tjugofjärde skrev 2015-04-29 17:04:40 följande:
Jag har mått väldigt dåligt, psykiskt.
En rätt jobbig barndom. Vilket kom fram som mest under min tid på gymnasiet då jag inte orka hänga med längre och jag föll ihop och blev sjukskriven och inlagd men en lång rad inläggningar, medicinering, stödboende och allt där till under flera års tid.
Idag mår jag bra. Har ett underbart stabilt förhållande med min sambo sedan 3 år tillbaka. Känner mig trygg och stabil är idag även HELT medicinfri efter mängder med mediciner.
Jag är fortfarande sjukskriven, varit ute på arbetstränig och ska nu ut på ett till ställe som förhoppningsvis kan leda till jobb framöver.
Är så glad att jag idag tagit mig igenom allt detta, trotts allt kämpande.
Jag hjälper idag till i stödchatt för unga vuxna som mår psykiskt dålig och är kontaktperson till två tjejer som inte har det så bra.
Ibland skäms jag för min bakgrund, är så rädd att bli dömd. speciellt nu när man ska bli mamma. Men försöker att istället känna mig stolt att jag tagit mig igenom detta och är starkare än någonsin. :)
Ganska likt som mig då! Vad härligt att höra att du tagit dig igenom det, så jäkla starkt jobbat! :)
Jag jobbar 50% just nu och har gjort snart ett år. Trodde aldrig jag skulle klara av det, men jodå! :D
Känner exakt samma och är rädd att folk kommer döma mig, speciellt då jag har en del ärr på mina armar (som tur är så har de läkt superfint och syns bara om man går nära eller kollar en extra gång liksom. Tummen upp för håriga armar, haha). Men det är långt bakom mig, och det har gjort mig till den starka människan jag är idag. Jag är säker på att jag kommer bli en alldeles utmärkt mamma :)
Hoppas det går bra för dig på din nya praktik/arbetsträning!