Inlägg från: Anonym (skadereglering) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skadereglering)

ersättning från försäkring

Anonym (anna) skrev 2015-04-25 12:21:58 följande:

det trodde jag inte heller, men försäkringsbolaget har pratat om summor runt
    30-50 000 kr då viss invaliditetsnedsättning finns som påverkar dagliga aktiviteter, stör sömn ( pga smärta) och försvårar det på sikt att fortsätta i yrket pga nedsättningen.

Du kommer få ersättning. Försäkringsbolagen vill väldigt gärna betala en engångkostnad. Gå inte på det! Jag råder dig att kontakta en Juristbyrå där det finns skadereglerare. Ett försäkringsbolag kanske ger dig 15 000 kr. Men har du en skadereglerare så kan du få 10-15 ggr så mycket. Du betalar då en viss procent till juristbyrån. Kontakta Juristbyrå är alltså mitt råd, innan du själv börjar fightas med ditt försäkringsbolag.
    Dr to be skrev 2015-04-25 13:41:10 följande:

Jag förlorade en äggledare 2011. Det räknades som någon form av invaliditet och jag fick 29000kr om jag inte minns fel. Hade och har fortfarande Trygg-Hansa.

Antar att du inte tog hjälp av en skadereglerare som kan den juridisk processen ang ersättning från försäkringsbolag?
    Anonym (anna) skrev 2015-04-25 13:50:57 följande:
    ok här handlar det om funktionsnedsättning som påverkar daglig aktivitet och jobb. men de pratar om mellan 30-50 000 kr beroende på vad läkaren skriver
    Om det är så att man kommer förlora arbetsinkomst resten av livet pga obrukbar arm så pratar vi miljoner. Därför måste man ha en skadereglerare som är van att hantera såna här saker. Försäkringsbolagen vill ha en vinst i sina företag, vilket innebär att de vill komma undan så billigt som möjligt. Självklart blir man glad över att få 50 000 kr i engångssumma. Men om en jurist gått in och slagits för personen, skulle man kanske fått 700 000 kr. Man vet aldrig. Och som lekman ska man aldrig ta emot engångsbelopp såvida inte en jurist gett klartecken.
Svar på tråden ersättning från försäkring