Inlägg från: Anonym (latmasken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (latmasken)

Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!

Jag är så kallad utbränd . Och det beroror på att jag inte var lat och att jag tog mig i kragen tills kragen brast. Ett mycket bra arbete bytte ägare 2009 .

arbetsdagarna kunde bli hur som väntades att jag skulle ställa upp jämt Helg som vardag

. Ställde man inte upp så fick man veta att det bara var att gå . Inte så lätt att hitta nytt när man är 50+ . Tyvärr är självinsikten värdelös , sov jättedåligt . Blev sjukskriven men tordes intevara hemma visste man fick sluta då . Anndra hade råkat ut för det 2013 brakade jag ihop försökte ta mitt liv genom att köra ihjäl mig . Lovar att jag hellre var den duktiga flickan jag alltid varigt.

• Anonym (latmasken)
    mkmkmkmkmkkm skrev 2015-04-23 14:22:44 följande:

Hej!

Innan man kallar folk för lata eller bekväma bör man gå några mil i deras skor. (som dom så vackert sjunger)

Jag är en person som räknas som urstark..Inte en dag sjuksrivning i hela mitt liv trots 4 kids. Jag jobbade direkt efter barnen var födda. (egen företagare)

Men..

Idag är jag ett vrak. (dock har jag ännu inte tagit mig till läkaren för att sjukskriva mig men som sagt jag är snart där)

Orsaken.

1:  son med autism. Fick diagnosen sent och därmed ingen hjälp utan jag och sonen har kämpat själva. Nu är sonen myndig och skall flytta.

2 Ansvarsfullt jobb sdär jag är spindeln i nätet. Förtagets anstälda har mått dåligt min roll är att stötta. Uppsägningar kontor som lades ner.

3. min bästa vänn ramlade under isen. (Jag bar henne då hon inte har släktingar)

4. taskig barndom när mamma dom när jag var barn. Det har jag klarat av men min psykiskt knäppa åldrande far tar knäcken på mig. Han kräver och krever..

5 .Min mamma fick lung cancer.

6. svägerskan fick bröstcancer och brodern föll ihop.

7 Krockade med bilen fö ca 15 år fick wiplesh och har nu som brev på posten fibromyalgi= en jävla smärta dygnet runt.

Allt detta har jag bollat med själv i ca 5 år..Jag är slutkörd och undrar vart skydsnätet är. Jag har varit skyddsnät till alla mina nära och kära tills jag själv nu stupar och har bokat tid som kurrator ihop om hjälp med att styra upp allt.

Jag är fasike inte lat.

Jag har vart egen företagare,  tävlat i långdistans,  haft träningskurser, tränat barn m.m.---

Så det jag vill säga med detta är kalla inte sjukskrivna personer för lata. ni har ingen aning om vad som ligger bakom.

Kram från en som troligen kommer kolapsa inom snar framtid.

Låter som du beskriver mitt liv ,förutom barndommensom var väldigt bra . Men en dag efter 50 ramlade korthuset i hop .

Idag kan jag knappt prata med någon utan att gråta . Mitt liv var helt klart bättre när jag var järnladyn alldrig sjuk 3 fRiska barn och en med fuktionshinder.
  • Anonym (latmasken)
    Vanillaextract skrev 2015-04-23 16:52:45 följande:

Det handlar inte om lathet det handlar om att man nu för tiden växer upp utan att lära sig verktygen för att hantera motgångar. Under hela uppväxten försöker samhället och föräldrarna vaddera barnen och omgivningen i skyddsplast. All smärta, alla motgångar, alla sårade känslor m.m är slutet av världen.

Så det är inte deras fel att det blivit så men dom är dom enda som kan vända tillbaka trenden.

Tänk om det var så enkelt . Lovar dig att vi 50+som klivigt rakt in i väggen inte gjort det på grund av att vi blev curlade som barn.
  • Anonym (latmasken)
    Anonym (Still standing) skrev 2015-04-23 20:19:47 följande:

Sluta känna efter så förbannat, sluta tro at grannen har det så mycket bättre. Lära sig sätta gränser, ta han om sig själv. . . saker som människor alltid har lyckats med tills nu.

Skiter fullständig i vad grannen gör eller inte .

men att inte känna efter har jag gjort i 40 år alldrig varigt hemma och sjuk jobbat heltid i ett ansvarfyllt jobb. Hjälpt föräldra svärföräldrar föräldrar . Fött och tagit hand om fyra nu välartade barn tillsammans med min man . Det går ett tag sedan klappade jag i hop. Så att klippa sig och jobba på går inte längre ,

jag gör det jag måste går upp på morgonen sköter mig exeplariskt så jag är snygg och inte sunkar ner mig sen blir jag kvar i soffan kommer inte ut om ingen drar ut mig , det går bara inte får ångers för allt . Skulle vilja ha det anorlunda så det är bara att bestämma at man ska . Tyvärr kommer jag inte dit . Hur gör man ni som vet hur man gör för att bli av med denna situvation . Jo jag tar illa vid mig av att bli kallad lat parasit .
  • Anonym (latmasken)
    Anonym (Jenny) skrev 2015-04-26 18:41:06 följande:

Haha, jag känner en som levt på a-kassa pga arbetslöshet i ett år nu, det är verkligen inget jobbigt liv. Behöver knappt göra nånting alls, skicka in nån rapport nån gång i månaden, söka lite jobb, en fis i rymden anser jag.

Denna person har gått som "ledig" med massor med fritid till annat, så nej, jag håller inte med dig alls! :)

Och du vet hur han mår av det ?
  • Anonym (latmasken)
    Anonym (Jenny) skrev 2015-04-27 22:27:09 följande:

Hen verkar inte lida så speciellt mycket :)

Såklart du ser allt han gör . Tex när han inte kan sova för ekonomin inte funkar och känslan av att inte duga .

Man bör inte döma av vad man ser ibland bland folk sätter man gärna upp en fasad på grund av alla som vet kan och aldrig själva kommer råka illa ut
  • Anonym (latmasken)

Det är det som är att ta sig i kragen . Så gjorde jag med tills kragen inte höll längre och då ramlade jag ihop som en våt fläck . 
    Har alltid varigt en duktig Flicka men en dag höll det ej och då hjälpte inte att jag visste ju  man skulle göra, gick inte att styra .

Svar på tråden Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!