Inlägg från: Anonym (Lina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lina)

PCO och Pergotime

Jag har också fått konstaterat att jag har PCO efter att försökt bli gravid i 9 månader. Ska påbörja min förta kur (enkelkur) Pergotime på måndag.

Är så nervös och hoppas verkligen att de ger mig ägglossning.

• Anonym (Lina)

Jag är 178 och väger 69 kg så antar att jag kallas normalviktig. Har dock stora problem att hålla vikten och måste alltid tänka på vad jag stoppar i mig för annars rusar vågen fort.

Vägde över 90 kg för 3 år sen men ligger nu på mellan 65-70 kg efter viktnedgång med hjälp av lågkolhydratkost.

Cookie06 jag såg att du börjar med Pergotime imorgon. Jag började idag, kul att vi börjar nästan samma dag. Håller tummarna för dig ????????

• Anonym (Lina)

Verkligen!

Jag ska på VUL ca dag 10, men blir bog dag 12 för mig då de är på lördag. Så f

• Anonym (Lina)

Så får se vad de visar.

Min läkare sa att vi tar de som de kommer och ser hur min kropp reagerar och sen utgår vi från de

• Anonym (Lina)

Ja precis, vi får uppdatera varann hur allt gått då.

Jag var litw orolig över att må dåligt av tabletterna men tog första imorse och märker än så långe inget vilket är skönt.

• Anonym (Lina)

Ja de förstår jag! Hoppas vi båda slipper allt sånt där.

Jag har fått ett helt fantastiskt bemötande! Vi har ju "bara" försökt i 9 månader så egentligen är de lite tidigt att söka hjälp men läkaren jag träffar är så fantastisk och förstående. Han förklarar allt väldigt noga vilket känns tryggt.

Hur har du blivit bemött?

• Anonym (Lina)

Ja de är verkligen guld värt att känna sig trygg med läkaren. Jag sökte faktist hjälp på min vanliga gynmottagning då jag visste att dom även för barnlöshetutredningar där.

Är väl ca 1,5 månad sen så har gått fort även om de är precis som du säger att man bra vill va gravid nu!! Man blir helt knäpp av att gå och längta och hoppas att de ska va min tur att få ett plus snart

• Anonym (Lina)
    friduss skrev 2015-05-11 21:32:53 följande:

Vi får kämpa på! Jag tillhör egentligen inte den här kategorin längre då jag har fått gå över till Puregon (sprutor) och lagt Pergotime på hyllan då det inte fungerade för mig. Jag hoppas och tror på er, det kommer funka för er! Mig med så småningom hoppas jag :)

Kram.

Hoppas verkligen puregon fungerar för dig nu. Det är en så tuff tid att försöka få barn när man har problem så önskar så himla mycket att de ska gå vägen för dig!
  • Anonym (Lina)
    Cookie06 skrev 2015-05-11 20:34:51 följande:

Nu håller vi tummarna för att lite hormoner får fart på våra ägg så vi får bli föräldrar! Känns skönt att veta att man inte är ensam om att ha problem med att bli gravid även om jag önskar att vi alla kunde ha lätt för det. Kram till er alla som kämpar!

Hur mår du idag? Märkt av några biverkningar av tabletten? Kram
  • Anonym (Lina)

Va skönt, hoppas de fortsätter så.

Jag märker inte heller något alls än.

Av provera kräktes jag som bara den så är glad att jag inte känner av något nu

Svar på tråden PCO och Pergotime