Inlägg från: Agnesmamma2012 |Visa alla inlägg
  • Agnesmamma2012

PCO och Pergotime

Hallå ! Jag avslutade min andra enkeldos med pergotime förra veckan . Var på ultraljud i måndags och där var en fin äggblåsa , så enkeldos verkar räcka för mig , var likadant förra månaden . Ska bara bli gravid nu med ;). Framkalla ägglossning verkar pergotime iaf göra för mig :). Jag fick först provera utskrivet så att jag kunde börja med pergotime , har haft väldigt långa cykler 36-60 dagar . Visade sig att jag har pco . Inget jag vetat innan , först nu efter vi försökt skaffa syskon till vår tjej i 1,5 år utan resultat som vi kollade upp det . Har också haft väldiga problem när jag slutat med p-piller , har fått besvärliga cystor osv .

Har ni någon statistik på det med pergotime ? Hur många kurer innan det brukar ta sig ? Kram

• Agnesmamma2012
    friduss skrev 2015-05-05 13:44:09 följande:

Lycka till med graviditet och kommande graviditet till er!

I min kommun får man inte göra IVF förrän man fyllt 25, jag är 21 och läkaren sa till mig att vi kör med Puregon så länge jag orkar. Det är ju ganska påfrestande för psyket. Nu har jag ätit Provera i en vecka och väntar mens nästa tisdag tror jag. Sen är det bara att köra igång. 

Som svar på frågan om statistiken på Pergotime så har jag hört att 80% blir gravida inom 3 kurer om man får ägglossning av dom. Så det är snart din tur!

.

Tack detsamma ????hur går det för dig ? Vad är puregon ? Är de sprutorna ? Motsvarande pergotime fast sprutor ? Hur funkar det ? Hade du med pco ? Kram
  • Agnesmamma2012

Hallå ! Är på dag 21 idag , väntar med spänning om de hänt något denna kuren ????hur har ni det ? Kramar

• Agnesmamma2012

Jag är 179 och väger 73 , så ganska normalviktig för min längd , men visst något kilo kan man ju alltid bli av med ????70 kanske hade varit lagom . Funderar kanske på o börja med lchf om de inte tar sig andra kuren ?

• Agnesmamma2012

Skönt ni mår bra :). Jag får extrem huvudvärk av både pergotime o provera :/. Proveran var värst , konstant huvudvärk i de 10 dagarna . Skönt jag bara behövt ta de en omgång .

Ska ni göra ultraljud för att se om de är någon äggblåsa som kommer släppa nu när ni ätit er kur ?

• Agnesmamma2012

Hoppas de ser bra ut för er :) är på dag 30 idag , fick mens dag 27 förra omgången . Börjar få lite ont i magen så är nog dags igen tyvärr ????. Follikelmottagningen är stängd i Helsingborg över sommaren så tar de inte sig efter tredje omgången , så får vi försöka utan att gå på ultraljud över sommarn . Hur är det där ni bor ? Kram

• Agnesmamma2012

Jag går på gynmottagningen på Helsingborgs lasarett , men tydligen har just mottagningen som håller på med o kollar oss som går på pergotime stängt över sommarn . Så vi får klara oss utan ultraljud . Om man inte har många stora blåsor kurerna före :)

• Agnesmamma2012

Vill inte göra test än :-. Gjort så många senaste året , blivit så besviken varje gång . Bättre o vänta :)

• Agnesmamma2012
    Anonym (Lina) skrev 2015-05-14 22:49:29 följande:

Jaha, de är så otroligt olika beroende vart man går! Tänkt va skönt om man skulle kunna få slippa oroa sig i sommar och va gravid! Men vågar knappt hoppas för känns så långt bort

Ja vi får hoppas de är vår tur snart ????
  • Agnesmamma2012
    Anonym (Lina) skrev 2015-05-18 09:30:29 följande:

Agnesmamma2012: hur har de gått för dig? Var de mensen som kom? Kram!

Ingen mens än , ska ta ett test på torsdag om de inte hänt nåt . Kännt mig öm i magen ryggen flera dagar men ingen mens här . Hur går de för dig ? Kram
Svar på tråden PCO och Pergotime