Förskollärare i slöja. hur skulle ni reagera?
Min kompis barn har fått en ny anställd förskollärare i slöja och hon vill byta förskolan. Jag tycker att det låter rasistiskt, själv ser jag inte något problem med slöja.
Hur skulle ni reagera ?
Min kompis barn har fått en ny anställd förskollärare i slöja och hon vill byta förskolan. Jag tycker att det låter rasistiskt, själv ser jag inte något problem med slöja.
Hur skulle ni reagera ?
Du ska inte tolka något alls, läs vad jag faktiskt skriver istället. Lärare ska vara neutrala. Det är man inte om man bär slöja.
Jag skulle inte göra ett smack. Hen har rätt att klä sig hur hen vill. Det ty ker jag också mitt barn ska lära sig. Om man har så stora problem med sitt barns förskollärares klädsel att man vill byta förskola då har man nog inte mycket till problem i livet.
Lärare ska alltså vara något som är direkt omöjligt. Inga dåliga krav du ställer . Lycka till att hitta en vuxen människa utan värderingar, utan politisk uppfattning och utan någon som helst trosuppfattning vad gäller existentiella frågor ...som dessutom har flera års universitetsstudier bakom sig i just detta.
helt okej , jag tycker det är sunt att reagera på stora religiösa och kulturella kränkande symboler inom förskolan.
Hade inte spelat någon roll,så länge hon visar ansiktet.
Religion lämnas hemma!
Det blev ju ett jävla liv när folk ville gå i tröjor med Sverigeflaggan på, då borde det ju fan vara samma sak, extrema saker stannar hemma!