Har samlas vi: Stämma för egen vårdnad.
Vad är det för vård han nekat barnet?
Den här 'kompisen' som du säger bestämmer över barnen hos deras pappa, är det möjligtvis hans nya tjej?
Vad är det för vård han nekat barnet?
Den här 'kompisen' som du säger bestämmer över barnen hos deras pappa, är det möjligtvis hans nya tjej?
Jag har precis stämt barnens far för att få ensam vårdnad, han flyttade hem till England i okt-14 och har ringt barnen 2 ggr sen dess.
Känns jätteroligt när vi var uppe i rätten för ett år sedan för om barnens boende vilket jag fick.
Vi vill flytta va 45 mil till min pojkvän men kan inte göra någonting så länge jag inte har vårdnad.
Känns som att man slösar tid på allt det här rännandet i rätten när fadern uppenbarligen inte är intresserad! Blä.
Själslig vård skulle man kunna säga. Flertalet psykosomatiska symptom men får inte någon hjälp.
Nej, det är ingen ny tjej. Han har haft en och samma tjej under några års tid och det är inte hon som går in och bestämmer utan någon utomstående.
Det är inte jag som nekar barnet/en vård, det sysslar pappan med.
Barnet har träffat kurator under 3 års tid. Men det räcker inte då barnet nästan mår sämre nu och den hjälpen barnet kan få nekas. *suck*
Lillebror skulle också behöva den hjälpen men han får inte heller gå.
Är precis det jag gjort och trots att remiss är skriven av barnläkare får barnet/en ingen vård för att pappan nekar till det.
Båda vårdnadshavarna måste samtycka till bup och liknande instanser för att barnen ska få hjälp. Båda föräldrarna måste troligtvis även samtycka för annan vård också.
Hur valde ni advokat?
Vi har haft kontakt med en, träffat honom 2 gånger á 1600:- /gång. Som att kasta pengar i sjön. En mer ointresserad advokat får man leta efter! Efter första besöket tänkte vi att han kanske hade en dålig dag bara men nu känner vi Fuck you och tänker byta. Ringde ni bara en byrå och hoppades på det bästa?
Hoppas det går bra Mamman! Är du nöjd med din advokat? Smart att ta underhållet när ni ändå är igång. Det ska jag ha i åtanke när det är dags för oss efter sommaren. Det går ju inte att bara meddela försäkringskassan hur umgänget ser ut utan det måste skrivas papper på soc och skicka in. Något som mamman i vårat fall vägrar skriva på. Så vi får skicka in blankett varje månad och dra av istället. Det blir ju några hundra när umgänget inte stämmer alls på pappret..
Återigen 3 st anmälningar....ifrån exmaken..
1. Att barnen inte ringde honom på HELA förra veckan (det stämmer inte för dottern vet jag pratade med honom. Och äldsta sonen träffade honom på ridläger 3 dagar..
2. Att 12 åringen var uppe till 23.30 och spelade spel en kväll.
Och nu har jag glömt den andra löjliga saken.. Blir så trött på detta
Är det någon som fått igenom, eller vet någon som fått igenom, att ett barn är 2 helger hos pappa i sträck och sedan 1 hos mamma,sen börjar det om? Eller att avstånd till skola spelar in vart barnet ska bo? Vårat läge är att vi har alltid haft 30 min till dagis/skola. Sedan mamman flyttade och bytte skola (mot pappans vilja) bor dom 1 min ifrån och vi fortfarande 30 min. Hennes argument just nu varför bonus inte får bo här mer är för att hon mår dåligt av att vara hos oss och det blir för mycket pendling för barnet? Barnet själv klagar inte. Hon vägrar ju varannan vecka men jag tänkte om man skulle föreslå det om helgerna då..?
Första beskedet blev inte så bra som jag och min advokat hade hoppats på.
Barnen ska vara boende hos mig, och han ska ändå ha umgänge istället för söndag till söndag så blev det måndag till söndag.
Ville bara lägga mig ner och dö, smälla svenska samhället i luften, men nu har jag fått ny kraft efter att ha pratat med min advokat, socialen. Och idag blir det besked ifrån utredningsteamet vad de har sett på hembesöken (hos mig) och så får jag förhoppningsvis reda på besked ifrån den intervjun de hade för att se anknytningsstilen.
Sedan ska det bli utredning via familjerätten och det ska lämnas in den 2/12 senast till tingsrätten.. Så ja här lär det hålla på länge.