• Batmamba

Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!

Anonym (Still standing) skrev 2015-04-23 20:19:47 följande:

Sluta känna efter så förbannat, sluta tro at grannen har det så mycket bättre. Lära sig sätta gränser, ta han om sig själv. . . saker som människor alltid har lyckats med tills nu.

Säger du så till reumatiker också? Till den som brutit benet?
  • Batmamba
    Virriga Vera skrev 2015-04-23 21:03:45 följande:

Åhå, så det är att jag känner efter så förbannat, är avundsjuk på grannen och inte tar hand om mig själv som är orsaken till att jag har kronisk d-vitaminbrist som i sin tur ger mig svåra depressioner var sen vinter/ tidig vår. Vad bra att jag fick veta det. Jag skall med en gång informera min läkare att jag kan sluta medicinera och bara tänka mig frisk. Jag skall också komma ihåg detta när ångesten är som svårast och jag har fysiskt ont i hela kroppen och paniken sköljer över mig.

Ja, det är rätta tag! Här sitter vi inte och hänger läpp! Själv ska jag genast sluta att ha ont. För om man kan tänka bort psykisk sjukdom borde det väl funka med fysisk sjukdom också?! Jisses, varför ligger jag här i soffan? Mot elljusspåret!
  • Batmamba
    asta66 skrev 2015-04-23 21:08:41 följande:

En del drar ett tyngre lass än andra. Och jobbar man inom vården så måste man lära sig använda nummerpresentatören. Och inte alltid svara.

Hu ja. Och en del orkar inte ens ett normaltungt lass eftersom de är "svagare" till sin natur. Och det måste få vara ok att vara det.
  • Batmamba
    Anonym (Ohälsa) skrev 2015-04-23 22:21:44 följande:

Jag tror att det beror på samhällsutvecklingen, det hårda klimatet främst vad det gäller arbete.

Kommer ihåg tempot och stämningarna på mina föräldrars arbetsplatser under 80-talet, går inte att jämföra med idag.

Det var betydligt lugnare.

Ja. Och det är så många numera som har osäkra anställningsformer. När man jobbar tillfälligt kan man ju aldrig ha en dålig dag på jobbet. Man måste topprestera jämt för att få fortsätta jobba/få fler jobb. Jag höll på att förstöra mig på det viset.
Svar på tråden Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!