Inlägg från: Anonym (Still standing) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Still standing)

Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!

asta66 skrev 2015-05-04 20:08:03 följande:
    De kanske haft orken ifall de fått hjälp och stöd i tid. Vi vet ju inte deras historia. Det finns ju även de som kämpat utav bara den alldeles för länge på usla arbetsplatser. Istället för att sagt ifrån eller bett om hjälp.
    Jo, och så de som absolut ska vara hemma för att pojkvännen gjort slut, för att de inte är aslyckliga eller för att det regnar. . . 
    asta66 skrev 2015-05-04 20:12:02 följande:
    Kom igen. Du verkar tro på dina egna fantasier.
    Det är inte fantasier och det finns också mycket skrivet om det här problemet. Svenskarna har blivit alltför sköra och det fungerar inte för landet i stort.
    Anonym (latmask) skrev 2015-05-04 20:59:10 följande:
    Och det där tror du på själv? Det visar med all tydlighet att du har noll koll. 
    För du kan så klart bevisa på ett kick att alla som är hemma verkligen inte kan jobba?!
    Anonym (Still standing) skrev 2015-05-04 21:15:03 följande:
    För du kan så klart bevisa på ett kick att alla som är hemma verkligen inte kan jobba?!
    (eller skulle ha fortsatt jobba om de bott i ett land utan vår generösa sjukpenning). . . 
    Anonym (j) skrev 2015-05-05 07:20:15 följande:
    Ditt förakt är osmakligt och säger mer om dig än om dom.
    Som sagt du vet inte, du vet inte vad som ligger bakom en människas oförmåga. 
    Att du tror dig kunna göra bedömningar om andra bättre än vad dom själva kan eller vad deras läkare som sjukskrivit dom kan är inget annat än ren hybris.
    Du dumförklarar ju även läkaren och anser dig veta bättre än vad hen gör.
    Sanslöst. 
    Jag har redan skrivit att de flesta läkare mycket väl vet att sjukskrivning inte hjälper, men att de inte har mycket annat att ta till. Resurserna är knappa och många skriker efter hjälp. Då blir det sjukskrivning och piller istället för insatser som hade varit mer effektiva, både för individen och samhället.
    Anonym (j) skrev 2015-05-05 07:22:15 följande:
    Kan du bevisa att alla som går hemma kan jobba?
    Nä dåså. 
    Där är du igen med att vrida till det jag skriver. . . Jag har aldrig sagt något om "alla", men du vill få det till att jag har det. . . 
    Anonym (j) skrev 2015-05-05 07:28:07 följande:
    Du har inte heller begränsat du talar om människor som en homogen grupp och på ett sätt som inte selekterar.
    Du drar alla över en kam. 
    Därför hävdar jag att du skriver om alla, precis som du gör när du extrapolerar det du skriver till Asta.
    Jag speglar dig. 
    Eller hur? Du måste lära dig skilja på fakta och åsikter. . . 

Jag har fakta på hur sjukskrivningarna för psykisk ohälsa ökar och jag har åsikter om det. Jag vet vad som är vad, gör du?
    Anonym (j) skrev 2015-05-05 09:31:33 följande:
    Goddag yxskaft. 
    Hur relaterar det där till det jag skrev?

Du får gärna presentera det du tror är fakta 
    Men sen gäller det också att dra rätt slutsatser av faktan, där har du stor förbättringspotential. 

Det var ju ett givande inlägg i debatten. Är det det bästa du kan lägger jag ner diskussionen med dig här, det är inte givande med den typen av kommentarer och det ger mig inget att fortsätta samtalet. Öka på din förmåga att föra en vettig dialog och återkom sedan.
    Anonym (frisk) skrev 2015-05-05 08:50:03 följande:
    Svarar du inte på din egen fråga i trådstarten här?

Mjo, delvis. Men det förklarar inte varför alla överhuvudtaget springer till läkare och vill vara sjukskrivna hela tiden.
    Anonym (j) skrev 2015-05-05 18:03:50 följande:
    Jag förstår, det brukar låta så när argumenten tryter. 
    Mina argument?!?! Haha. . . 

Vem var det som började dra till med "goddag yxskaft" etc. . . för att argumenten tröt?
    Anonym (j) skrev 2015-05-05 18:03:50 följande:
    Jag förstår, det brukar låta så när argumenten tryter. 
    Mina argument?!?! Haha. . . 

Vem var det som började dra till med "goddag yxskaft" etc. . . för att argumenten tröt?
    Anonym (j) skrev 2015-05-05 18:47:29 följande:
    Nej 
    För att ditt inlägg saknade relevans till det jag skrev. 
    Du kanske inte kunde se det, men det är okej. Alla kan inte vara högutbildade akademiker. . . 
    Anonym (j) skrev 2015-05-05 20:11:10 följande:
    "och min pappa är polis"

är det den nivån du lärde dig hålla under din utbildning.
    Kan du försöka höja nivån några snäpp över skolgårdsbjäbbande vore det fint.
    Då kan ju du läsa "varför mår vi så dåligt när vi har det så bra"

Vet fortfarande inte rikigt vad det är du har emot mig. . . det jag ogillar mest med dig är att du argumenterar så dåligt och att du inte läser inlägg innan du svarar på dem. . .
Svar på tråden Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!