• Svar på tråden Jämtlandstråd del 3 :-)
  • mymlan77

Haha Arctura....Så tänker jag oxå! Att det är med MIG han är trygg å att det är därför JAG får ta hans utbrott... (På dagis är det ingenting alls påstår personalen) MEN under de jobbigaste stunderna är det inte mkt till tröst...

Och som du säger... det är så mysiga stunder emellanåt och ungen är världens mest underbara å härliga! Det är väl därför man orkar...

• meh

Hej hej

Här har vi inte planerat ngn semester alls, vet inte om maken kan ta ledigt ngt, men kan han det, blir det nog en liten tripp till sommarstugan i Dalarna och hem till Åkersberga. Inget avancerat i år då pengarna inte räcker till

~meh~
  • schelena

Kramar om er som behöver det idag. Bamsekramar från mej och Emil.

Lola
    Såklart! Tänkte inte på att det stod så

Arctura
    I Dalarna semstrade vi för någon sommar sedan. Det var jättemysigt, va var på björnparken bla jättemysigt. KOlla in när de matar björnarna när ni ska dit för då kom de fram och visade sej. Men det var lodjuren Lovisa var mest imponerad av, stora katter.

• Arctura

Schelena--> Visst är björnparken mysig!! Men jobbig att gå i med vagn... brant backe!! Vi har semestrat i Dalarna många ggr och det är så mysigt!! Vi brukra åka runt siljan och det är så lagomt avstånd till alla ställena... köpa knäckbröd hör till ett måste även att gå på stan i Mora är mysigt!! Sommar rodelbanan hör också till en vavvo...

• michiara

när är det nån ny fikastund då??

• LillemorR

Arctura:

Jag har en jättebra bok du kan låna om du vill.
    Den heter "att sätta gränser"
    Den köpte jag när jag var gravid och jag vet inte om den är bra ens.. Sedan köpte jag en bok "curlingföräldrar" bara för att läsa vad man kan tänka på så man inte åker dit... men det kanske man gör ändå??... vad vet jag....

Semester.....vad är det???
    Första sommaren jag och Roger var tillsammans åkte vi tll Gäddede och Valsjöbyn (pappa är därifrån) och det är den ända semestern vi varit på och denna sommar kan man ju se sig i stjärnorna att det blir någon...Får jag bara åka till Umeå och till scrappaffären där med en fet plånbok...är jag nöjd..

Ida är på dagis och jag får därifrån vid halv 10 och ska hämta henne vid 14 så nu har jag börjat att packa ner alla mina scrapping grejer och kort som jag vill ha kvar. (undra när jag får ta upp de igen?) Får väl gå upp igen och fortsätta stöka...
    (vill in´t)

• Prozac

Ja ida är det inte så uppåt här heller..Kanske för att vintern ville tillbaka när jag ville ha VÅR! Känns lite bläää sådär, å orken finns inte direkt till nåt att göra heller..Triiist..
    KRAM till er andra som inte heller hade bästa dan..

• Arctura

Men tjejer, deppar ni ihop bara för att det kommit lite snö?Tänk vad bra med lite snö nu till Påsk... att leka i för barnen och sitta i och sola för oss föräldrar Sen säger det bara PANG! Så är sommaren nästan slut ju!!!

Lillemor--> Jag kanske skulle ta och låna den där boken vid tillfälle Så du brukar hålla till i Gäddede du? Jag var mycket i Håkafot när jag var yngre, min kusin (hon som dog på nyårsafton) är mer eller mindre uppvuxen där, hennes pappa kommer därifrån!!

• musli

Ja här har det varit livat också... Hanna gick tydligen upp halv 2 inatt (jag sov i gästrummet eftersom jag skulle upp och jobba) och det ser ut som om det är fler tänder på väg plus att hon har fått eksem på benen... ja jisses... får smörja på nu ett par dagar och se om det blir någe bättre...
    Sen gav hon mig en fläskläpp när jag skulle klä na nyss och få ut henne i vagnen och sova, hon håller ju på och kastar sig bakåt och nockar en med sitt bakhuvud hela tiden numera, vet inte riktigt vad jag ska göra åt det, hon är ju så lång dessutom så hon når ju upp till min haka och när jag böjer mig fram så nockar hon mig i huvudet...

//heavy metal-mamma...
Svar på tråden Jämtlandstråd del 3 :-)