• Donum

Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!

Jag provtänker nu. Man föds ju med olika sårbarhet. Vissa människor kan gå igenom allsköns bedrövligheter men stå kvar stabilt ändå, medan andra rasar av bara lite motgång. Om man bara ser ur ett tvåårsperspektiv så vete sjutton vad det beror på. Om man ser det lite längre så kan jag tänka mig att barn som växt upp med två heltidsarbetande föräldrar där tiden inte räcker till och det är många och långa dagar ifrån dem, löper större risk att de genetiska förutsättningarna att drabbas av depression ökar.

Jag tror också att det samhälle som vi har idag har skapat mer sårbarhet när det ställs högre krav. Det skulle möjligen kunna förklara ökningen de senaste åren - högre krav som man inte är van vid. Men även det lär bero på vilken sårbarhet man har fått med sig.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    modsey skrev 2015-04-23 23:35:37 följande:

För att vi kan.

Vi har inga krig, torka av skörd, epidemier av bibliska mått osv att brottas med

Vi är så otroligt inbäddade av trygghet, rättvisa och godhet och vi har förmodligen jordens lyckligaste barn.

Sen kommer kraven som en käftstmäll mot oss någonstans där i tonåren/ unga vuxna och vi fixar det inte,....

Klok reflektion.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
Svar på tråden Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!