• Pacific

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hej, nu har även jag hittat hit!

Jag har använt NC i drygt en månad och tanken var först att använda det som preventivmedel. Jag har på senare tid känt mig allt mer redo att bli mamma och nu har min sambo uttryckt det så att vi är i den åldern att det börjar kännas okej. "Händer det så händer det" säger han, men han är nog inte redo att börja "aktivt". Så därför kör vi på som vanligt, men jag följer processen via NC. Men man blir ju som besatt.. Min mens är beräknad i veckan och jag har beställt ägglossningstest inför nästa cycel.

• Pacific
    asterisco skrev 2017-08-31 07:17:52 följande:

Tack för att ni hjälpte mig & analysera & sa att jag skulle testa! :) blev glädjerus imorse!!

Testlagrets sticka lyste två röda streck direkt, trodde inte på det så tog CB också! :)

Åå vad kul, grattis!!
  • Pacific

Jag förstår inte.. "Hög fertilitet" men kommande dagar är rosa innan väntad ägglossning? Tog ägglossningstest idag som var negativt.

• Pacific
    Malin9409 skrev 2017-09-11 07:38:45 följande:

Godmorgon tjejer. vilken fantastisk tråd som hållt sig vid liv så länge.

Lite om mig. är 23 år gammal. Har försökt bli garvid med mitt ex i 2,5 år, efter 2 år så bestämde jag mig för att göra en gastric bypass, gick ner 50 kg och insåg att han inte var mannen jag ville leva med. Har nu hittat en ny för 1,5 år sen och vi bestämde oss för att sluta med pmedel i slutet på april i år. min mens var väldigt konstig de första 2 månader då jag opererade mig och ja precis slutat med pmedel.

En stor oro i mig säger att jag inte kommer att bli gravid, men den andra delen hoppas att det var för övervikten. 

igår valde jag att köra en prenumeration på NC igen (provade det 2-3 månader för många år sen) har inte fått tempen en, så har bara loggat min mens än, inne på dag 3. Hoppas på att NC kan hitta min ägglossning och att jag kan pricka in den :)

förlåt för långt inlägg  

Välkommen och lycka till! :)
  • Pacific
    Moodie skrev 2017-09-14 12:02:03 följande:

Fick en dipp idag på ÄL+7. Vad tror ni, ser min kurva lovande ut än så länge?

Jäklar vad ni ligger, bra jobbat! ;D
  • Pacific

Jag blir tokig.. Mina värden varierar såå mycket! Mätte 3 gånger idag, på likadant sätt: 36,05 36,33 och 36,44. Hur är det möjligt?! Nu för tiden mäter jag 2-3 gånger och tar medelvärdet..

• Pacific
    CinnamonGirl skrev 2017-09-17 11:38:54 följande:

Hoppar in här igen nu. Plussade den 26/8 men fick missfall i tisdags. Så nu är det bara ta nya tag!

Hur tar ni tempen? Kör ni oralt eller analt? Jag har börjat med analt  då jag tycker det är svårt att få till det oralt.

Tempade imorse.

Analt gav 36,88 - 36,89 - 36,88

Oralt gav 36,40 - 36,50 - 36,45

Anala mätningar ger alltså mer stadiga värden än oralt för mig.

Har tempat ett tag nu och de tidigare värdena är ju orala temperaturer, men hur lägger jag in de anala värdena, de är ju lite högre? Ska jag dra bort några grader eller så, vad tror ni?

Inom vården säger man att ta tempen i analen är det mest "korrekta", så jag tror inte att du behöver göra någon justering.
  • Pacific
    AttVänta skrev 2017-09-19 10:20:37 följande:

Hej!

Har BIM 23/9. Testade i går morse och fick ett svagt positivt sträck och i morse när jag testade igen var det lite starkare. MEN det som oroar mig är att min temperatur har sjukligt ganska mycket de två sist dagarna (dock fortfarande över luteal medeltemperatur - alltså temperaturen efter ÄL). Enligt natural cykles så ska temperaturen fortsätta stiga efter befruktningen förbi BIM.

Så nu är jag rädd att det blivit ett supertidigt missfall.

Någon som använder naturl cykles och har erfarenhet av sjunkande temperaturer efter befruktning ?

Jag undrar detsamma!!
  • Pacific
    Lillafisfia skrev 2017-10-03 16:30:37 följande:

Tjejer!

Känner mig lite uppgiven! Enligt NC är det ÄL på måndag, min sambo åker på semester i 2 veckor på fredag morgon... Vi kan alltså få till mys tidigt fredag morgon. Är det helt kört? Känns så trist att ett försök bara går till spillo.. :(

Spermier kan ju leva upp till 5 dagar så helt kört är det ju inte! Få till det samma dag som han åker ;)
  • Pacific

Jag förstår ingenting.. Ägglossning var beräknad till CD18. Jag fick två positiva ägglossningstest CD16-17. Men appen har tagit bort ägglossningen. Varför?? Har den uteblivit?
  • Pacific
    Eloons skrev 2017-10-10 07:02:52 följande:

NC behöver tre förhöjda temperaturer innan ägglossningen sätts ut.

Jaha, över "medellinjen"? För jag har ju 3 st, men ena är under linjen.. Så då borde den med andra ord bestämmas och sättas ut imorgon
  • Pacific
    Billieblue skrev 2017-10-22 09:31:46 följande:

Hej! Jag fick positivt resultat på ÄL-test tors och fredag. Har inte haft någon märkbar tempdipp (se bilden), men däremot en rejäl höjning igår och idag. NC har inte satt ut ngn ägglossning, men om tempen är fortsatt förhöjd kommande dagar antar jag att symbolen sätts ut snart.

Jag är rädd för att vi haft sex för sent, eftersom testet visade positivt fredag em, och vi hade sex lörd kväll. Lördag dag visade testet negativt, och det betyder väl att äl redan inträffat?

(Vi hade även sex i fredags, men utan att han kom i mig)..

Känns som att denna månadens försök blev misslyckat. Mina cykler är oregelbundna och NC visade att jag skulle börja testa måndag(imorgon), men jag började testa i torsdags pg a äl-flytningar..

Vad tror ni? Verkar finnas många kunniga härinne :)

Hej!

Det ser ut som att ÄL skedde dag 19. Jag fick nyss lära mig att Natural cycles sätter ut ÄL efter tre dagars temp höjning, så de kommer nog att sätta ut denna snart. Lycka till! :)
  • Pacific

[quote=78166424][quote-nick]Aducia skrev 2017-11-06 07:56:41 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis!!

• Pacific
    XAHHA92 skrev 2017-11-12 09:03:53 följande:

Hur brukar er temp se ut dagarna innan mens? När sjunker er temp?

Är på bim-4 och min temp fortsätter att höjas.

Min dippar samma dag som jag får min mens
  • Pacific
    Hoothoot skrev 2017-11-16 19:38:06 följande:

Ja kanske det? Återstår och se i så fall :) Känner mig dock inte gravid men det kanske är ett bra tecken också slipper man bli ledsen om det inte skulle vara så tänkte jag :)

Jag är gravid i v 5 och har inte haft några symtom.
  • Pacific
    CinnamonGirl skrev 2017-11-23 06:00:01 följande:

Utomhus har det varit en temperaturökning, personligen har jag haft en temperatursänkning... har varit upp inatt och osäker på om jag fått sova fyra timmar i sträck. Siktar in mig att mensen kommer under dagen. Suck!

Ge inte upp förrän mensen kommit. Såhär ser min gravidkurva ut, jag var helt säker att jag skulle få mens efter min stora dipp.
  • Pacific
    CinnamonGirl skrev 2017-11-23 20:37:44 följande:

Testat negativ i kväll, men ännu ingen mens... :-S

Jag testar igen!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles