• CinnamonGirl

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Hean skrev 2017-09-23 11:02:40 följande:
    Åh, jag förstår din frustration :( kanske inte är till någon hjälp, men jag testade efter 7mån försök med Bidrottninggele kapslar och vet ej om det hade med det å göra eller inte men blev gravid den månaden. Är nu i v.18. Kan vara värt å testa ;) även rosenrot har jag hört hjälpa andra.
    Nu kommer jag väl reta upp många men... strunta i piller och sånt... rosenrot, bidrottninggelé och allt vad som rekommenderas. Lägg pengarna på lite vin istället och sexa på - det blir mycket roligare. Det är inte mycket som kan påverka fertiliteten.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    Billieblue skrev 2017-10-01 12:15:11 följande:
    Grattis till dig FrökenJ90 :)
    Ja får vänta lite och ta ett nytt test om några dagar. Känns som att alla plussar så himla tidigt, men sen har jag läst om många som får plus mkt senare, typ ÄL+20. Såå svårt att vänta.
    Får väl tänka att så länge inte mensen dyker upp, och tempkurvan håller sig hög, så finns det hopp :)
    Har även låg sköldkörtelproduktion (hypotyreos), antar att även det kan spela in. Någon annan med hypo som försöker bli gravida?
    Jag har också hypotyreos, är inte så insatt hur det kan påverka graviditetschanser, bara att TSH_nivån ska vara låg.
  • CinnamonGirl
    jaksu skrev 2017-10-02 10:36:49 följande:

Jag har hypo också, mina värden har legat bra (TSH) förra cykeln men gick från 1,0 till 2,2 väldigt snabbt och det syntes TYDLIGT i månadens tempkurva, nu börjar värdet bli bra igen och det börjar sakta med säkert bli "normala värden".

Jag kan slänga in bilder på mina 2 senaste cykler så du ser vad jag menar, om jag inte var för otydlig hehe :) Jag tycker det känns härligt att man även med NC kan hålla koll på hypon (iaf i mitt fall), då jag vet när jag började må dåligt pga värdena och när jag höjde medicinen, allt stämmer in på min kurva- ganska häftigt.

Min temp hoppar ofta upp och ned sådär tycker jag! Och det beror alltså på TSH-värdet?! :-O Jag tar min dos levaxin varje dag, hur kan värdet ändras så?
  • CinnamonGirl

Hur mycket påverkar sovlängden tempen? O jag sover 8 tim normalt, men på helgen kanske 9 tim, eller bara 5 tim?

• CinnamonGirl
    Ceep skrev 2017-10-15 11:38:58 följande:

Jag är gravid! Efter två positiva graviditetstest vågar jag tro det! Överlycklig och tacksam.

Jag trodde verkligen loppet var kört då tempen sjönk. Felvärde eller vad det nu var - jag väntar barn!

Nu håller jag tummarna för dig och alla ni andra som försöker. Jag håller även tummarna för oss, mig och min man och alla andra som plussat att graviditeterna fortlöper som det ska.

<3

Grattis! Håller tummarna att allt går vägen!
  • CinnamonGirl
    Aurora1988 skrev 2017-10-16 18:00:42 följande:

.. Och där kom mensen.. Suck...

Fy vad less jag är på allt just nu!!

Tråkigt! Vet hur det känns...
  • CinnamonGirl

Min knepiga kurva!!! :-O Ägglossningstest gav utslag 30/9, NC anger ÄL till 2/10, så mens borde kommit idag.

• CinnamonGirl
    MissKelli skrev 2017-10-16 21:35:41 följande:
    Tycker inte det ser ut som att du haft ÄL denna cykel. Eller har du varit inkonsekvent med tempandet med olika tider? Det ser ut som att nästan hela cykeln är över din medellinje. Hur högt/lågt brukar din temp vara annars?
    Jag började tempa analt denna cykel, sen har jag sovit dåligt den senaste tiden.
  • CinnamonGirl
    MissKelli skrev 2017-10-16 21:53:49 följande:
    Det förklarar saken! Din medelinje är ju kvar sedan tidigare. Jag skulle kontakta NC om jag var du, för annars kan det ta ett tag tills det blir rätt :) Kanske din nya medellinje är kring 36,6 nu då? I så fall ÄL kring CD30? 
    Jo, CD30 för äl verkar troligare om man går efter kurvan.
  • CinnamonGirl
    Eloons skrev 2017-10-22 12:51:45 följande:
    Ja alltså som sagt, äl-test är inte någon garanti. Jag har fått positivt på test men sen steg aldrig temperaturen och mensen kom, alltså uteblev min ägglossning.

Ser ut som NC satt ut äl rätt!
    Fick du då mensen på normal tid efter det positiva äl-testet, typ 14 dagar (eller vad just du brukar ligga på för lutealfas)? Jag fick också positivt för tre veckor sedan, men osäker på tempen om ägglossning verkligen skett, ändå har inte mensen kommit än.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles