• jessis1987

Tidigare UL i Eskilstuna?

Hej!
    Är det någon som har koll på om det finns möjlighet att få göra tidigare ultraljud än v18 i eskilstuna? Någon privat klinik som erbjuder det?
    Känner att jag inte klarar av att vänta så länge (är i v8) på att få veta att allt står rätt till och har dessutom anlag för tvillingar.

• Svar på tråden Tidigare UL i Eskilstuna?
  • Nollfantasi

Hej!

Antingen bokar du tid hos kvinnohälsan eller så ringer du Gynmottagningen när du närmar dig v12 och vill vara säker på att allt är ok. Man kan inte boka en tid för ultraljud på gyn utan får tyvärr dra en viting om att man haft en liten blödning och är väldigt orolig.. Funkade för mig med både sonen och bebisen i magen ???? kanske inte helt korrekt, men vad sjutton ska man göra om man är lagd åt det mer oroliga hållet..

• jessis1987
    Nollfantasi skrev 2015-04-24 19:52:26 följande:

Hej!

Antingen bokar du tid hos kvinnohälsan eller så ringer du Gynmottagningen när du närmar dig v12 och vill vara säker på att allt är ok. Man kan inte boka en tid för ultraljud på gyn utan får tyvärr dra en viting om att man haft en liten blödning och är väldigt orolig.. Funkade för mig med både sonen och bebisen i magen ???? kanske inte helt korrekt, men vad sjutton ska man göra om man är lagd åt det mer oroliga hållet..

tack för svar! ska ringa till kvinnohälsan och kolla med dom.
  • soda

Oh satt precis och funderade på samma sak, har du pratat med kvinnohälsan? Gick det o boka tidigt ultraljud där?

• jessis1987
    soda skrev 2015-04-28 21:48:50 följande:

Oh satt precis och funderade på samma sak, har du pratat med kvinnohälsan? Gick det o boka tidigt ultraljud där?

Jag har inte ringt än men tänker göra det imorgon. Är du också gravid o bor i eskilstuna? när har du bf isåfall? :)
Svar på tråden Tidigare UL i Eskilstuna?