Tråden för oss som använder NaturalCycles
Hur många här har blivit gravid med hjälp av NC?
Hur många här har blivit gravid med hjälp av NC?
Tänkte inte testa förens på tisdag, men hade för gamla vanliga billiga test hemma och det kom upp 2 streck direkt så tog ett digitalt och viss är ja gravid.  
Trodde de va noll chans på att ja skulle blir gravid den hör cykeln
Hej 
Här kommer en kanske lite väl grundläggande fråga men är lite ny på detta. Jag har kört NC sedan årsskiftet. Har gjort "aktiva försök" att bli gravid under fyra månaders tid men det har inte ännu tagit sig. Min fråga är hur säker datumet för ÄL är om man bara utgår från NC och alltså inte tar några egna test. Någon som har erfarenhet av detta? 
Jag körde ÄL test ett tag men det gjorde mig stressad och vill därför undvika det, men om det kan vara så att jag inte prickar ÄL pga att NC.s uträkning inte är särskilt säker så känns det som att jag måste försöka köra igång med tester igen... 
Lycka till allihopa <3
Åh grattis!! :)
[quote=76983731][quote-nick]Eloons skrev 2016-09-19 13:46:36 följande:[/quote-nick]Jag körde en cykel med äl-tester men kände också att jag blev stressad av de, så den andra cykeln körde jag och pojkvännen att efter mensen slutat så körde vi varannan dag tills äl vart utsatt :) det var lite kämpigt ibland men totalt värt det då jag den här veckan går in i vecka 13 :)[/ 
Tack snälla för svar! Jaa NC räknar ut i förväg när jag förväntas ha ÄL och då kör vi på aktivt några dagar innan och någon dag efter. Min oro ligger i hur tillförlitliga NCs planering är men om det inte tar sig om ett tag så finns ju alternativet att köra på varannan dag. Även om det känns påtvingat!
Ni som är/blivit gravida. Har ni haft mkt flytningar efter ägglossning/innan ni plussat?
Nån som vet hur man kalibrerar termometern?
Tjejer jag är gravid
Tack snälla vågar jag ta ett digitalt också? Är på bim idag 14 dagar efter ägglossning
Hej i stugan! Jag har frågat litegrann i min gravidgrupp på Facebook om denna fråga, men tänkte fråga er som är gravida här... hur tänker ni angående influensavaccinet? Är det något ni ska ta? Eller inte? Och varför?
Det är ju första gången jag är gravid nu men har aldrig tagit det förut för jag är lite anti vaccin, att vaccinera barnet när det kommer mot tex röda hund osv tänker jag göra men har aldrig tänkt att ta mot tex svininfluensa eller gardasil. Vore kul att höra era åsikter! :)