Inlägg från: Anonym (frisk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (frisk)

Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!

Anonym (Still standing) skrev 2015-05-05 07:22:53 följande:
    Jag har redan skrivit att de flesta läkare mycket väl vet att sjukskrivning inte hjälper, men att de inte har mycket annat att ta till. Resurserna är knappa och många skriker efter hjälp. Då blir det sjukskrivning och piller istället för insatser som hade varit mer effektiva, både för individen och samhället.
    Svarar du inte på din egen fråga i trådstarten här?
  • Anonym (frisk)
    Anonym (Z) skrev 2015-05-05 22:18:39 följande:
    Har du någon länk? Jag har sett forskning från U.S.A. där man gjort studier på folk som var med om den s.k. "twin-tower" (incidenten/olyckan/katastrofen) 2001- där man med hjälp av bilder från det som hände, kunnat mäta responsen i olika delar av hjärnan. Det knepiga är ju att man inte kan utsätta folk för t.ex. övergrepp och samtidigt mäta vad som händer i hjärnan och/eller ta blodprover och mäta stresshormoner- det går ju liksom inte. Men jag vet att vi i Sverige skulle ha möjligheter att forska på samband. Och man kanske skulle kunna titta på hur folk reagerar på hanteringen hos olika myndigheter- det klassas ju inte som övergrepp precis- men jag tror att många kan uppleva det så.    
    Jag kan inte lita på någon, som kallar 9/11 för en incident. Läs lite historia också, om du är för ung för att ha upplevt det.
Svar på tråden Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!