Inlägg från: HCS |Visa alla inlägg
  • HCS

BF Januari 2016 :)

Hej! Hoppar gärna med här, plussade igår på äl+9/bim-3 direkt efter tidigt mf 1 april(v5+3)

Det blir fjärde barnet, har tre pojkar på 9, 7 och 1 år. 

Skriv gärna med mig i BF-listan. 15/1

• HCS
    lanylena skrev 2015-05-05 09:53:43 följande:
    Dagens test. Blir tydligare och tydligare. Tar ett test om dagen tills att de tar slut. :-P
    Härligt! Fint streck där Tänker göra samma..
  • HCS
    Serendipitet skrev 2015-05-05 12:59:52 följande:

Grattis till alla!!!!!!

Fick ett plus för en vecka sedan, den 28 april. På vad jag misstänker kanske kan vara bim -4. Tog ett test på bim? (lördags) sen som var starkare och fick även ett gravid 1-2 på digitala. 

Så har BF runt 8 januari. 

Men tog såklart nya test idag. 3 dagar senare och det normala cb testet blev inte starkare. Efter 3 dagar borde det ju bli starkare med tanke på att hcg fördubblas varannan till var tredje dag. Fick även idag gravid 1-2 på det digitala. Vilket inte kan stämma om jag är på 4+3 idag. 

Så vet inte om jag blir så långvarig i gruppen. Men hoppas så mycket! Fick ett bekräftat MA i november, jag var då i v.8 så är verkligen orolig nu. Så väntar med att ringa och ordna tid till barnmorskan. Vill inte behöva ringa och lämna återbud igen. 

Har två barn födda -05 sep- och -12 jan. 

Grattis! Håller tummarna för att det går bra!!
  • HCS
    Otti skrev 2015-05-05 17:49:04 följande:

Alltså jag har så jäkla mycket känningar redan. Har en jäkla "mensvärk" av o till och börjar även må lite illa av o till. Och jag är på äl+9.. Hur ska detta sluta?

Kommer inte igåg att jag blrjade känna nått såhär tidigt med sonen. Men alla graviditeter är ju olika...

Är på äl+10 här och känner ungefär samma. Molvärk och ständigt lätt illamående.. Jag har mått mer och mer illa för varje graviditet. Hoppas det inte blir allt för jobbigt, mådde du mycket dåligt vid tidigare graviditet?
  • HCS
    Otti skrev 2015-05-05 18:42:38 följande:

Skönt att veta att jag inte är själv!

Mådde väldigt illa under förra och var även rätt yr i huvudet och såklart sjukt trött. Men spydde aldrig men var konstant illamående istället. Fick äta nått minst varannan (hellst varje) timme för att klara det..

Precis som mig då! Åt Lergigan comp v 8-9 men skulle haft det redan från v 6 om jag varit klok nog att få det utskrivet tidigare. Nu har jag bara att hämta ut på apoteket när det blir för jävligt. ..
  • HCS

Grattis! Hoppas verkligen det går bra för dig denna gång! <3

smurfan84 skrev 2015-05-05 18:59:29 följande:

Heeej!

Hoppar in här jag med, är i v.5 nu :) bf är 11 januari :) detta är min fjärde graviditet men förhoppningsvis den första som går bra! Har fått två missfall tidigare och opererades för ett x i januari i år.. Så hoppas verkligen att de går bra denna gången!! Har fått tid för VUL 21/5 men de känns ju som de är evigheter tills dess... Får försöka tänka på annat och sysselsätta mig med annat så kanske tiden går fort :)

• HCS

Då är ju vi i precis samma situation. .Jag fick mf 1 april och ingen mens emellan. Vilken vecka var du i? Jag hann till 5+3.. Hade inte heller en bra känsla från start sist. Testen ökade dåligt. Nu känns det mycket bättre. Hoppas för oss denna gång!

WiMe06 skrev 2015-05-05 22:30:14 följande:

Hej och Grattis till alla som plussat!

Hänger gärna med här. Fick ett jätte jätte svagt streck på testlagrets stickor igår och ett lite lite tydligare streck idag. Dock negativt på RFSUs digitala.

Har inte haft så mkt symptom mer än lite molande i magen. Men ikväll kände jag faktiskt att brösten blivit lite tyngre, ömmade väldigt lite när jag tog av bh-n.

Kommer ta ett nytt test imorgon bitti för att se om det blivit starkare fick MF den 9 april så har inte haft ngn mens emellan. Hoppas att allt går vägen denna gången.

• HCS
    Flisan97 skrev 2015-05-13 08:33:36 följande:

Nu har jag spytt i 2 timmar oavbrutet. Snälla tips någon. Dricker ingefärste och tagit lergigan nu. Hjälper inte

Nej va jobbigt! Själv har jag tagit lergigan Comp och det har hjälpt mig jättebra. Hoppas du hittar nåt som lindrar. Ringt barnmorskan?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)