• Bitten

Fjärde barnet 2016

Hej. Jag och min man har tre barn och börjar inse att familjen nog kommer att öka i storlek med en till. Vi försöker inte men vi skyddar oss heller inte så det är väl bara en tidsfråga, men det vet man ju inte säkert förstås. Det känns lite läskigt men blir det ett barn till så känns det rätt och bra. Jag känner att vi har kraft och kärlek för en till.
    Finns det fler därute som planerar för större familj?

• Svar på tråden Fjärde barnet 2016
  • Bitten

Tack! :) Jag har inte fattat det än. Det känns overkligt. Så tycker jag det har varit med de andra tre också. Det har Hållt i sig fram till förlossning. :) Det är ju helt fantastiskt att det har börjat växa en liten människa där inne.

• Bell13
    Bitten skrev 2015-05-24 08:58:10 följande:

Tack! :) Jag har inte fattat det än. Det känns overkligt. Så tycker jag det har varit med de andra tre också. Det har Hållt i sig fram till förlossning. :) Det är ju helt fantastiskt att det har börjat växa en liten människa där inne.

Är jätteglad för din skull och hoppas att vi också kan få en till. Hur lång tid tog det att bli gravid?
  • Bitten

Jag tror jag fick mensen tillbaka i februari. Så det blir väl ca tre månader då.

Jag har fortfarande inte fattat det. "Testet var kanske fel" osv. :)

• Bell13
    Bitten skrev 2015-05-26 09:19:50 följande:

Jag tror jag fick mensen tillbaka i februari. Så det blir väl ca tre månader då.

Jag har fortfarande inte fattat det. "Testet var kanske fel" osv. :)

Den där känslan är så härlig när man är i sin egen lyckobubbla där det bara känns overkligt.
  • RobzMarley

Hej!!

Hoppas jag får vara med här!

Jag är 30 år gammal. Jag har tre barn. Två pojkar födda -06 och -07 oc. En flicka född -12. Pojkarna har en annan pappa. Så de är hör varannan vecka. Så varannan vecka har lilltjejen ensam. Sen är det ett litet hopp till killarna som nu allt som oftast antingen har aktiviteter eller leker m kompisar haha Men sen rinner tiden på och vi känner väl att om det inte ska hinna bli ett allt för långt hopp så är det dags snart. Hon blir tre i sommar. Killarna har jag rätt tajt.

Sen har vi väntat på att köpa hus. Och det har vi gjort nu och flyttar i sommar! Där finns rum till godo. ????

Så vi tänkte i slutet av sommaren. Jag slutade med ppillerna i februari typ. Oxh har sedan dess tempat och testat med ältest. Och undvikit att ha sex runt äl helt enkelt och kört avbrutet annars.

• En PantherTant

Jippi! Precis plussat! Går allt bra så blir vi fyrabarnsföräldrar i februari!

Välkomnen med RobzMarley!

• RobzMarley
    Bitten skrev 2015-05-23 18:12:58 följande:

Åh herregud! Har inte riktigt smält detta ännu. Haha.

Grattis!!
    En PantherTant skrev 2015-05-31 19:20:54 följande:

Jippi! Precis plussat! Går allt bra så blir vi fyrabarnsföräldrar i februari!

Välkomnen med RobzMarley!

Grattis!!

Försökte ni länge?? ????
  • En PantherTant

RobzMarley: det var andra försöket för oss. Har svår endometrios så alla mina graviditeter är ivf, vi har frysta embryon i frysen från 2008 så satte in ett i april som inte fäste, och så ett nu i maj som lyckades. Lite häftigt att alla syskonen är från samma äggplock 2008!

• RobzMarley
    En PantherTant skrev 2015-06-02 22:37:12 följande:

RobzMarley: det var andra försöket för oss. Har svår endometrios så alla mina graviditeter är ivf, vi har frysta embryon i frysen från 2008 så satte in ett i april som inte fäste, och så ett nu i maj som lyckades. Lite häftigt att alla syskonen är från samma äggplock 2008!

Wow!! Det var häftigt! Hur många ägg tog ni ut då? Hur många embryon blev det? Grattis igen!
  • En PantherTant
    RobzMarley skrev 2015-06-03 07:09:34 följande:

Wow!! Det var häftigt! Hur många ägg tog ni ut då? Hur många embryon blev det? Grattis igen!

Oj, tror det togs ut 23 ägg, 16 befruktades, 2 användes direkt och 13 frystes ner. 4 har vi iallafall ännu kvar i frysen.
Svar på tråden Fjärde barnet 2016