• Brumma

Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".

Ät du alldeles säker på att de aldrig träffats? Har pappan inte dottern ngt själv?

Sedan har hon säkert hört väldigt mycket om flickan - sedan födseln skulle jag tippa på eftersom hon och pappan känt varandra länge.

Sedan är det väl jättebra att hon tycker om dottern redan innan hon träffat henne. Det är förmodligen betydligt bättre än om hon avskytt att hennes nya man har barn. Om man utgår från din dotters synvinkel alltså...

Jag tycker själv det är alldeles för tidigt att börja kalla sig extramamma. I själva verket är det något som OM det kommer borde komma från barnet själv. MEN - eftersom pappan nu inte reagerar - fast vem säger att han inte pratat med henne, eller hon med honom. Han kanske själv börjat använda dessa uttryck om henne och barnet?

• Brumma
    Anonym (THE mom!) skrev 2015-04-25 18:30:44 följande:

Men ganska knäppt, eller!?Har jag sagt det!? Jag ifrågasätter bara hur en frisk människa kan göra på det viset!?Ja, hon skämmer verkligen ut sig! Folk tycker ju att hon är helt vrickad.

Jag vet att de aldrig setts då hon och jag inte har några gemensamma vänner (förutom mitt ex då, men han har ingen umgängesrätt med vårt barn än så länge). Så de har garanterat aldrig träffats.Ja, det var det min kompis sa också. Dessvärre vet jag att hon inte är (eller iaf inte har varit) vidare barnkär. Hon passade ofta på sina småsyskon och kunde ibland vara riktigt elak mot de typ i affären och på gården och så.Jag har redan tagit printar på allt och pappans syster (som är en av mina bästa vänner) har skrivit ut allt och ringt sin bror. Men jag vet inte vad som sagts. Däremot borde han redan känna till inläggen, då de finns öppet på hans sida och han har varit inloggad sedan de skrevs.Nä, var bara tvungen att ventilera lite. Hon är lite som Cruella Devil. Knappast barnkär. Men jag behöver inte bekymra mig, då hon aldrig kommer att ha chansen att träffa mitt barn under de närmsta åren. Men ändå.

Sålänge pappan nu inte är farlig för barnet så lär han ju få umgängesrätt om han vill....
  • Brumma
    Anonym (THE mom!) skrev 2015-04-25 19:17:46 följande:

Han ska få umgängesrätt efter sommarn, en timma bevakat varannan vecka.

Och nej, pappan har inte haft nån kontakt med henne under hela tiden som vi var tillsammans. Iaf ingen sån kontakt.

Du tror umgänget stannar på en timme bevakat i flera år? Om det går bra?

Hmm..
  • Brumma
    Anonym (THE mom!) skrev 2015-04-25 19:30:26 följande:

Nej, målet är ju utökat och sedan obevakat. Men det lär hållas till 1 timma varannan vecka under en ganska lång tid då en timma varannan vecka inte är så mycket att bygga på. Fast det beror ju endast på att resursteamet inte har fler tillfällen än så, samt att de endast jobbar helgfria vardagar.

Pappan är hos oss då och då på middag för att skynda på processen lite. Senare kommer hans syster (en av mina närmsta vänner som dessutom träffar sin brorsdotter flera ggr i veckan) att finnas med vid umgängena hos pappan, när vi väl kommit så långt.

Hur tänker du då när du säger att hans nya inte kommer att träffa er barn på flera år?

Förhoppningsvis kommer umgänget mellan barn och pappa gå bra - för barnets skull - och isåfall kommer han ju att kunna ha umgänge ensam inom några månader. Då kan han själv välja vem han vill ha med vid umgänget.

Om flickans faster känner både dig och flickan så bra, vore det inte en bra idé att hon var stödet vid umgänget? Du verkar lita på henne och umgängena hade säkert kunnat genomföras oftare.
  • Brumma
    Anonym (THE mom!) skrev 2015-04-25 20:52:09 följande:

Men OJ, vad folk hittar på saker! Jag har aldrig sagt "flera år", endast att det kommer att dröja en väldigt lång tid.

Du skrev inte detta då?
    Anonym (THE mom!) skrev 2015-04-25 18:30:44 följande:

Men jag behöver inte bekymra mig, då hon aldrig kommer att ha chansen att träffa mitt barn under de närmsta åren. Men ändå.

• Brumma
    Anonym (Yster) skrev 2015-04-26 09:16:36 följande:

Vad har ditt x syrras tycke om den nya med saken att göra?

Sen spekulationer om att det inte ska hålla sålänge i mellan dom?!

Det har väll inte riktigt med problemet med fb att göra?

Lägga ut bilder på någon annans barn ska ingen göra utan att fråga barn samt båda föräldrar.

Det låter ju konstigt att hon gör så utan att ens träffat barnet.

Nu får man ju lägga upp bilder på vem man vill...

Rent moraliskt kan jag även tycka att man borde ha ena förälderns medgivande (även om det inte behövs rent lagligt).

Med detta sagt tycker jag att det är underligt att hon gjort som hon gjort, men har hon pappans stöd så har hon..
  • Brumma
    Regndamen skrev 2015-04-26 17:20:30 följande:

Naturligtvis älskar du inte din sambos barn. Ni har aldrig träffats, ni känner inte varandra. Man måste känna någon för att älska denne.

Jag älskade mina barn innan vi träffats, de låg då i min mage.

Min man älskade också sina barn innan de var födda.

Föräldrar som får veta att de ska få adoptera älskar allt som oftast sitt barn innan de träffats.

JAG kanske inte skulle älska ngn annans barn innan jag träffat dem, men jag är knappast så förmätet att jag kan svara för andra människors kärlek. .

Hur kommer det sig att du anser dig veta bättre vad ngn känner än de själva gör? Det får en att inte helt ta dig på allvar...
  • Brumma
    Regndamen skrev 2015-04-26 20:31:36 följande:

En viss skillnad, att man känner sig älska sitt blivande barn innan det fötts. Det är instinkter.

Men även du kanske tar lätt på kärlek? Kan säga att du älskar Brad Pitt eller någon annan kändis?

mmm.. det är samma sak.... jomensåatt.....

Jag skrev att JAG kanske inte skulle kunna känna så. Men det är MINA känslor. Jag skrev även att jag inte är så förmätet att jag påstår mig veta vad andra känner.

tydligen är du det.
  • Brumma
    Regndamen skrev 2015-04-26 20:42:43 följande:

Hur menar du att det är instinkt att tro sig älska någon främling man aldrig har träffat?

Det hela beror nog på att jag ser allvarligare på kärlek än vad ni gör. Ni verkar lite, hoppiga.

Det var ju inte riktigt det jag syftade på..

utan att du jämförde kärlek till ett barn man förhoppningsvis kommer få räkna till sin familj med "idolkärlek".

Varför är jag hoppig? För att jag äöskade mina batn innan jag höll i dem? Efterspm fet var emda exempket på kärlek JAG känt utan att ha träffat en person..

Var snäll och sluta tillskriva mig känslor jag inte har...

Nej. Jag tror inte du ser allvarligare på kärlek än vad andra gör. Jag tror bara att du är så fruktansvärt självcentrerad att du inte kan se att ngn annan kan känna ngt inte du kan. Det är inte riktigt samma sak..
  • Brumma
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-26 22:55:34 följande:

Man kan ju undra var bilderna kommer ifrån eftersom hon aldrig kunnat ta egna bilder av barnet. Låter sjukt att man lägger ut andras bilder på ett barn som inte är ens egna.

Ungefär som desperata kvinnor som skärmdumpar bilder på nyfödda och påstår att det är deras bebis fast de hittat bilden på internet

Pappan levde på heltid med barnet tills för ett år sedan.

Han och mamman är vänner.

Pappan träffa barnet regelbundet hemma hos mamman.

Du tror inte att PAPPAN har en del bilder på sin dotter? Du finner det inte troligare att hans tjej får bilder av honom än att hon "snokar runt" och skärmdumpar?

Det är ju inte som om hon gör det utan pappans vetskap...
Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".