Inlägg från: Miniimy |Visa alla inlägg
  • Miniimy

BF Januari 2016 :)

Hej alla kul att jag hittade hit, jag plussade imorse och enligt beräkningar är bf den 2 januari.

Det blir vårt andra barn,vi har en son på 11månader här hemma och känns så overkligt att han ska bli storebror.

Känns som om man måste ta ett till test för att va säker. Vi körde på äl test och nuppade bara en gång då på lh positiv dag.

Vår första son var helt oplanerad, så vi har väl en jäkla tur måste jag säga!

Nu håller vi tummarna för att detta så gå vägen.

• Miniimy

Hej va kul att jag hittade denna tråd, jag fick pluss idag och de blur vårt andra barn.

Vår son är 11 månader och nu har vi bf den 2/1-16 :)

• Miniimy
    Boneca skrev 2015-04-28 07:46:45 följande:

Jag plussade i söndags :) andra barnet, är sååå glad! Bf 2 jan som det ser ut nu. Jag är 28 och min man 29 och vår dotter blir tre i maj.

Åh va har samma bf :) jag är 26 och min man 29 vårt andra barn :)
  • Miniimy

Första BF-listan!

27/12 -- Joannaadrianna

2/1 -- LAJN, Boneca, anaconda,Miniimy

3/1 -- fruochmamma, Linnea1986

4/1 -- Reggi, 20110303

5/1 -- Seven Costanza, Mrspalsson

6/1 -- Caisas, aurorasmamma

7/1 -- VillBliTre

9/1 -- tvåsmåunderverk

• Miniimy
    Seven Costanza skrev 2015-04-28 19:02:49 följande:

Ni som varit gravida tidigare och varit illamående, i vilken vecka började det och hur länge höll det på? Plussade tidigt och har BIM imorgon så är ju bara i vecka 4en mår precis som vanligt. Undrar när man ska vara beredd på illamående?

Med första visst jag inte att jag var gravid trodde jag höll på att bli sjuk och sista veckan kände jag mig magsjuk haha då tvingade maken mig att ta gravtest vilket va positivt och jag var i v 6. Så ja de kom mer och kraftigare än denna gång. Nu kände jag efter 2 v efter äl; illamående som kom ibland som en våg över mig. Sen har de lugnat ned sig nu känner jag bara lite trött på morgonen och mer hungrig och fortsatte är nu o v5
  • Miniimy
    Linnea1986 skrev 2015-04-29 18:51:30 följande:

En intim fråga, har ni mkt flyttningar? Jag har fått det o tror varje gång att det blivit missfall. Försöker inte tänka på de men kmr upp i huvet hela tiden :/

Med sonen har rjag jättemkt men nu såhär i början (är i v5) ingenting. Men de är vanligt att man har mkt som gravid endel måste tom ha trosskydd :) helt normalt men är såklart olika fär alla.

Jag är utbildad inom kroppen och jobbar med det även. :)
  • Miniimy
    aurorasmamma skrev 2015-04-29 18:28:38 följande:

Jag är 26 och maken blir 35 i höst.

Bor i en 3a men går i hustankar.

Jag är undersköterska, jobbar med små barn med hjärt och lungproblematik nattetid. Mammaledig just n,u men börjar jobba den 2 juli igen.

Vi har en dotter som är 11 månader. Vår lilla solstråle! <3

Vi har en hund en griffon belge, skulle ha mer djur om vi köper hus/gård. Uppvuxen på bondgård och kan varken tänka mig ett liv utan barn eller djur.

En åh va fint att se vinbär lika gamla min man är dock 29 och vi har en son på 11månader också :)

Vi bor också i en 3a men letar hus.

Och jag jjobbar som hudterapeut och är väldigt insatt i kroppens funktioner.
  • Miniimy
    undradejust skrev 2015-04-30 09:52:19 följande:

Glömde skriva bf, beroende på om jag ska lyssna på min BM eller NaturalCycles så är bf den andra eller tredje januari:)

Samma som mig :) har kollat flerabolika sidor och 3säger den andra och en säger den trtredje.

Va kul!
  • Miniimy

Imorgon går jag in i v 6 och har galet ömma bröst, lite surauppstötningar, får lite känslan av att kvävas komme som en våg haha med lite illamående. Tålamodet är inte på topp speciellt med en liten kille som har tandsprickning vilket resulterar i noll sömn på 2 dygn. Haha men ändå bättre en vad jag mådde med sonen som jag trodde jag var magsjuk innan jag fatta att jag var grav.

Slängde precis iväg ett mess till maken att han måste köpa s-märken i olika smaker och popcorn. Cravings är större än förra grav och helt annorlunda.

I vår familj har de alltid stämt med citrusfrukter=pojkar och godis=flickor.

Så de verkar kanske bli en flicka denna gång!

Men de får vi förhoppningsvis se i Jan.

Hur mår ni?

• Miniimy
    20110303 skrev 2015-05-02 18:54:41 följande:

Gaah va sugen jag blev på sura S nu!;)

Jag har inte fått nåt speciellt sug än mer att jag är mkt mer hungrig. Vaknat 2 dagar nu innan 06 trots ledighet och barnen sovit och varit så hungrig på frukost.

Jag vet mmm s alltså! Såg en bild på fb sen får jag inte ut de ur skallen Mums :)

Nä ischvjag vet lite ihålig hungerkänsla!
  • Miniimy
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-02 19:14:12 följande:

S-märken satt jag och tryckte i mig igår, galet gott ;)

Men åh jag vill också ha och min man kommer inte hem förrän vid kl 01!!! Jag har fått nån Dille på Att blanda sura pch lakrits samtidigt haha
  • Miniimy
    Caisas skrev 2015-05-02 18:09:12 följande:

Nu är BF-listan uppdaterad, se länk i trådstarten! Jag tror att jag fått med alla, även ni utan datum än så länge, men skriv gärna in era datum när ni vet på ett ungefär!  

Har en jobbig mensvärk här just nu och lite lätt illamående. Ömma bröstvårtor också. Köpte två gravtest från RFSU för att testa och se om strecket blivit starkare (det är idag en vecka sedan jag plussade) men jag blev faktiskt ganska besviken, men jag ska ta det andra imorgon bitti. Dock använde jag ju Testlagrets innan, så jag tror jag ska beställa 5 st sådana, bara för att kunna ta ett i veckan och se att det blir starkare fram tills första BM-besöket om tre veckor. Längtar! 

Jag blir också så att man Bill testa igen jag körde på cb plus stickor behövde bara börja kissa på den så blev den positiv. Exakt så fick jag med sonen också. Testade bim+1 äl+14 :)
  • Miniimy
    Tamses skrev 2015-05-02 20:54:37 följande:

Någon mer som har ganska molvärk? Känns som det är tidigt? Minns inte hur det var med sonen.. 

fick ju dock starkare plus imorse så är nog ingen fara, men jag kan inte låta bli att checka så att mensen inte kommit hela tiden.. 

Ja då som mensvärk så man tror hela tiden den ska komma haha men man är nog lite så att man inte riktigt fattat att man är grav än.

Helt normalt jag har lite som sveda i livmoderväggen också så får jag som hugg om jag reser mig för fort eller gör nåt hastigt.

Hade samma med min son

Helt normalt livmodern växer så de kallas växtvärk den förbereder plats för bebben och mjukar upp sig för att kunna töja sig :)
  • Miniimy
    Grus grus skrev 2015-05-03 13:45:20 följande:

Har skapat en tråd på fb för oss, som för tillfället är sluten, men blir hemlig sen när alla som vill vara med, lagts till. Finns inget i rubriken eller beskrivningen som avslöjar vad det är för grupp. Här på fl kan man ju avslöjas om det finns många bekanta som känner till ens nick.

Gruppen heter Janu

www.facebook.com/groups/1592591414363909/

Jag skickade precis en förfrågan :) bf 2jan
Svar på tråden BF Januari 2016 :)