Inlägg från: Tamses |Visa alla inlägg
  • Tamses

BF Januari 2016 :)

Hej tjejer!

Jag hoppas gärna in här fick mitt första svaga plus i torsdags och dagens test går väl inte att ta miste på? Helt skakis men går allt som det ska så är det BF runt 5 januari..

Har PCO och trodde det skulle ta så mycket längre tid innan pluset kom, även om vi försökt sen sep 13 så fick vi hjälp och beskedet om pco nu i februari!

Så, jag skulle ringa till gyn om vi plussa så skulle vi få komma in på vul.. men ska man vänta lite eller ringa direkt i veckan? Är ju bara på 4+3 så är ju väldigt tidigt än!

• Tamses

Glömde ju bifoga bilden ;)

Mår lite illa från och till, ömma brösten vilket jag trodde var ett tecken på att mensen var påväg och molvärk så jag går hela tiden och kollar så mensen inte kommit..

• Tamses
    20110303 skrev 2015-05-02 09:21:16 följande:

Grattis till graviditeten! Är själv i v 5(4+4) och plussade för en vecka sen så har vetat i en vecka men fortfarande är det så tidigt så har svårt ta in det riktigt.

Tack! Ja, det känns så overkligt och vill bara berätta för alla nu men ja, vi får vänta någon vecka till! :)
  • Tamses
    isali skrev 2015-05-02 08:55:06 följande:

Vad kul! Åh? Det känner jag är det mest spännande :) att berätta för päronen och svärföräldrar. Så kul! Min mamma har tjatat om barnbarn i några år nu ;)

Hur länge väntar ni alla innan ni berättar för respektive familj? :)

Helst skulle jag vilja berätta nu men vill vänta lite, det är fortfarande tidigt. Om vi kan hålla oss så väntar vi nog till v.12 men i alla fall efter vi har varit på vul och sett att där faktiskt är något! :)
  • Tamses
    lanylena skrev 2015-05-02 17:11:02 följande:

Hoppar in här jag också. Fick svagt plus igår på ÄL +9 eller +10.

Har köpt ett digitalt som jag ska ta imorgon bitti också. Kan inte tro att det är sant.

Dagens test.

Å Grattis! Tänk på att dom digitala inte är lika känsliga som visa andra

. Fick ett svagt plus i torsdags men negativt på digitalt i fredags morse men ett ännu starkare plus idag på vanligt! :)
  • Tamses

Någon mer som har ganska molvärk? Känns som det är tidigt? Minns inte hur det var med sonen.. 

fick ju dock starkare plus imorse så är nog ingen fara, men jag kan inte låta bli att checka så att mensen inte kommit hela tiden.. 

• Tamses
    Miniimy skrev 2015-05-02 21:03:20 följande:
    Ja då som mensvärk så man tror hela tiden den ska komma haha men man är nog lite så att man inte riktigt fattat att man är grav än.

Helt normalt jag har lite som sveda i livmoderväggen också så får jag som hugg om jag reser mig för fort eller gör nåt hastigt.

Hade samma med min son

Helt normalt livmodern växer så de kallas växtvärk den förbereder plats för bebben och mjukar upp sig för att kunna töja sig :)

Jag får också hugg, och det minns jag att jag hade med sonen! 

Och sen mår jag faktiskt illa från och till, vilket jag även gjorde med sonen och kräkte till v. 20 eller något sådant så då känns det lite bättre ;)

Men vad det känns som dessa veckorna kommer vara långa, vill bara att tiden ska gå så man kan känna sig lite säkrare ;)

• Tamses

Vår läkare på gyn sa att om vi plussar skulle vi ringa in och få en tid till VUL, men när ska jag göra det? Redan i veckan eller avvakta? Kan man se något på vul redan eller jag får kanske en tid längre fram.. 

• Tamses
    isali skrev 2015-05-03 11:24:00 följande:

Lite nyfiken på alla här!

Vilken vecka är ni i? Hur känns det i kroppen efter plusset och vart bor ni nånstans? :)

Jag är i v. 4+4 idag med andra barnet, bor i Skåne! :) mår illa från och till, speciellt till mat os och sen molvärk :)

Sen är jag fruktansvärt rastlös kan inte fokusera på något sen jag fick reda på det! Hah

Själv då?
  • Tamses

Någon mer som känner sig svullen redan?

Och medan jag vilar på soffan ränner den snart 4åringen runt och leker med sitt lego när jag hör han säga storebror flera gånger och frågar vad han gör, då säger han att han leker att han låtsas vara storebror och jag hoppas verkligen allt går vägen, denna ungen kommer vara såå efterlängtad!

Åh Hej hormonerna! Hahah

Svar på tråden BF Januari 2016 :)