting innan mens och trott att det är väldigt vanligt men läste nu (dum som jag är och googlar) att det kan betyda att man har svag ÄL. Vet inte om detta är något NC skulle märkt iof om det var så? Jag har en väldigt regelbunden cykel där ÄL hittas varje månad så kanske inget att oroa sig för men ändå gör man det...Vet inte vad jag vill säga med det här inlägget mer än att här är en till som är nojig. 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles