Inlägg från: Riolina |Visa alla inlägg
  • Riolina

BF Januari 2016 :)

Hej alla

Jag har följt er tråd sen den startades. Idag tog jag första gravtestet denna månad och det blev ett svagt sträck

Tänkte testa igen på söndag för att få ett tydligare sträck. Vet inte när jag hade äl men tror bim är idag eller fram till söndag, troligtvis söndag eftersom sträcket var svagt idag. BF runt 14 januari kanske?

Ska bli så spännande att få vara gravid igen och få en bäbis i familjen! Våra barn idag är 8 och 10 år.

• Riolina
    Grus grus skrev 2015-05-07 17:47:17 följande:

Grattis och välkommen! Här är den andra som väntar sladdis!

Hi hi vad kul! Det kommer vara svårt att hålla sig från att berätta för barnen. Redan idag har min man börjat diskutera lite med barnen närvarande. Men jag vill vara helt säker och vänta några veckor till innan dem får reda på det. Just nu går jag omkring och ler
  • Riolina
    Caisas skrev 2015-05-07 16:47:52 följande:

Hej! Vad roligt, grattis och välkommen! Hoppas att det blir ett starkare streck på söndag! 

Tack!
  • Riolina
    m2b skrev 2015-05-07 16:56:24 följande:

Vad roligt med en liten sladdis :) hur känns det börja om? Grattis till strecket

Tack! Det känns helt underbart! Jag saknar tiden med en nyfödd

Våra tjejer är väldigt självgående nu sen några år och dem har tjatat om en lillebror sen länge. Dem kommer att bli jätteglada båda två. Min man är lite orolig för oroliga nätter och lite sömn. Sen har vi rest mycket och det kommer vi att behöva anpassa lite innan sladdisen växer till sig. Men vi är rätt så unga så det hinner vi återta.
  • Riolina

Tog ett nytt test idag. Blev överraskad över att plussat blev så tydligt! Sträcket i torsdags var svagt men tydligt (annat märke på testet). Är på 4+0 idag. Nu är det bara att njuta och hoppas på det bästa.

• Riolina

Jag är mer rund om midjan nu än vad jag var innan mina förra graviditeter. Väger ca 10 kg mer!! Så jag väntar nog med att lägga ut bilder på min mage

Jag träffade en tidigare klasskompis för några veckor sedan. Hon är liten och smal i kroppen. När vi sågs var hon i v 8 med sitt fjärde barn och hon hade tydlig mage. Fattade inte att det kan märkas så tidigt! Jag tror min mage började synas i v 15-16 med båda barnen.

• Riolina
    Pyret 85 skrev 2015-05-11 08:06:14 följande:

Tack! Ja en son på 10 år så detta blir en liten sladdis

När planerar ni att berätta för blivande storebror? Våra barn är 8 och 10 år och vi är inte riktigt överens jag och min man om när vi ska berätta...
  • Riolina

4+6 idag och inga speciella symtom. Skönt att må som vanligt. Idag fick barnen veta att vi väntar bäbis!

• Riolina

Usch vad jag mår dåligt! Gick hem från jobbet i torsdags med hosta, ont i halsen och huvudvärk. Har legat i sängen sen dess mer eller mindre...illamåendet har tilltagit och noll aptit. Jag orkar ingenting! Ringde 1177 igår och blev rådd att kontakta läkare på vårdcentralen. Ringde vc nu och dem tyckte jag skulle vända mig till barnmorskan. Så nu har jag tid på vc kl 10.30 och kl 11.20 ringer barnmorskan upp mig. Så här dåligt mådde jag inte under mina två tidigare graviditeter. Är i v 8+2 Idag.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)