Bisexuell, och träffat min underbar ex-flickvän
Hej!
Jag är en 20årig tjej med pojkvän sedan 3 år tillbaka ungefär. Jag har sen 13års ålder vetat om att jag är bisexuell och har haft flickvän (var då 15 år) under en del i mitt liv innan jag träffade min nuvarande pojkvän..
Under perioden tillsammans med min flickvän var jag väldigt osäker på vad jag ville och om jag var säker på att det verkligen var henne eller någon annan tjej överhuvudtaget jag ville vara med, och därför gjorde jag slut med henne, och var singel i ett halvår, tills jag träffade min pojkvän som jag har nu då. ;)
Under 2 års tid har jag pratat med min ex-flickvän och jag träffade faktiskt henne på en fest vid en gemensam vän för 5 månad sedan ungefär, och sedan dess har vi träffat varandra 2-4 gånger i veckan...
Det började med en helt vanlig "kompis-kram", men det har utvecklats till lite mer komplicerat än så.
Jag har pratat med min pojkvän om hur jag känner för henne, men att jag fortfarande älskar honom väldigt mycket. Han säger bara att han är jätteglad för min skull. Han säger att jag gärna får vara med båda två, och har ingenting alls emot att jag är med henne också. Däremot tror min ex-flickvän att jag bara vill vara med henne, eftersom vi har sagt att vi älskar varandra osv.
Såååå svårt beslut. Skall jag säga till henne att jag har "gjort slut" med min pojkvän så jag kan vara med de båda två (Vi träffas aldrig hemma vid mig och min pojkvän.) utan att hon vet om att jag egentligen är med honom också? eller skall jag säga till henne att jag kan få vara med henne känslomässigt och sexuellt utav honom även fast han och jag är tillsammans samtidigt?
Vad tycker hon om de? Tänk om hon inte vill vara med mig om jag är med honom också.. Men jag kan inte leva utan min älskade pojkvän, men jag kan inte heller tänka mig att bli av med min första stora kärlek.
Snälla ge mig massa bra råd! Tack på förhand. :)