vet inte om ja är kär i min sambo längre...
Okej jag behöver hjälp. Jag har varit tsm med min sambo i sex år och bott ihop i fyra. När vi först blev tsm var vi helt upp över öronen förälskade... Trodde verkligen det skulle vara vi för alltid, På riktigt. Och vi har haft en fantastisk relation på flera sätt. Vi passar perfekt ihop. Men det senaste året, ja tom två tre åren kanske...Har mina känslor börjat svalna.
Det började nog med min allt mindre sexlust som tärde mycket på oss. Eller kanske var det en biverkning av mina svalnande känslor.. Jag vet inte. Sen har det gått sakta men säkert nedåt.
det senaste året har jag börjat oå allvar fundera på om jag är kär längre. Det som började som ett frö som kändes helt förbjuden och OMÖJLIG tanke i början har liksom grott till sig och tar nu upp det mesta av min tankekraft i perioder!! I början kändes det omöjligt, nu börjar jag tänka på vem som skulle få lägenheten om vi gör slut...
Jag känner mig inte attraherad av min sambo, jag vill aldrig pussas eller kyssas, det enda som går är väl kramar. Jag har noll lust att ha sex med honom. Varje gång han gör närmanden av nåt slag blir jag mest irriterad. Jag känner så sällan, så sällan det där pirret i magen när man bara tittar på någon och könner sig lycklig, kär, kåt, whatever!!! Allt är ett enda grå töcken av icke-känslor från min sida. Ibland kommer det ett litet litet sting av kärlek , minns inte ens när sist, kanske två månader sen, och jag minns att det är så det ska kännas. Kanske inte hela tiden men åtminstone oftare än såhär... Å min sambo påstår sig fortfarande vara nykär i mig......
Vi har pratat lite om detta och varje gång vi gör det känns det så jobbigt och verkligt. Jag har läst så mycke och vill ju egentligen försöka å inte ge upp på oss, men samtidigt vet jag inte vad jag skulle göra för att komma tillbaka från detta- det känns förlorat redan. Jag orkar inte. Men är så rädd för att faktiskt göra slut med honom som ju är min klippa. Och samtidigt sneglar jag på snygga kollegan på jobbet och fantiserar ihop ett helt annat liv.... Vet inte vad jag ska ta mig till.
Någon som varit i liknande sits??? Vad ska man göra??:(