Inlägg från: Otti |Visa alla inlägg
  • Otti

BF Januari 2016 :)

Plussade imorse!!!!
    Så hoppar gärna in här!
    Är i vecka 4, 3+2 tror jag! Så bf blir väl runt den 18/1.
    Andra barnet. Kände när ägget fäste för 5 dagar sedan  på äl+3 och har haft rätt mycket värk efter det och småblödigt ända sedan äl.
    Jag hoppas verkligen att det går vägen!!

• Otti

Alltså jag har så jäkla mycket känningar redan. Har en jäkla "mensvärk" av o till och börjar även må lite illa av o till. Och jag är på äl+9.. Hur ska detta sluta?

Kommer inte igåg att jag blrjade känna nått såhär tidigt med sonen. Men alla graviditeter är ju olika...

• Otti
    HCS skrev 2015-05-05 18:23:54 följande:
    Är på äl+10 här och känner ungefär samma. Molvärk och ständigt lätt illamående.. Jag har mått mer och mer illa för varje graviditet. Hoppas det inte blir allt för jobbigt, mådde du mycket dåligt vid tidigare graviditet?
    Skönt att veta att jag inte är själv!

Mådde väldigt illa under förra och var även rätt yr i huvudet och såklart sjukt trött. Men spydde aldrig men var konstant illamående istället. Fick äta nått minst varannan (hellst varje) timme för att klara det..
  • Otti
    Serendipitet skrev 2015-05-05 21:00:43 följande:

Vad har ni för symtom och i vilken vecka är ni? 

Jag har främst onda bröst, molande värk och sug/illamående/hunger i perioder under dagen. Är troligtvis gravid i v. 4+3. 

Jag är i v4 3+3 idag. Jag har haft molande värk i varierande styrka som kommer och går ända sedan ägget fäste. Jag har även redan börjat att må lite illa av o till.
    Känns som att allt kommer mycket tidigare än vad det gjorde med sonen..
  • Otti

Plussade när jag var på äl+9 men cb plus och digital.

Testade idag på äl+15. Tror inte jag behöver testa igen haha. Ingen tvekan här inte!

Men vilken skillnad på rfsu och cb!! Har inte båda en känslighet på 25?

• Otti
    FruGru skrev 2015-05-11 06:16:34 följande:
    Rfsu har nog dåligt med färg. De visar överlag väldigt dåligt medan andra test är tydliga enl min erfarenhet.

Grattis! Råder absolut ingen tvekan ;)
    Okok!

Tack!! Haha nä inte direkt!

Känns som att jag har betydligt mer hormon denna gång (eller tidigare) än förra grav. Känner så mycket mer så mycket tidigare.
  • Otti

Någon mer än jag som blir mer illamående av att äta?
    Med förra graviditeten så lättade illamåendet när jag åt..

• Otti

Feber och så jäkla ont i halsen. + att mina förkylningar jämt sätter sig i ryggen. Kan knappt röra på mig och har knappt inte sovit sen 02 inatt. Och så lite småillamående på det. Usch!!! Så skickade iväg karl att köpa glass och choklad åt mig hehe. Måste ju orka ta han om våran 20 månaders också!

• Otti

Usch blödde lite när jag var på toa för en stund sen. Och nu tycker jag att jag börjar få mer ont. Hoppas verkligen att det är en rejäl växtspurt bara!

• Otti
    Miixxan skrev 2015-05-20 11:48:53 följande:

Hur kunde du plussa så tidigt caisas?

Sist jag var gravid så var det negativt och då testade jag i 5+2 sen plussade jag i 6+5 fick mf 6+6.

Och nu är det bim+4 testade mig den 11/5 negativt. Har symptom som jag hade sist jag var gravid och är sugen på choklad, nudlar och frukt, illamående har jag haft lite grann och tröttheten är värst!. Så nu väntar jag och ser om mensen kommer eller inte. Annars blir det ett test på måndag. Men om jag är gravid så är jag i 5+0 idag :) och har bf den 19 januari om allt går som det går. :)

jag plussade på äl+9. Och då fick jag tydligt plus på cb plus och 1-2veckor på det digitala. Är helt säker på att ägget fäste på äl+2-3 redan så det handlar ju mycket om det. Ägget fäster ju inte ibland förrän på äl+10 så då är det ju klart att man plussar senare med.
    Sen har nog alla olika graviditeter olika mängder hormon så det spelar ju in med.
  • Otti
    Glada Anna skrev 2015-05-20 21:17:40 följande:

Är det någon mer som har huvudvärk ofta? Hur tänker ni kring alvedon? Tar ni alvedon?

Jag har alltid haft problem med många, långa perioder av mycket huvudvärk. Även när jag var gravid med sonen. Jag försöker att låta bli alvedon nu så gott det går men ska vi göra nått speciellt på dagen/kvällen och huvudvärken är väldigt kraftig så tar jag alvedon. Men ska vi inte göra nått särskilt försöker jag stå ut ändå..
Svar på tråden BF Januari 2016 :)