• Anonym (ä)

Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".

Hon låter som en kvinna som längtar efter barn och hon låter lite gränslös.
    Jag skulle vara vaksam på henne om jag var du ts. 

• Anonym (ä)
    Regndamen skrev 2015-04-26 17:20:30 följande:
    Naturligtvis älskar du inte din sambos barn. Ni har aldrig träffats, ni känner inte varandra. Man måste känna någon för att älska denne.
    Jag tycker du ska sluta tala om för andra vad dom känner. 
    Du behöver inte tro dom,, men låt bli att ta dig rätten att definiera andras känslor. 
  • Anonym (ä)

Jag kan hålla med i sak, i de som Ess och Regndamen skriver, jag har också svårt att se hur man kan älska någon man inte känner.
    Samtidigt vet jag hur starka t ex blodsband kan vara, även om man aldrig har mötts, så jag skulle inte hålla det för otroligt.

Men det jag vänder mig emot är när man tar sig rätten att definiera ut andras kärlek som ickekärlek.
    Det är som att definiera ut människor som ickekvinnor eller ickeföräldrar eller ickesvenskar osv, osv....det är kränkande och mycket oförskämt att sätta sig på så höga hästar.

• Anonym (ä)
    Regndamen skrev 2015-04-27 09:08:36 följande:
    Ja, det finns folk som är släkt som gift sig och skaffat barn ja. Någon far och dotter, syskon och så vidare.
    Eeeh, va?
    Vart fick du det där ifrån?
    Det var överhuvudtaget inget jag skrev. 
    Det är en helt annan diskussion du tar upp nu.

Du fick inte ut något annat av mitt inlägg, eller ignorerade du bara biten om att sätta sig på höga hästar och definiera andras känslor?
    Med vilken rätt gör du så, du vet ju inte hur andra känner. 
    Och varför överhuvudtaget ha synpunkter på andras känslor?
Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".