BF Januari 2016 :)
Hej, jag vill gärna vara med här! Plussade imorse , BF beräknat till 6/1. Jag är 35 år och jobbar som psykolog, sambon är läkare. Vi bor i Stockkholm och är båda deltids-föräldralediga med dottern som är 18 månader.
Hej, jag vill gärna vara med här! Plussade imorse , BF beräknat till 6/1. Jag är 35 år och jobbar som psykolog, sambon är läkare. Vi bor i Stockkholm och är båda deltids-föräldralediga med dottern som är 18 månader.
Hej, har inte skrivit i tråden tidigare men har också BF i januari, den 1/1 (!!) närmare bestämt. Gjorde RUL i veckan (i v 18+2) och det är en liten kille som ligger där inne och växer till sig. Lite illamående och trötthet i början av graviditeten, men nu mår jag bra och känner lillen sparka där inne. Så mysigt!
Har en dotter sen tidigare som fyller 2 år i oktober så vi har en hel del bebisgrejer men vill köpa en syskonvagn, helst en bugaboo donkey om mannen går med på det, haha. Måste jobba lite på övertalningen, de är ju ganska så dyra...
Angående glykosbelastning så gjorde jag en igår i vecka 30 eftersom jag har legat vid övre gränsen på alla slumpmässiga mätningar (mellan 7-8 varje gång). I måndags tog jag ett fasteprov innan frukost som var skyhögt, 7,4! Fick alltså komma tillbaka för glykosbelastning igår...har varit väldigt orolig hela veckan och ganska radikalt lagt om min kost- från massa sötsaker varje dag + mycket vitt bröd osv till mer hälsosamt med långsamma kolhydrater. Och det verkar redan ha gett resultat: fastesockret låg på 4 och 2 timmar efter sockerlösningen låg jag på 5,8. Sååå skönt! Men jag fick mig en riktig tankeställare gällande min kost, ska verkligen hålla mig borta från socker framöver. Kan tillägga att jag är normalviktig och bara gått upp 4 kg sen inskrivningen, men tydligen kämpade min kropp rejält med att hantera allt socker jag stoppade i mig, usch!!