Foglossning och tidiga värkar
Hej
Är i V21+2 idag, och har sedan ca v14 haft väldiga besvär med foglossningar. Började gå med kryckor runt v16 om jag behövde gå något längre, och blev allt mer fastlåst hemma på grund av detta. Nu har jag sedan en vecka tillbaka fått sammandragningar så fort jag står eller går lite för mycket (vi snackar 5 min i taget). Har varit på KK två gånger på grund av detta, men livmoderhalsen är oförändrad, och jag har ingen infektion, så de tycker bara jag ska "ta det lugnt" och hoppas det lugnar sig. Jaha? Och hur ska jag kunna göra något alls, om jag inte kan ta mig någonstanns? Kan inte ens gå en runda i mataffären. Men barnmorskan reagerade när jag började fråga om rullstol kunde vara en lösning. Hon har ALDRIG haft en patient med sånna besvär så tidigt att de har svårt att stå upp en liten stund i taget.
Lite lång bakgrund kanske, men nu till min fråga: har någon annan erfarenhet av liknande? Hur löste ni vardagen?
Börjar bli tokig av att vara fast hemma annat än om sambon kan köra mig från dörr till dörr. (Försökte ta bussen en dag, fick sammandragningar som höll i sig hela dagen. Försökte köra själv till granstaden, 1 mil bort, och kunde knappt ta mig upp för yttertrappan och in på soffan så mycket det krampade)