Inlägg från: Anonym (THE mom!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (THE mom!)

Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".

Anonym (Yster) skrev 2015-04-25 20:20:37 följande:

Man äger inte sitt barn!

No, SHIT!?
  • Anonym (THE mom!)
    Anonym (AvS) skrev 2015-04-25 20:31:26 följande:

Nu är det ju så att barnet har umgängesrätt med sina föräldrar, ska ha tillgång till båda. Det är barnets intressen man bevakar. Och har exet skaffat en ny partner han tänker leva med kan du inte göra ett pillevitt åt det, även fast du säger att du ska se till att de inte träffas på många år framöver.

Haha, läs om, läs rätt. Det är inte JAG som ser till det. Det har mitt ex sett till själv. Varför umgänget sker med bevakning och ytterst sällan, ÄR just för dotterns skull. Och det är ingenting som jag har bestämt.
  • Anonym (THE mom!)
    Brumma skrev 2015-04-25 20:40:19 följande:

Hur tänker du då när du säger att hans nya inte kommer att träffa er barn på flera år?

Förhoppningsvis kommer umgänget mellan barn och pappa gå bra - för barnets skull - och isåfall kommer han ju att kunna ha umgänge ensam inom några månader. Då kan han själv välja vem han vill ha med vid umgänget.

Om flickans faster känner både dig och flickan så bra, vore det inte en bra idé att hon var stödet vid umgänget? Du verkar lita på henne och umgängena hade säkert kunnat genomföras oftare.

Men OJ, vad folk hittar på saker! Jag har aldrig sagt "flera år", endast att det kommer att dröja en väldigt lång tid. Detta då pappan börjar med sin timma varannan vecka efter sommarn. Det upplägget lär fortgå som minst året ut, enligt resursen. Därefter kommer de att antingen förlänga tiden eller utöka med ytterligare en dag, osv. På umgängena med resursen får endast pappan närvara. När det är dags för utslussning så ska pappans syster närvara under de sista umgängestillfällena för att se att det upplägget fungerar.

Hon SKA ju vara där vid umgängena hos pappan. (Hon avskyr för övrigt hans nya tjej, men det är en annan femma. Ingen av oss tror att hon kommer att finnas kvar den dagen som faster börjar vistas i pappans hem, så skit samma). Men jag kan liksom inte ändra socialens beslut. Man skulle kunna se det som att dottern är omhändertagen från pappan. För så är det. Hade jag inte levt hade dottern bott i fosterfamilj och pappans umgänge skulle inte varit mer då. Nu är det mer tack vare att jag öppnar min dörr och bjuder på middag då och då. Men det är MITT val. Ett val jag för övrigt var tvungen att be om lov för att få genomföra.
  • Anonym (THE mom!)

Fast vi kan lägga ner diskussionen gällande pappan och dotterns umgänge. Det var inte det detta handlade om.

Jag skrev i affekt efter att precis fått ett samtal från pappans syster angående pappans nya och hennes aktivitet på FB. Under tiden jag skrivit här har det rasat in meddelanden på FB från gemensamma vänner som undrar om jag kollat *pappans namn*s FB.

• Anonym (THE mom!)
    Fantasilös skrev 2015-04-25 20:53:17 följande:

Med tanke på att ingen här vet vad pappan gjort för att inte få träffa sin dotter så kan ingen heller säga att han snart kommer få ha umgänge lika mycket som mamman! Ts, jag håller med dig, hon verkar helt rubbad. Skulle aldrig kalla mig bonusmamma till en unge jag aldrig träffat. Inte heller till en unge jag träffar en gång i veckan. Möjligtvis en unge jag hade bott ihop med i flera år och träffat regelbundet o haft en bra kontakt med

Precis! Och den diskussionen hör inte ens hit.
  • Anonym (THE mom!)

Missade det. Men det stämmer. Iaf inom det närmsta året - minst.

• Anonym (THE mom!)
    Anonym (a) skrev 2015-04-25 21:43:57 följande:

men varför har inte pappan kommit längre än en timma på sex år.Har han suttit inne?

Vi bodde ihop tills för ungefär ett år sedan.
    Anonym (Eva) skrev 2015-04-25 22:03:23 följande:

Tror inte någon förälder skulle bli glad av att en vilt främmande människa som aldrig träffat ens barn skulle bli glad över en sådan sak. Det känns bara stört att lägga ut bilder på ett vilt främmande barn man aldrig träffat, påstå att man älskar det osv.

Instämmer. För det är ju så, för henne ÄR min dotter ett helt främmande barn. De har aldrig setts liksom.
    Tow2Mater skrev 2015-04-26 04:42:12 följande:

Ord-mot-ord räcker nog ifall mamman velat säga så fast det kanske inte varit sant. ..

Det var polisen som gjorde en orosanmälan. Senare gjordes en utredning på pappan och han sågs som lätt utvecklingsstörd. Själv har jag alltid bara sett honom som lite mesig och bonnig - lite "bonnigt efterbliven" typ.
  • Anonym (THE mom!)

För övrigt så är det inte jag som anmält pappan till någon. Det är inte jag som gör lämplighetsbedömningarna. Det är inte jag som dumförklarat pappan och tagit ifrån honom rätten till umgänge.

Men det hör som sagt inte hit.

• Anonym (THE mom!)
    Ess skrev 2015-04-26 14:49:24 följande:

Om polisen också är involverad, så ligger det mycket, mycket mer bakom än att han bara är lite "efterbliven". 

Jag hade nog dragit öronen åt mig om jag varit hans nya. Hoppas att han inte skadar något barn i alla fall, för de kan ju inte själva välja om de vill leva med honom eller inte.

Han hade en fyllefest hemma hos sig med vår dotter närvarande. Grannen ringde polisen. Därefter startades en utredning.
  • Anonym (THE mom!)
    Anonym (S) skrev 2015-04-26 15:12:07 följande:

Fast du skrev de närmsta  åren...

Ja, förmodligen blir det ju så också.
  • Anonym (THE mom!)
    Anonym (S) skrev 2015-04-26 15:14:38 följande:

Du har alltså valt att skaffa barn med en man och sedan bo ihop med honom i 5 år, fast du alltid ansett vara bonnigt efterbliven?

Ja, där ser man. Då är det väl inte så konstigt att han nya tjej är likadan.

Med "bonnigt efterbliven" snackar jag om bonniga typ värmlänningar som kör epa, bor i Hagfors och har hela munnen full med snus. Typ så.
  • Anonym (THE mom!)
    Anonym (S) skrev 2015-04-26 15:50:24 följande:

Min undran består ändå:

Du har alltså valt att skaffa barn med en man och sedan bo ihop med honom i 5 år, fast du alltid ansett honom vara bonnigt efterbliven (enligt din tolkning ovan)?

Ja, så som jag ser på alla värmlänningar. Men han var snäll, generös, hade många vänner, socialt liv, etc. Sedan att han inte var den skarpaste kniven i lådan, kvittade. Intelligens och karriär går inte före allt.

"Bonnigt efterbliven" säger jag med glimten i ögat. Sedan att han faktiskt var efterbliven, det visste jag inte. Eller så har utredningen varit felaktig. För är han efterbliven, så är halva Kristinehamn, Hagfors, Munkfors, Forshaga, Deje och Kil efterblivna.
  • Anonym (THE mom!)
    Anonym (mee) skrev 2015-04-26 17:25:11 följande:

Min man, inte min sambo. Vi bor inte tillsammans. Men självklart så älskar jag honom.

Helt OT, men jag blev nyfiken. Bor du inte tillsammans med din man?
  • Anonym (THE mom!)
    Brumma skrev 2015-04-27 07:57:10 följande:

Det var ett av mina exempel där man kan älska ngn man inte träffat. Svaret på det blev frågan om jag älskade idoler som Brad Pitt också.... I slutänden resulterade det i ett inlägg Ess svarade på, vilket jag sedan svarade på...

Det enda jag gått emot "Regndamens" påstående att man måste känna ngn för att älska. Ett barn i magen - eller ett adoptivbarn - kan älskas av både mamma och pappa. Säkerligen även av mor och farföräldrar. Varför inte en faster? Det går tydligen heller i te för Regndamen. .

Då jag påpekade som sagt att det finns tillfällen där man kan älska ngn man inte träffat än. Och att man kanske inte skall bestämma vad andra människor känner.

Fast varför jämföra äpplen och päron? Pappans nya tjej är ju uppenbarligen inte helt frisk. Man kallar sig inte bonusmamma till ett barn man aldrig ens har träffat. Ett barn som man endast hört talas om under några få månader, samt sett några bilder av.
Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".