Inlägg från: Lisasmor |Visa alla inlägg
  • Lisasmor

BF Januari 2016 :)

Hej, jag vill gärna vara med här! Plussade imorse , BF beräknat till 6/1. Jag är 35 år och jobbar som psykolog, sambon är läkare. Vi bor i Stockkholm och är båda deltids-föräldralediga med dottern som är 18 månader. 

• Lisasmor

Hej, har inte skrivit i tråden tidigare men har också BF i januari, den 1/1 (!!) närmare bestämt. Gjorde RUL i veckan (i v 18+2) och det är en liten kille som ligger där inne och växer till sig. Lite illamående och trötthet i början av graviditeten, men nu mår jag bra och känner lillen sparka där inne. Så mysigt!

Har en dotter sen tidigare som fyller 2 år i oktober så vi har en hel del bebisgrejer men vill köpa en syskonvagn, helst en bugaboo donkey om mannen går med på det, haha. Måste jobba lite på övertalningen, de är ju ganska så dyra...

• Lisasmor
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 09:03:45 följande:
    Välkommen och grattis till lyckat RUL! Vad roligt med en son, men det blir kanske på håret med BF på nyårsdagen smile1.gif . Gick du över tiden med ditt första barn?
    Tvärt om så kom dottern 10 dagar tidigt, så jag har inga förhoppningar om ett januari-barn. Men dottern satt i säte och BM sa att de barnen ofta kommer lite tidigt. Är väl kroppen som känner på sig att det är
    att barnet inte hinner bli för stort, eller nåt. Så vi får se hur det blir den här gången, jag hoppas i alla fall på en vaginal förlossning denna gång eftersom jag fick snitt pga sätesläget. Är det någon annan som har fött ett barn med snitt och nu hoppas på vaginal förlossning?

Tycker för övrigt det verkar konstigt att vissa BM inte berättar könet. Jag menar, så erfarna som de flesta är med att göra UL så tror jag säkert att de ser könet, även utan ansträngning. Att man ska behöva betala då är ju löjligt.
  • Lisasmor
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 23:16:00 följande: