Inlägg från: aomj |Visa alla inlägg
  • aomj

BF Januari 2016 :)

Hakar gärna på! Plussade igår, och om min NaturalCycles stämmer med ÄL-datum så är jag i vecka 4 (v.3+6) :)
    Jag och min sambo fyller snart 24, och detta är vårt första barn. 

Bara jag som är supernojig att något kommer gå fel? :( 

• aomj

Ringde mvc idag och fick tid den 5 maj, pga. mitt förflutna/psykiska mående. Det var jag som sa att jag var så orolig över att något är fel, samt att jag är rädd att mitt gamla mående kommer smygandes i samband med alla hormoner.

Så känns bra att de tog det på allvar direkt :) vill ju att det ska gå så bra det bara går, och jag försöker att inte skämmas över att jag kanske behöver lite extra stöd när hjärnspökena kommer. (Hoppas ingen här dömer...)

Har inga symptom förutom att jag känner mig typ nyvaken hela tiden (är supertrött). Och så tycker jag mig känna att det händer lite nere i magen. Små stick, lite molande osv.

Det ska bli kul att följa er alla här! :)

• aomj
    Caisas skrev 2015-04-28 08:21:33 följande:

Första BF-listan! Solig

27/12 -- Joannaadrianna
    2/1 -- LAJN , Boneca , anaconda
    3/1 -- fruochmamma
    4/1 -- Reggi
    5/1 -- Seven Costanza , Mrspalsson
    6/1 -- Caisas , aurorasmamma
    7/1 -- VillBliTre

Saknar BF-datum

20110303
    Linnea1986 
    aomj
    undradejust

Skriv in era BF-datum i tråden! Det gör ingenting om ni inte är helt säkra, det är nog ingen av oss så här tidigt. Det kan alltid ändras i efterhand. Glad
    Tror jag har runt 3/1 :)
  • aomj
    anaconda skrev 2015-04-28 22:28:08 följande:

Någon som äter folsyra?

Japp, och drygt en månad innan plusset :) 
  • aomj
    tjugofjärde skrev 2015-04-29 12:44:40 följande:

Jag är 24 år i sommar och min sambo är 29.

Vi bor i lägenhet, en 2a i Östergötland men letar efter större. Har två ragdollkatter :)

Min sambo jobbar på bageri.

Jag har jobbat inom café/bageri men är

just nu sjukskriven och har aktivitetsersättning.

Ska ut på arbete snart och hoppas hitta jobb nu efter graviditeten och mammaledigher.

Har mått dåligt några år men mår nu bättre än någonsin. Har jobbat mycket med mig själv och känner mig stabil och trygg. Så detta barn är mer än välkommet och vi känner oss så redo!

Har också aktivitetsersättning (50%) :) får man fråga vad du haft för problematik? Intressant att höra andra som varit i samma situtation :)
  • aomj

Förresten, någon här som haft lite bruna flytningar? Ringde till gynakut men det är för tidigt för att se något med vul, men hon sa att det är jättevanligt med bruna flytningar såhär tidigt..

Hoppas allt är okej och att fröet växer på som det ska! :/

• aomj
    tjugofjärde skrev 2015-04-29 17:04:40 följande:
    Jag har mått väldigt dåligt, psykiskt. 
    En rätt jobbig barndom. Vilket kom fram som mest under min tid på gymnasiet då jag inte orka hänga med längre och jag föll ihop  och blev sjukskriven och inlagd men en lång rad inläggningar, medicinering, stödboende och allt där till under flera års tid.

Idag mår jag bra. Har ett underbart stabilt förhållande med min sambo sedan 3 år tillbaka. Känner mig trygg och stabil är idag även HELT medicinfri efter mängder med mediciner. 

Jag är fortfarande sjukskriven, varit ute på arbetstränig och ska nu ut på ett till ställe som förhoppningsvis kan leda till jobb framöver. 

Är så glad att jag idag tagit mig igenom allt detta, trotts allt kämpande. 
    Jag hjälper idag till i stödchatt för unga vuxna som mår psykiskt dålig och är kontaktperson till två tjejer som inte har det så bra.

Ibland skäms jag för min bakgrund, är så rädd att bli dömd. speciellt nu när man ska bli mamma. Men försöker att istället känna mig stolt att jag tagit mig igenom detta och är starkare än någonsin. :)
    Ganska likt som mig då! Vad härligt att höra att du tagit dig igenom det, så jäkla starkt jobbat! :)

Jag jobbar 50% just nu och har gjort snart ett år. Trodde aldrig jag skulle klara av det, men jodå! :D

Känner exakt samma och är rädd att folk kommer döma mig, speciellt då jag har en del ärr på mina armar (som tur är så har de läkt superfint och syns bara om man går nära eller kollar en extra gång liksom. Tummen upp för håriga armar, haha). Men det är långt bakom mig, och det har gjort mig till den starka människan jag är idag. Jag är säker på att jag kommer bli en alldeles utmärkt mamma :)

Hoppas det går bra för dig på din nya praktik/arbetsträning!
  • aomj
    VillBliTre skrev 2015-05-01 06:55:20 följande:

Vi hade en ofostrig grav som upptäcktes i v 9+ . Så vi väntar ett tag med att berätta. Dom sa på Gyn förra gången att vi gärna får komma o kolla så allt står rätt till denna gång. Men vet inte vilken v dom kan se något? Vet ni när man kan kolla?

Jag har läst att man kan se hjärtslag på VUL i vecka 7 :) håller tummarna att allt står rätt till!

Undrar dock en sak... Hade du graviditetssymptom trots en ofostrig graviditet? Jag oroar mig konstant, blir helt knäpp :( Du behöver INTE svara om du inte vill, förstår om det är känsligt! Kram!
  • aomj
    FrökenBlå skrev 2015-05-01 07:18:21 följande:

Vi kommer att berätta efter ultraljudet runt v 12 denna gången med. Det passar oss bäst iom att varken jag eller sambon har behov av att prata om våra känslor med andra än just varandra.

Jag har svårt att sova på natten, vaknar jag så är det svårt att somna om eftersom jag ligger och funderar en massa..typiskt när dottern väl sover bra! ;)

Får man lov att göra UL vecka 12, eller du går hos nån privat? Jag trodde att man var tvungen att vänta till RUL för att se om barnet *pepparpeppar* levde..

Är så negativ och full av oro, kan inte sova, är på dåligt humör, känner efter, kan inte njuta överhuvudtaget, vill inte träffa någon, inte berätta för nån, vill bara veta om allt är okej med ärtan :( 
    Känns hemskt att känna så! Är det nån annan som känner igen sig?
  • aomj
    Linnea1986 skrev 2015-05-01 09:32:34 följande:

Aomj: jag kan inte heller njuta. Känner inte så mkt gravtecken längre mer än att brösten är ömma ibland. Sovit dåligt i natt pga de. Kollar hela tiden om man blöder. Blir galen. Vill kunna njuta av detta

Jag har inte haft så mycket symptom, bara fruktansvärt ont i mina bröst och lite svajig i humöret. Vill också kunna njuta, men det går inte :( Hoppas verkligen att min BM kan fixa så jag får göra ett tidigt ultraljud så man kan se att hjärtat slår nu i vecka 7-8, risken för missfall minskar tydligen kraftigt då :) det kanske du också ska försöka ordna?
  • aomj
    FrökenBlå skrev 2015-05-01 10:14:59 följande:
    Vi kommer att göra kubtestet, mest för att just få se lilla bönan! Men vet inte om alla landsting erbjuder det men för oss va det en väldig lättnad efter att ha gjort det förra gången, vi kunde slappna av lite och det blev lite mer på riktigt då.
    Åh, ja det är klart :) Får man fråga var du bor? Jag bor i skåne, vet inte om man blir erbjuden det här. Tror inte det! 
    Kan förstå att det blir mer på riktigt då, man vågar ju börja glädjas då också :)
  • aomj

Troligtvis missfall på gång här. Lämnar denna tråd nu.
    Lycka till allihop! <3

Svar på tråden BF Januari 2016 :)