Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!
Jag tror man ska akta sig från att säga att det är en enkel väg att sjukskriva sig. Samt att det är av lathet i stor del. Visst kan det säkert vara så för några men har svårt att tro att det är så för de flesta. Jag kan bara tala för mig själv... jag har en trasig barndom bakom mig. Går inte att gömma sig för sitt förflutna och 2009 blev jag sämre. Gick i terapi utan medicin, men 2012 så min terapeut att det va något annat nu.. jag va så in åt helvete dålig. Fick medicin då och samtal såklart. Ingen sjukskrivning jag jobbade snarare mer för det fick livet att snurra på. Jag blev helt bra igen.
MEN... I höstas va jag med i en trafikolycka vilket gav mig en så stor rädsla för bil och jobb (kör hela nätterna) så jag blev sjukskriven. Va tillbaka hos min terapeut igen och kom till jobbet i mars. Dock rasade jag i vikt, sov inte, åt inte fick panik på nätterna när jag jobbade osv.. till sist tuppade jag av hemma och fick igen bli sjukskriven.. nu har jag haft kontakt med jobbet och jag vill ju tillbaka. Jag vill inget hellre. Men hjärnan är inte klar med olyckan än. Jag sliter varje dag för att blir ok igen.
Till sist vill jag bara nämna att samhället idag kräver olika saker och alla klarar inte allt. Vissa får magsår, klåda, håravfall, migrän osv.. andra får mer psykiska åkommor. Alla är olika och alla reagerar olika på stress eller olyckor. Ibland bara baserat på person och ibland på vad man har i bagaget.