Inlägg från: Mellanmjölkens land |Visa alla inlägg
  • Mellanmjölkens land

Trehjuling utan trampor eller riktig springcykel till 1,5åring?

Äldsta dottern fick en springcykel i tvåårspresent och den cykeln har hon älskat över allt annat tills hon fick en större cykel nu i 4årspresent.

Lillasyster är nu ca 18 mån och vi skulle gärna ge henne nått oxå. Storasysters urvuxna cykel är tyvärr för hög. Alternativen vi kommer på är typ en 3hjuling utan trampor eller en riktig springcykel av minsta modellen.

Hur skulle ni göra? Hon går bra och är på god väg mot att springa. Har kört Bobby Car sen hon var 9-10 mån.

• Svar på tråden Trehjuling utan trampor eller riktig springcykel till 1,5åring?
  • Mellanmjölkens land
    Trehjuling finns så det är inget alternativ eftersom vi redan konstaterat att den inte funkar.

När jag säger trehjuling utan trampor är det just scuttlebug eller liknande som jag tänker på. Puky har en variant har jag sett.

Temperament... Bägge barnen är tidiga motoriskt men storasyster har alltid kämpat för att lära sig saker. Hon är envis och försöker tills hon lyckas. Lillasyster tar det hela mer med ro men trots det har de lärt sig det mesta ungefär samtidigt. Som exempel tog storasyster först ett steg, sen två, sen tre etc under flera veckor. Lillasyster kröp i stort sett bara på fredagen, gick nån meter på lördagen och gick till 70% på söndagen 
  • Mellanmjölkens land
    Trehjuling finns så det är inget alternativ eftersom vi redan konstaterat att den inte funkar.

När jag säger trehjuling utan trampor är det just scuttlebug eller liknande som jag tänker på. Puky har en variant har jag sett.

Temperament... Bägge barnen är tidiga motoriskt men storasyster har alltid kämpat för att lära sig saker. Hon är envis och försöker tills hon lyckas. Lillasyster tar det hela mer med ro men trots det har de lärt sig det mesta ungefär samtidigt. Som exempel tog storasyster först ett steg, sen två, sen tre etc under flera veckor. Lillasyster kröp i stort sett bara på fredagen, gick nån meter på lördagen och gick till 70% på söndagen 
Svar på tråden Trehjuling utan trampor eller riktig springcykel till 1,5åring?