Vill inte lära sig!
Hej! Jag undrar hur jag ska få min som på snart 9 år och vilja lära sig simma..jag menar att det är ju superviktigt..hur gjorde ni/gör. Tacksam för svar
Hej! Jag undrar hur jag ska få min som på snart 9 år och vilja lära sig simma..jag menar att det är ju superviktigt..hur gjorde ni/gör. Tacksam för svar
Är det just själva simmandet han inte vill lära sig eller gillar han inte alls att vara och bada och leka i vattnet?
Det är ju inte ett val att lära sig simma. Jag kommer inte fråga mina barn om de vill gå i simskola, jag berättar att nu börjar simskolan. Och det gäller redan när de är sex år.
ok tack nu vet jag vad jag ska göra
Fråga honom vad som inte känns bra, varför han inte vill och lyssna ordentligt. Min lillebror vågade inte för att han trodde att han inte skulle flyta. Dessutom var han väldigt smal och behövde varmare vatten för att kunna slappna av. Ni kanske kan prata med en simskola också och se hur de skulle kunna hjälpa till så han känner sig trygg och vill. Kanske finna det möjlighet till privatlektioner om han kanske tycker det är pinsamt att han inte kan simma :) lycka till