Asplövet18 skrev 2018-07-11 13:21:24 följande:
Åh vad skönt att det inte bara är jag! Då ska jag se till att vara bestämd så att de faktiskt tar mig på allvar. Jag tror det var på grund av att den just då inte gjorde någon "praktisk" nytta som jag själv märkte av, men nu har det gått 3 år och jag upplever att ämnesomsättningen bara blir sämre, tröttheten värre och på senare månader har jag börjat tappa så sjukt mycket hår. Läkaren sa sist att "om inte innan så kommer värdena förmodligen explodera när du blir gravid", det känns ju som att det borde vara nog anledning att tänka proaktivt..
Absolut! Var på och se till att du får hjälp, det kommer bara bli värre annars... jag gick inte ner i vikt, var så ledsen, arg, irriterad, nedstämd att jag inte kände igen mig själv  

men tacksam för att den första läkaren jag träffade tog mig på allvar och att jag inte behövt gå så länge med symptomen som jag läst att många andra behövt.
Hoppas du får bra hjälp och att du får ditt plus snart! Hoppas min medicin tar mig ner till rätt värden så jag får försöka snart igen.