Inlägg från: Sweet Sofia |Visa alla inlägg
  • Sweet Sofia

outbildad undersköterska i Norge

Assistent är det du kan få jobb som utan utbildning. Det är samma som vårdbiträde. Bemaningsföretagen betalar boende och resa men det är inte säkert de man blir anställd jobba som assisten/vårdbiträde. Kommen betalar inte. Däremot kan du säkert få jobb som assiaten/vårdbiträde via kommunen. Lättast är att ringa till den specifika arbetsplatsen du kan tänka dig och höra dig för om jobb.

Varannan vecka blir nog svårt. Räkna med att få timvikarie eller varann helg anställning.

• Sweet Sofia
    Anonym (No) skrev 2015-04-26 17:23:51 följande:

Tack "Sweet Sofia"! Jag ska kolla upp det, Jag kan bara jobba varannan men det gör ju inget om det blir mindre bara inte lönen äts upp av resor och boendet. 

Tack "ggg" det räcker för mig att jobba extra nu, tills vidare. Det kanske är lättare med bemanningsföretag så man får boendet ordnat, nu till en början iallafall. 

Språket jag det oroar man sig också för, men det går säkert bra.

Tack för era tips!

om du bara ska jobba varannan helg så äts lönen upp av boende och resa...
  • Sweet Sofia
    Anonym (No) skrev 2015-04-26 21:44:08 följande:

Jag har mina barn varannan vecka så det är därför jag bara kan arbeta varannan vecka, när de bor hos sin pappa. 

"Fatheya" hur fick din mamma jobb? Tog hon kontakt med kommun eller bemanning? Ja, man undrar vad de har för timpenning där!

Jag är jättetacksam för era svar!

Timpengen för outbildad ligger på 125-135 nok för outbildad
  • Sweet Sofia
    Anonym (No) skrev 2015-04-26 23:06:58 följande:

125 kronor låter lite, för jag har 118 kronor här!

125 norska!
  • Sweet Sofia
    Anonym (Sdf) skrev 2015-04-28 14:39:32 följande:

[quote=75215225][quote-nick]Sweet Sofia skrev 2015-04-26 21:49:59 följande:[/quote-nick]

Timpengen för outbildad ligger på 125-135 nok för outbildad

[/

Jaså? Jag får 170 NOK i timmen där jag ska jobba i sommar, och jag har ingen relevant utbildning.

Knappast som assistent inom vården. Tror de höjt till runt 140nok i år.
  • Sweet Sofia
    Anonym (Sdf) skrev 2015-04-29 11:50:00 följande:

[quote=75225565][quote-nick]Sweet Sofia skrev 2015-04-29 00:08:13 följande:[/quote-nick]

Knappast som assistent inom vården. Tror de höjt till runt 140nok i år.

[/

Vet inte riktigt vad du menar med assistent. Jag jobbar iaf som pleieassistent inom personlig assistans.

Privat alltså. Ja så kan man få högre lön än vad kommuner erbjuder.
  • Sweet Sofia
    Anonym (Sdf) skrev 2015-04-29 14:23:29 följande:

Det är via ett bemanningsföretag, men jag har jobbat på samma ställe via kommunen tidigare, och då hade jag 167 NOK i timmen.

Bemaningsföretag ger högre. Att du skulle haft 167 som assistent är föga troligt. Som hjelpepleier absolut.
  • Sweet Sofia
    Anonym (No) skrev 2015-05-05 22:27:34 följande:

Är det någon som har något förslag på var man kan vända sig, för att söka arbete varannan vecka som vårdare i Norge?

Gärna runt Trondheim!

Nav.no
Svar på tråden outbildad undersköterska i Norge