• Callie93

Är saltgurka onyttigt?

Är saltgurka onyttigt? Vanlig skivad slanggurka i vatten med salt.

Jag försöker banta, går inte på någon diet utan äter bara nyttigt.

Vanlig gurka gillar jag inte men saltgurka älskar jag. Äter det dock inte ofta och inte i stora mängder.

Det jag tänker är att gurka har ju extremt få kcal och består nästan bara av vatten, men allt salt, gör det att det blir onyttigt?

Kan jag äta saltgurka utan att det saktar ner min viktnedgång?

• Svar på tråden Är saltgurka onyttigt?
  • Let it Rain
    Callie93 skrev 2015-04-20 17:36:47 följande:

Är saltgurka onyttigt? Vanlig skivad slanggurka i vatten med salt.

Jag försöker banta, går inte på någon diet utan äter bara nyttigt.

Vanlig gurka gillar jag inte men saltgurka älskar jag. Äter det dock inte ofta och inte i stora mängder.

Det jag tänker är att gurka har ju extremt få kcal och består nästan bara av vatten, men allt salt, gör det att det blir onyttigt?

Kan jag äta saltgurka utan att det saktar ner min viktnedgång?

Det beror på om du köper vanlig saltgurka i affären eller gör den hemma själv. Svensk saltgurka som du köper i affären innehåller socker, så den bör du välja bort. Däremot finns det en polsk variant (surgurka tror jag att den heter) som är sockerfri. Likaså kan du göra egen hemma ganska lätt utan socker.
  • CalIie93

Kanske va lite otydlig i min TS, jag gör den själv. Va det jag menade men "vanlig skivad slanggurka i vatten och salt" det är just DET jag undrar om det är onyttigt eller ej :)

• Aniiee

Det onyttigaste som finns är att oroa sig över vad som är nyttigt och onyttigt. 

Men, om jag säger så här: Det beror på hur mycket salt du har på gurkan.

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Let it Rain
    CalIie93 skrev 2015-04-20 17:50:08 följande:

Kanske va lite otydlig i min TS, jag gör den själv. Va det jag menade men "vanlig skivad slanggurka i vatten och salt" det är just DET jag undrar om det är onyttigt eller ej :)

Det kan du i princip äta så mycket du vill av.
  • audio

Är väl inga problem förutom att salt samlar vätska i kroppen. För mycket salt dagligen är heller inte riktigt hälsosamt.

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • audio
    CaIIie93 skrev 2015-04-20 18:22:53 följande:

Tack för svaren allihopa :))

Vassego. FL har svar på allt
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Nyfikna72

Näe gurka är inte nyttigt på något sätt, det är ganska mycket gifter i sånt har de kommit fram till. All odlad mat innehåller gifter på ett eller annat sätt, djuren likaså. Vetefasiken vad man ska äta egentligen för att må riktigt riktigt bra. Allt är helt åt fanders.

Svar på tråden Är saltgurka onyttigt?