• jaksu

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Jag förstår inte. BIM igår, idag är jag på ÄL+14. Ingen mens i sikte och inget plus. Tempen steg lite idag igen. Någon som vet vad som händer? Haha

• jaksu
    Eloons skrev 2017-08-30 11:35:07 följande:
    Åh va segt!! Jättefin kurva ju. Testat PE?
    Verkligen segt!! Nej jag har inte lyckats få tag på ett PE, det finns inte på apoteket där jag bor tyvärr. Jag tänker mer att jag får ha is i magen och vänta in några dagar, antingen kommer mensen eller så får jag ett plus. Är det "vanligt" att man plussar dagar efter BIM och inte något innan?
  • jaksu
    asterisco skrev 2017-08-31 07:17:52 följande:

Tack för att ni hjälpte mig & analysera & sa att jag skulle testa! :) blev glädjerus imorse!!

Testlagrets sticka lyste två röda streck direkt, trodde inte på det så tog CB också! :)

Åh va kul!! Stort grattis!!! :D
  • jaksu
    FrökenJ90 skrev 2017-08-31 10:26:10 följande:
    Såhär såg min kurva ut när jag plussade
    Gravid med första barnet - Bf maj 2018
    Ja okej, va lustigt med alla dessa olika tester och resultat! Ja våra kurvor ser väldigt lika ut! :) jag får nog köpa med ett digitalt kanske, det känns ju ändå lite obödigt eftersom mitt vanliga inte vidar en tillstymmelse till streck ;) kanske väntar någon dag ändå :)
    Tack snälla för att du delar med dig, det skänker hopp! Och STORT grattis och lycka till med graviditeten :)
  • jaksu

Nu börjar nog tempen att sjunka.. sjunker den stegvis innan mensen kommer?

• jaksu
    FrökenJ90 skrev 2017-08-31 10:26:10 följande:
    Såhär såg min kurva ut när jag plussade
    Nyfiken fråga, har du fortsatt tempa efter du plussat? var nyfiken på ifall din temp har enbart höjts eller om den har gett lite vika varierat? Jag har inte plussat än, testade senast igår morse (neg), bifogade en bild på min kurva imorse där man ser att den möjligtvis är på g neråt. 
  • jaksu

Igårkväll kom mensen, som jag misstänkte. Lite segt men nu är det bara ta nya tag igen :)

• jaksu

Hej på er igen denna månad, ÄL närmar sig.
    Jag har dock blivit lite fundersam, förra cykeln hade jag bekräftad ÄL dag17 (som "normalt"), denna cykel är den beräknad till dag14? Kanske finns en enkel förklaring, men jag förstår inte :)

Någon som vet? hehe

• jaksu

Hej.. Min cykel denna månad ser verkligen märklig ut. Har ni varit med om detta någongång?

• jaksu
    Billieblue skrev 2017-10-01 12:15:11 följande:
    Grattis till dig FrökenJ90 :)

Ja får vänta lite och ta ett nytt test om några dagar. Känns som att ?alla? plussar så himla tidigt, men sen har jag läst om många som får plus mkt senare, typ ÄL+20. Såå svårt att vänta.

Får väl tänka att så länge inte mensen dyker upp, och tempkurvan håller sig hög, så finns det hopp :)

Har även låg sköldkörtelproduktion (hypotyreos), antar att även det kan spela in. Någon annan med hypo som försöker bli gravida?

Jag har hypo också, mina värden har legat bra (TSH) förra cykeln men gick från 1,0 till 2,2 väldigt snabbt och det syntes TYDLIGT i månadens tempkurva, nu börjar värdet bli bra igen och det börjar sakta med säkert bli "normala värden".

Jag kan slänga in bilder på mina 2 senaste cykler så du ser vad jag menar, om jag inte var för otydlig hehe :) Jag tycker det känns härligt att man även med NC kan hålla koll på hypon (iaf i mitt fall), då jag vet när jag började må dåligt pga värdena och när jag höjde medicinen, allt stämmer in på min kurva- ganska häftigt.

• jaksu
    Billieblue skrev 2017-10-02 17:34:16 följande:
    Ja, håller med om att det är ett bra verktyg för att hålla koll på sitt tsh-värde, märks ju nästan direkt på tempen! Plus att min mens blir oregelbunden så fort jag ligger minsta lilla för högt i tsh.

Försöker du också bli gravid?

Jag är på ÄL+13, BIM +2. Testade negativt imorse så väntar bara på att mensen ska komma nu. MEN, Fick ett meddelande på NC idag om att jag ska testa de närmsta dagarna om inte mensen dyker upp. Tycker att det är sent, men lite hopp finns det ju kanske fortfarnde :)

Ja precis, toppen!

Ja, vi har "försökt" i ca 3 år, dock inte aktivt och schemalagt hela perioden. Vi börjar väl lite nu att försöka pricka in ÄL vilket vi kan kan göra tack vare NC, så hittills har jag bara fått bekräftad en ÄL (förra cykeln- vilket är första tempmånaden). Jag är såå glad att jag tog mig i kragen och ordnade NC när man på flera olika sätt kan hålla koll på sin kropp :)

Ja hopp finns absolut fortfarande!! :) Det är ju många som plussar ett tag efter BIM, håller tummarna för dig!

• jaksu
    CinnamonGirl skrev 2017-10-02 17:47:17 följande:
    Min temp hoppar ofta upp och ned sådär tycker jag! Och det beror alltså på TSH-värdet?! :-O Jag tar min dos levaxin varje dag, hur kan värdet ändras så?

Ja det kan mycket väl vara så, det stämde in på mig på pricken!
    Det har jag också varit fundersam över, jag har ätit samma dos i ca 1,5 år och NU blev värdena sämre, höjde själv (med rådfrågning av läkare) och mår MYCKET bättre redan - vilket även syns på min temp :)

Hm, har du kanske varit stressad på senaste? Jag har haft väldigt mycket på jobbet under den här perioden och misstänker att det kan spela in, vet ju dock inte säkert men stress är ju aldrig bra

• jaksu

Äntligen har jag fått ÄL, tog ett tag denna månad pga försämrat TSH-värde. Nu återstår bara den otroligt jobbiga väntan till BIM.. Håller även tummarna att spermierna levde kvar då vi låg på söndagen och jag hade ÄL tisdagen! Så det är ju bara 2 dagar.. hoppas!

Men såhär kan iaf en kurva med dåliga TSH värden se ut (hypotyreos).
    Cykeln innan denna var perfekt

• jaksu
    Billieblue skrev 2017-10-14 07:53:42 följande:
    Vet hur det känns...skit-hypo.. när brukar du ha ÄL (när tsh är normalt)? Senaste halvåret, när jag legat bra i värdena har jag ÄL någon gång mellan dag 23-35. Går åt många test! Och så otroligt lång väntan mellan varje försök :(

Vet du om det är vanligt att ha långa cykler, och därmed sen ÄL när man har hypo. Alltså oavsett om man ligger bra i TSH..?

Håller tummarna för dig :)

Detta är ju tyvärr bara min andra cykel som jag tempar, den senaste cykeln hade jag ÄL på cykeldag 17 och tror att jag haft det förut med (diff någon dag +-) då min cykel varit relativt regelbunden det här året. Innan jag började med levaxin hade jag kanske mens 2-3 gånger/år. Att tillägga är även att jag har PCO, dock relativt problemfritt med utan symptom som övervikt osv. Känner mest att det är hypon som spökar i mitt fall.  

Jag vet faktiskt inte hur vanligt det är med långa cykler när man har hypo, oavsett värde på TSH. Jag är dock ganska uppmärksam på när jag får mina provsvar att absolut inte ligga över 2,0!! Min cykel är normal när jag ligger runt 1,0. Så titta exakt hur du ligger, du kanske behöver komma ner i TSH-värde. Enligt referensramen är 2,0 OK men det fungerar verkligen inte för mig och jag mår heller inte bra utav det värdet. Alla är ju olika :) Hoppas det tar sig för er snart och att du får ordning på din cykel, förstår att det är tufft! Nu blev det långt här.. hehe. Hoppas jag inte rörde till det allt för mycket

• jaksu
    Filippa85 skrev 2017-10-20 14:10:25 följande:

Har varit borta ett tag då jag blev gravid och sedan fick MF i v.6/7. Efter några dagar då jag var jätteledsen och förstörd så känner jag mig på något sätt peppad igen. Fick ett MF 2013 och blev sedan snabbt gravid med min dotter, så denna grav/MF är iaf ett bevis på att jag kan bli gravid igen och hoppas att jag snart blir gravid igen och att det då slutar lyckligt med en frisk liten bebis. 

Nä vad tråkigt att höra :( beklagar verkligen.. Stooor kram!! 

Skönt att du kan hitta något positivt, önskar dig all lycka att det kommer ta sig igen och får stanna!
    Håller alla tummar jag har!

• jaksu

Hej! Ville dela med mig lite. Här är min kurva (3 cykeln med NaturalCycles) och jag teor jag precis har plusat, om ändå svagt.
    Vi har försökt i 3 år och har precis fått tid i december för infertilitetsutredning. Så jag hoppas att jag kan få ringa och avboka denn tiden ;) Att tillägga är att jag har PCO och hypotyreos

• jaksu

Nu är jag säker, ingen tvekan- jag är gravid!!!! Fortsätt kämpa alla ni, för plötsligt händer det!!! :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles