edaaca01 skrev 2015-05-01 01:58:35 följande:
Misstänkte att det kunde bli så med borta sovandet, har själv aldrig haft barnvakt till min plutt trots att vi har en väldigt stor släkt. Tror ingen törs pga RIK. Men du det där lägret verkar vara skoj, varför sluta? Har du kontakt med någon även sen? Finns det fler med RMB? Vi bor i den norra delen av landet men tror det finns något liknande här, hoppas jag :) Min pojke RIKAS också var tredje timme men inget på natten. Hur är det för dig med det? Tror dock inte att du ska fuska med timmarna mellan RIK, du ska vara rädd om njurarna! ;)
Har du några tips på hur vi ska lära plutt att klara RIK så fort det går själv? Fungerar det att visa på en docka och låta honom prova tror du? Men misstänker att det skulle vara ointressant ;)
Var/är du ljudkänslig?
Jo jag förstår det, jag har äldre syskon som hjälpte till med det hemma om mina föräldrar inte var där, Jag slutar för att det kommer en tid då man blir för gammal och måste gå vidare, jag kommer ju fortfarande att ha kontakt med folk därifrån, både folk som har gått på lägret samt personal. Ja jag har lärt känna rätt många som också har RMB därifrån :)
När det gäller RIK på natten så är det ingenting som jag behöver göra men som hos alla andra så kan jag ibland känna mig nödig på nätterna och då går jag så klart upp. Mina njurar mår grymt! ;) :D.
Några tips när du känner att det är dags att han ska lära sig själv är att kanske vara med som ett stöd, ta det långsamt, du kanske ska hålla i tuben, kanske hålla i snoppen medans han stoppar in slangen, eller så låter du honom hålla i snoppen och du visar hur man för in slangen. Sen så hjälper du mindre och mindre tills du bara är i toaletten som en trygghet utan att röra något tills han är färdig. Nästa steg kan vara att vänta utanför dörren om han skulle behöva hjälp med något. Osv :)
Ja, Jag var extremt rädd för åska och fyrverkerier upp till att jag var 15, nyårsafton var årets värsta dag enligt mig. Men en dag försvann plötsligt all rädsla och nu så uppskattar jag nyårsafton!