Inlägg från: tjugofjärde |Visa alla inlägg
  • tjugofjärde

BF Januari 2016 :)

Caisas skrev 2015-04-28 08:21:33 följande:

Första BF-listan! 

27/12 -- Joannaadrianna

30/12 -- tjugofjärde

2/1 -- LAJN , Boneca , anaconda

3/1 -- fruochmamma

4/1 -- Reggi

5/1 -- Seven Costanza , Mrspalsson

6/1 -- Caisas , aurorasmamma

7/1 -- VillBliTre

Saknar BF-datum

20110303
    Linnea1986 
    aomj
    undradejust

Skriv in era BF-datum i tråden! Det gör ingenting om ni inte är helt säkra, det är nog ingen av oss så här tidigt. Det kan alltid ändras i efterhand. 
  • tjugofjärde

Jag har bf 30/12

Hoppas det är ok att jag är med här ändå då det med stor chans kan bli ett januari barn :)

Roligt att få följa andra som är gångna ungefär lika länge :)

• tjugofjärde
    anaconda skrev 2015-04-28 22:28:08 följande:

Någon som äter folsyra?

Jag gör. Har gjort det sedan i februari då vi bestämde oss för att försöka och jag tog ut min spiral :)
  • tjugofjärde

Jag är 24 år i sommar och min sambo är 29.

Vi bor i lägenhet, en 2a i Östergötland men letar efter större. Har två ragdollkatter :)

Min sambo jobbar på bageri.

Jag har jobbat inom café/bageri men är

just nu sjukskriven och har aktivitetsersättning.

Ska ut på arbete snart och hoppas hitta jobb nu efter graviditeten och mammaledigher.

Har mått dåligt några år men mår nu bättre än någonsin. Har jobbat mycket med mig själv och känner mig stabil och trygg. Så detta barn är mer än välkommet och vi känner oss så redo!

• tjugofjärde
    aomj skrev 2015-04-29 15:50:33 följande:
    Har också aktivitetsersättning (50%) :) får man fråga vad du haft för problematik? Intressant att höra andra som varit i samma situtation :)
    Jag har mått väldigt dåligt, psykiskt. 
    En rätt jobbig barndom. Vilket kom fram som mest under min tid på gymnasiet då jag inte orka hänga med längre och jag föll ihop  och blev sjukskriven och inlagd men en lång rad inläggningar, medicinering, stödboende och allt där till under flera års tid.

Idag mår jag bra. Har ett underbart stabilt förhållande med min sambo sedan 3 år tillbaka. Känner mig trygg och stabil är idag även HELT medicinfri efter mängder med mediciner. 

Jag är fortfarande sjukskriven, varit ute på arbetstränig och ska nu ut på ett till ställe som förhoppningsvis kan leda till jobb framöver. 

Är så glad att jag idag tagit mig igenom allt detta, trotts allt kämpande. 
    Jag hjälper idag till i stödchatt för unga vuxna som mår psykiskt dålig och är kontaktperson till två tjejer som inte har det så bra.

Ibland skäms jag för min bakgrund, är så rädd att bli dömd. speciellt nu när man ska bli mamma. Men försöker att istället känna mig stolt att jag tagit mig igenom detta och är starkare än någonsin. :)
  • tjugofjärde
    aomj skrev 2015-04-29 17:49:03 följande:

Ganska likt som mig då! Vad härligt att höra att du tagit dig igenom det, så jäkla starkt jobbat! :)

Jag jobbar 50% just nu och har gjort snart ett år. Trodde aldrig jag skulle klara av det, men jodå! :D

Känner exakt samma och är rädd att folk kommer döma mig, speciellt då jag har en del ärr på mina armar (som tur är så har de läkt superfint och syns bara om man går nära eller kollar en extra gång liksom. Tummen upp för håriga armar, haha). Men det är långt bakom mig, och det har gjort mig till den starka människan jag är idag. Jag är säker på att jag kommer bli en alldeles utmärkt mamma :)

Hoppas det går bra för dig på din nya praktik/arbetsträning!

Ja jag har med ärrad kropp och folk dömer väldigt fort pga det.

Jag tänker inte på det själv längre, blir förvånad när folk påpekar.

Men tror det kan skrämma många. Det finns för lite förståelse kring psykisk ohälsa Kan jag tycka.
  • tjugofjärde
    Linnea1986 skrev 2015-04-30 07:48:39 följande:

Jag blev hemma från jobbet idag då ja har mått så illa i natt o bara sovit en timme typ :/

Usch :(

Samma här, mår jätte illa och är skakig när jag står upp.

Typiskt just nu. Ska iväg på möte och direkt efter det skriva teoriprov för mitt körkort. Känns inte riktigt lägligt!

Vill bara vara hemma just nu.
  • tjugofjärde
    Rumpnissan skrev 2015-04-30 09:17:09 följande:

Hej :)

Jag hoppar oxå in här, jag plussade igår :) BF 31 december eller eller 1 januari olika på olika sidor :)

Var kul. Grattis till plusset. :) bara ett par dagar efter mig. Första barnet?
  • tjugofjärde
    Niiia skrev 2015-05-01 23:43:18 följande:

Jag är orolig.

Fick MS förra året i v.5. Idag gick jag in på v.6 har inte brättat för någon om det än, vågar inte berätta för min man. Är rädd för att få MS igen.

Har dock ömma bröst ( känns som att dem ska ploppa ur bh-n) hade inget illa mående förutom igår och idag. Har dock "mensvärk" i äggstocken och ibland i ryggen.

Jag oroar Mig så mycket att jag löser om MS/utomhavandeskap/dött foster etc.

Gör jag fel? Ska jag besöka mvc? Elr bör jag berätta för min man? Vill vänta tills v.8 och sendan berätta..

Förstår din oro. Man kommer nästan aldrig undan den. Speciellt då man tidigare haft ms.

Allt man kan göra är att försöka lugna sig. Vi kan inte påverka vad som händer i vår kropp mer än.att ta hand om sig och i dem allra flesta fall går det bra.

Om jag var du skulle jag åtminstone berätta för min man. Men även om min oro..det måste vara jobbigt att gå i det själv. <3

Jag tror han uppskattar att veta.

Jag är själv i vecka 6. Jätte oorolig mellan varven. Men försöker lugna mig. Ta allt som det kommer utan att stressa min kropp i onödan.jag har fortfarande svårt att ta till mig grsviditeten, få jag är rädd att något ska gå fel. Men jag kan inget mer än att hoppas. Min man vet och jag tycker det är jätte skönt, hur det än går.
  • tjugofjärde
    Niiia skrev 2015-05-02 08:44:31 följande:

Tack för dina värmande ord!

Jag vaknade precis av "mensvärk" men det går nog över. Jag har funderat ska förhoppningsvis tala om dör honom vid rött tillfälle

Ja, jag hade hemsk värk hela vecka 5. Nu.är det lite lugnare :)
  • tjugofjärde

Roligt att få veta lite om alla :)

Jag fyller 24 år i sommar.

Min man är 29.

Bor i Östergötland.

Väntar vårt första barn.

Är i vecka 6 (5+4 idag)

Mår inget bra. Kräks dagligen och blir äcklas över nästa allt just nu. Jätte jobbigt.

Känslig för mat, lukt m.m.

Hoppas verkligen jag slipper detta Snart.

vill kunna njuta av att vara gravid :)

Men Första Veckan efter plusset kunde jag inte tänka på annat.

Är så otroligt tacksam över livet i min mage. Hoppas det väljer att stanna kvar <3

• tjugofjärde
    maddegg skrev 2015-05-04 18:51:19 följande:

Hoppar in här :)

Gravid i v.6 med första barnet, fick missfall i mars och är väldigt nojjig :(

BF 2/1 :)

Någon som har erfarenhet av enormt illamående??

Jag går in i vecka 7 imorgon.

Slutet av veckan 5 slog iillamåeendet från helvetet till. Har kräkts varje dag sedAn dess. Men nu börjar jag lära mig min kropp mer.

Mår fortfarande lika illa och hållet på att bli tokig. Men Börjar lära mig vad som lindrar för mig m.m.

Tur man vet att man är gravid och att det förhoppningsvis kommer något gott ut av detta annars hade jag nog gått under....

Är inte fri från mitt illamående äns en sekund om dagarna. Haha.
  • tjugofjärde

Jag ringer i vecka 5 (4+5) tror jag. Fick min första tid 19 maj. Är då i vecka 9.

Tycker många får så tidigt Tid till hälsosamtal :)

men min tid kanske är inskrivning?

Känns konstigt om det är enbart älsosamtal i vecka 9.

• tjugofjärde
    Serendipitet skrev 2015-05-05 21:00:43 följande:

Vad har ni för symtom och i vilken vecka är ni? 

Jag har främst onda bröst, molande värk och sug/illamående/hunger i perioder under dagen. Är troligtvis gravid i v. 4+3. 

Gick in i vecka 7 idag.

Har värk till och från i livmodern.

Mår konstant illa och kräks varje dag nu hela vecka 6. Äcklas av allt och får inte i mig lagad mat utan att kräks. Känns precis som att vara riktigt magsjuk. Blä.

Trött är jag oxå, men beror nog mycket på att jag har svårt att äta och kräks. Även ömma bröst Och känner mig Hormonell, rätt nedstämd och känslig.

Men hoppas det vänder snart så man får njuta lite :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)