• Anonym (vet ingenting längre)

Min flickvän var otrogen. Ta tillbaka eller inte?

Min tjej var otrogen mot mig för ungefär 1,5 veckor sen. Hon berättade samma dag och grät i flera timmar och bönade om förlåtelse. Jag visste inte vad jag skulle göra var så jävla chockad. Hon var den sista jag trodde skulle göra något sånt för hon är så emot det. Blev så arg och skrek på henne och anklagade henne för att ha varit otrogen tidigare när hon åkte till USA själv i vintras i två veckor. Hon lovade att hon aldrig gjort något tidigare men jag vet inte vad jag ska tro. Trodde inte hon kunde göra det en gång ens så hur kan jag veta att hon aldrig gjort det innan. Är så jävla arg på henne. Älskar henne så mycket. Hade det inte vart för henne hade jag aldrig tänkt tanken att skaffa barn eller gifta mig. Jag dumpade henne när hon berättade.

Hon verkar verkligen ångra sig. Hon gråter och säger att hon hatar sig själv. Hon har sagt upp kontakten med killen och alla sina killkompisar för mig som bevis på att hon gör allt för att rädda det vi hade. Jag gick med på att träffa henne i förrgår och vi hade sex. Vi har aldrig haft så bra sex, kanske för jag var så arg och efter låg vi kvar i sängen. Jag höll om henne och hon somnade i min famn. Insåg då hur mycket jag verkligen saknar och älskar henne och jag önskar att jag kunde förlåta henne. Vi var med varandra hela dagen och vi lagade mat ihop och umgicks. Det kändes som vanligt och jag glömde nästan bort vad som hänt. Men jag vet inte om jag kan förlåta. Känner sveket när jag ser henne i ögonen och jag har inte kunnat sova sen jag fick veta. Jag är så arg och vill bara att hon ska lida som jag gör. Jag vill inte träffa henne för hon förtjänar inte det efter vad hon gjort. Går det att glömma något sånt? Jag överväger att ge henne en chans för hon är så ledsen och ångrar sig. Jag vill inte slänga bort flera år över något som bara händer en gång. Men kan jag lita på henne någonsin igen? Jag är ingen typ som gråter men nu kan jag inte sluta.

• Svar på tråden Min flickvän var otrogen. Ta tillbaka eller inte?
  • Anonym (Erfaren)

Jag håller med den som här ovan skrev att stolthet och principer är främsta anledningarna till att människor dör ensamma.

Största sveket vid otrohet är utan tvekan lögnerna. Och t.o.m. dem slapp du, ts. Hon berättade själv. I mina ögon gör det henne till någon att lita på, mer än de flesta.

Att förlåta betyder verkligen inte att man måste sluta älta, tillsammans och/eller ensam. Tvärtom, att prata öppet om det bidrar till läkning och så småningom förlåtelse och försoning.

Trivs du med henne ska du ge förhållandet en chans. Alla kan göra felaktiga val och ångra dem. Människor är heller inte utbytbara hur som helst.

• Anonym (Madrid)

Det bästa du kan göra är att dumpa ludret direkt.

Om du bestämmer att fortsätta med henne så tycker jag att du ska ha samma respekt för henne som man har för en hora.
    Du kan då behålla henne och själv vara otrogen när du känner för det.

• skurkaen

En gång otrogen alltid otrogen. Tänk dig när hon är ute en kväll och festar med sina kompisar och inte kommer hem vid den tiden hon har sagt då kommer tankarna rusa.
    Så kommer det alltid vara framöver kom ihåg det

• John D

Man kommer aldrig över det. Det spelar ingen roll hur mycket man älskar någon och hur mycket man än försöker. Ett förtroende som en gång brutits får man aldrig tillbaks, för man *vet* att det har brutits förut och kan därför brytas igen.

Jag älskade mitt ex över allt annat, och gör det fortfarande. Hon var otrogen, och hela min värld rasade. Vi pratade, gick i terapi och rådgivning, slet som djur och försökte verkligen. Vi kom över det, skaffade hus och barn och gick vidare. Jag blev aldrig riktigt lycklig igen och såg henne aldrig riktigt med samma ögon, men vi fick det att fungera ändå.
    Sex år senare var hon otrogen igen och den här gången ledde det till att vi separerade. Jag älskar henne fortfarande mer än vad jag någonsin älskat någon, men jag kommer aldrig någonsin att lita på henne igen och jag kommer definitivt aldrig tillåta att jag blir så sårbar igen.

• Anonym (Hetdhvkjf)

Vad var det för typ av otrohet, då? Är ju skillnad på en oskyldig kyss och ett fullbordat samlag, liksom...

Jag tror inte på att binda sig tidigt i livet. Många behöver leka av sig först, annars tror de att det är grönare på andra sidan för de har inte varit där ännu. Gäller inte alla förstår, OBS!

Jag är 30+ och skulle aldrig vara otrogen idag, men kunde väl varit i mina yngre dagar eftersom jag ville se mig omkring innan jag var färdiglekt. Detsamma gäller nog mina partners skulle jag tro.

• Anonym (Hetdhvkjf)
    skurkaen skrev 2015-05-26 15:29:26 följande:

En gång otrogen alltid otrogen. Tänk dig när hon är ute en kväll och festar med sina kompisar och inte kommer hem vid den tiden hon har sagt då kommer tankarna rusa.

Så kommer det alltid vara framöver kom ihåg det

En färdiglekt person är inte otrogen oavsett hur mycket den varit det tidigare.
  • Anonym (Madrid)
    John D skrev 2015-05-26 15:42:03 följande:

Man kommer aldrig över det. Det spelar ingen roll hur mycket man älskar någon och hur mycket man än försöker. Ett förtroende som en gång brutits får man aldrig tillbaks, för man *vet* att det har brutits förut och kan därför brytas igen.

Jag älskade mitt ex över allt annat, och gör det fortfarande. Hon var otrogen, och hela min värld rasade. Vi pratade, gick i terapi och rådgivning, slet som djur och försökte verkligen. Vi kom över det, skaffade hus och barn och gick vidare. Jag blev aldrig riktigt lycklig igen och såg henne aldrig riktigt med samma ögon, men vi fick det att fungera ändå.
    Sex år senare var hon otrogen igen och den här gången ledde det till att vi separerade. Jag älskar henne fortfarande mer än vad jag någonsin älskat någon, men jag kommer aldrig någonsin att lita på henne igen och jag kommer definitivt aldrig tillåta att jag blir så sårbar igen.

Du ger en väldigt bra beskrivning.
    Dels hur känslorna faktiskt ändrades och tilliten efter att hon var otrogen första gången.
    Sedan trots allt arbete så va hon otrogen igen. Hoppas du hittar en tjej som är dig värdig.
  • Anonym (Madrid)
    Anonym (Hetdhvkjf) skrev 2015-05-26 15:47:37 följande:
    En färdiglekt person är inte otrogen oavsett hur mycket den varit det tidigare.
    Det behöver inte alls vara så som du säger.
    Många slampor som ligger runt med okända män helg efter helg är inte stabilare att ha som partner och riken för otrohet är mycket större hos dem.

Det handlar inte om att vara "färdig lekt" utom att hitta en stabil, trygg och pålitlig  människa.
  • Anonym (Hetdhvkjf)
    Anonym (Madrid) skrev 2015-05-26 15:58:34 följande:

Det behöver inte alls vara så som du säger.

Många slampor som ligger runt med okända män helg efter helg är inte stabilare att ha som partner och riken för otrohet är mycket större hos dem.

Det handlar inte om att vara "färdig lekt" utom att hitta en stabil, trygg och pålitlig  människa.

Har ingen statistik på otrohetsrisken hos dessa, men förr eller senare brukar de flesta vilja stadga sig, och att träffa någon oerfaren i tidig ålder och sedan tro att det ska vara livet ut är inte heller helt riskfritt.

Man behöver inte vara opålitlig, instabil och otrygg bara för att man ligger runt, däremot bör man ju självklart känna sig färdig med sånt om man går in i en relation.
  • Anonym (Madrid)
    Anonym (Hetdhvkjf) skrev 2015-05-26 16:04:29 följande:
    Har ingen statistik på otrohetsrisken hos dessa, men förr eller senare brukar de flesta vilja stadga sig, och att träffa någon oerfaren i tidig ålder och sedan tro att det ska vara livet ut är inte heller helt riskfritt.

Man behöver inte vara opålitlig, instabil och otrygg bara för att man ligger runt, däremot bör man ju självklart känna sig färdig med sånt om man går in i en relation.
    Ställ dessa två kvinnor mot varandra, vilken som du vill ha som flickvän eller vilken av dem som är störst benägen att vara otrogen.

1, Kvinnan som ligger runt för att få bekräftelse (den största anledningen att en slampa ligger runt). Hon har ett sämre självförtroende och självkännsla och söker bekräftelse och en känsla att duga till.
    Män som har lite erfarenhet vet vilken stor grupp av dessa som man tagit hem efter en utekväll på stan.

2, Den stabila kvinna som har sex när hon är i en relation. Hon anser att sex och kärlek hör ihop. Hon är trygg i sig själv och vill ha en stabil relation.

Det är ganska lätt att se vilka egenskaper en person kan ha vilket ökar risken för otrohet.
    Som man stå det ganska klart för om vilka man vill sätta på efter ett besök på en nattklubb och vilken typ av kvinna som man vill ha en seriös relation med. 
Svar på tråden Min flickvän var otrogen. Ta tillbaka eller inte?