BF Januari 2016 :)
Gärna med här jag är 30 år och min sambo är 32 mitt första barn och hans andra. Jag plussade idag och är i vecka 4 (3+6) och enligt app jag har så har jag bf 4 jan.
Gärna med här jag är 30 år och min sambo är 32 mitt första barn och hans andra. Jag plussade idag och är i vecka 4 (3+6) och enligt app jag har så har jag bf 4 jan.
Jag började äta det när jag plussade, jag mår okej faktist. Det som är att jag sover dåligt för jag får molvärk på natten och när jag vänder på mig gör det ont i brösten. Har även molvärk till och från under dag tid också, även illamående i bland. Trött som bara den på eftermiddagen och svårt och koncentrera mig på jobbet då. Jag ringde i går och fick en tid nästa vecka redan, blev chockad att jag fick en tid så fort.
Jag är 30 år och sambon 32 och det blir mitt första barn och sambons andra barn, han har en dotter på 9år. Jag är förskollärare och jobbar på förskola med barn från 1-3 år. Vi har försökt 1 år och tillslut så plussa jag :) vi bor i örebro i en 3:a, vi letar större nu.
En intim fråga, har ni mkt flyttningar? Jag har fått det o tror varje gång att det blivit missfall. Försöker inte tänka på de men kmr upp i huvet hela tiden :/
Sambon har berättat för sin mamma och hon är den enda som vet. Men planerar att berätta för mina föräldrar nästa helg då är jag i v 6 (5+4) och även för min bror och hans fru. Vill ha någon nära som jag vill prata med spm gått i genom det här också. Vet bara inte hur jag ska få i hop alla och träffas samtidigt.
Skicka precis en frågan och få vara med på fb gruppen
Jag ringde för en vecka sen och jag ska dit i morgon :) är i 4+6
Japp de har jag haft och det var jobbigt. Det var nog tidiga sammandragningar
Inatt vaknade jag med världens illamående, världens mensvärk i ryggen och jätteont i livmodern. Magen körde runder så jag trodde jag skulle sitta fast på toa.. Fick värma min värmedyna och det hjälpte. Någon som haft liknande?
Ursäkta den intima frågan men hur är er sexlust såhär när ni är gravida? Jag har väldigt dålig just nu, det är ju inte som vid ägglossningen direkt ![]()
Vet inte hur jag ska orka jobba, är så trött och håglös!
Nån fler?
Hur har ni det med illamående och trötthet? Mitt illamående verkar fasen inte vilja släppa och tröttheten är fortfarande stor, tur man har en liten hemma som sover middag två gånger om dagen så man hinner sova med hehe. Längtar efter sparkar, en liten kula och rul!!! Inte långt kvar till allt de nu :)
Var i väg på kub i dag och bebisen spattlade för fullt och var så skönt att se att bebisen hade de bra i magen. Fick en låg risk och nytt bf som vart den 4 jan, så jag går in i v.14 i morgon :)
Idag går jag in i v 18! Svårt att förstå att jag snart kommit halvvägs! Nu är det mindre än två veckor till vårt RUL (måndag 10/8) - hoppas att allt är bra med bebisen, att jag inte får ett ännu tidigare förlossningsdatum och att de kan se könet
. Är väldigt nyfiken så jag kan absolut inte vänta till förlossningen med att få veta.
Kommer ni andra försöka ta reda på kön? Hur långt är det tills ni har RUL?
Hej alla glada gravida mammor. Jag va med i gruppen innan och va med på fb gruppen under namnet MirianaSeastar. Jag fick missfall i vecka 9 och blev helt knäckt. Lämnade gruppen fast jag inte ville men fanns ingen mening stanna kvar. Hoppas jag blev den sista som fick missfall och lämnade gruppen. Nu e jag så glad och vill dela min glädje med er då ni betydde mkt för mig under mina 9 veckor. Efter missfallet ville jag ens inte tänka på att bli gravid. Min man sa att jag borde bli het färdig med min förskollärarutbildning i januari sen kan vi försöka igen för att inte leva i stress mellan studie, min familj och nattjobbet som undersköterska som jag fortfarande hoppar in och tar massa pass. Tyckte det lät rimligt. Gyn sa att vi kunde försöka igen men ska vänta in första mensen. Och när tiden gick kunde jag inte släppa tankarna på att jag va gravid och hur mkt jag ville ha de barnet så då började jag tjata på mannen att vi inte borde vänta. Nu e han bortrest i 10 dagar och när han kommer hem så kommer jag överraska honom med att vi har plussat. Min mens e 3 dagar sen så jag borde väntat med att testa men svagt e det men den finns där. Så nu blir det majbebi för min del. Ville så gärna dela med mig min glädje mer er. Hoppas det går bra för er alla