Han vet inte om han är kär i mig längre
Anonym (D'archangel) skrev 2016-10-15 10:31:59 följande:
Jag har varit killen som hamnar precis där. Orkade inte ens le mot henne längre. I det läget var det för att jag var allmänt besviken. Jag hade gett och gett under så många år och tyckte att jag inte fick något tillbaka. Bara mer krav, fler bomber som släpptes om hur otillräcklig jag var och hur tråkigt livet med mig var. Detta varvat med "Åh, jag älskar dig. Det ska alltid vara vi!". Toppa det med en otrohet som jag förväntades förlåta. Det blev som en utbrändhet. Jag vaknade upp en dag och kändes mig fullständigt blåst på konfekten. Jag trodde att lång och trogen tjänst skulle löna sig. Trodde att det fanns sinnesfrid där vid regnbågens slut, men det bara med av samma missnöje.Vaknade en dag och insåg att jag var tvungen att anstränga mig till det yttersta för att vara något annat än just otrevlig. Jag tog slut.
Efter det blev jag inte lika snäll längre, är inte direkt svinig, men väldigt rak, jag tål inget bullshit eller gråzoner längre, säger ifrån klart och tydligt på en gång och otrohet har jag utvecklat noll tolerans mot avslutar med en gång, och då menar jag med en gång som i att hon åker ut samma dag.