Inlägg från: Sphynxey |Visa alla inlägg
  • Sphynxey

veckopeng/månadspeng

Bumpar denna intressanta tråd och lägger till lite mer regelrätta frågor:

(i) Hur gammalt/gamla är ditt/dina barn?

(ii) Hur mycket får hen/de i vecko/månadspeng?

(iii) Vad förväntas ditt/dina barn hjälpa till med hemma ? oavsett om det hänger ihop med vecko/månadspeng eller inte?

Hoppas på många svar! :D

• Sphynxey
    Alexi skrev 2015-11-25 06:44:33 följande:

Min dotter är sju år och får sedan sexårsdagen 10 kr i veckopeng. Fast vi glömmer ofta bort att ge den...

Inga krav är kopplade till veckopengen och kommer aldrig bli, i vår familj hjälps vi åt utan betalning.

Ja, som sagt ? jag är bara nyfiken på (i) vad andra ger i v/m-peng, och (ii) vad andra förväntar sig att deras barn ska hjälpa till med ? oavsett om de två är sammankopplade eller inte Glad Så, följdfråga: vad tycker du (och ev partner) att dottern "ska" hjälpa till med? Eftersom du skriver att "i vår familj hjälps vi åt" tänker jag att du ser det som en självklarhet att hon ändå hjälper till, menar jag? (Hm, hur jag än försöker formulera detta så låter det på nåt vis som om jag är spydig eller nåt... vilket jag definitivt inte avser att vara ? jag är bara uppriktigt nyfiken...)
  • Sphynxey
    Sphynxey skrev 2015-11-25 08:57:43 följande:
    Ja, som sagt ? jag är bara nyfiken på (i) vad andra ger i v/m-peng, och (ii) vad andra förväntar sig att deras barn ska hjälpa till med ? oavsett om de två är sammankopplade eller inte Glad Så, följdfråga: vad tycker du (och ev partner) att dottern "ska" hjälpa till med? Eftersom du skriver att "i vår familj hjälps vi åt" tänker jag att du ser det som en självklarhet att hon ändå hjälper till, menar jag? (Hm, hur jag än försöker formulera detta så låter det på nåt vis som om jag är spydig eller nåt... vilket jag definitivt inte avser att vara ? jag är bara uppriktigt nyfiken...)
    Grrrr!! Varför blir alla tankstreck frågetecken???? Suck. Alltså, läs alla frågetecken som dyker upp inuti meningarna i ovanstående som tankstreck istället för som frågetecken! 
Svar på tråden veckopeng/månadspeng