Inlägg från: FruGru |Visa alla inlägg
  • FruGru

BF Januari 2016 :)

Halloj

Igår tog jag tre olika tester som visade svaga pluss. Imorse tog jag ett testlagret och när de va svagt men tydligt tog jag digitalt oxå. Jag är gravid :)

Hade äl den 27 tror jag. Så är bara i vecka 3+3 typ..

Har haft ett tufft år med först ett MA som upptäcktes o vecka 10 och sen blev jag gravid igen men bebisen dog i vecka 19 och för 3 veckor sen hade jag ett tidigt missfall. Håller tummarna att det stannar denna gången och att vi får ännu ett mirakel i januari :)

Kommer hänga här en del. Vågar inte berätta för min omgivning än.

• FruGru

Vi berättade sist i vecka 16 dock visste mina närmsta vänner. Vet inte hur vi gör om det går vägen nu. Kommer liksom inte kunna kännas säkert förens bebis föds levande känns det som. Vi får helt enkelt se längre fram vad som känns bra. Får köpa många luftiga tunikor och hoppas på en kall sommar ;)

• FruGru
    Hame skrev 2015-05-07 09:42:30 följande:

Så tufft du haft det.. Håller tummar och tår för dig!

Japp. Man har fått sig en omgång. Vet inte varför man drabbas av så mkt otur men man lär sig att vara tacksam för allt man har. Och är rejält mkt starkare än förut.

Hoppas molvärken är att de växer så de knakar där inne..
  • FruGru
    A--Sthlm skrev 2015-05-07 09:48:40 följande:

Frugru - välkommen! Jag håller alla tummar och tår för er (och för resten av gruppen också förstås). <3

Tack. Håller tummarna för oss allihop!
  • FruGru
    Serendipitet skrev 2015-05-07 20:25:50 följande:

Nu i kväll började jag blöda och med tanke på att graviditetstesten inte blivit starkare så kan jag inte annat än tro att jag håller på att få ett missfall. Först MA och nu missfall. Känns skit nu. 

Men jag håller tummarna för alla er andra. 

Usch jag vet hur det känns. Det kommer gå vägen snart!
  • FruGru
    WiMe06 skrev 2015-05-08 06:50:30 följande:

Ursäkta den intima frågan men har ni andra mkt flytningar?

Nej inte särskilt men har haft vid annan graviditet och det är fullt normalt. :)
  • FruGru
    sartei skrev 2015-05-08 07:43:27 följande:

Hej på er!

Är det någon som skulle vilja hjälpa mig att beräkna bf? Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka nämligen..

25/3 Tog jag ut hormonspiralen

28/3 Blödning börjar, förmodligen reaktion av uttaget?!

31/3-1/4 Beräknat att mensen skulle börja enl app (regelbunden cykel på 26 dagar under hormonspiralen)

3/4 mensen slutar

12/4 beräknad äl enl app. Inte använt test.

26/4 bim

27/4 svagt plus CB

2/5 CB digital, Gravid 1-2

Eftersom jag inte riktigt vet när den "riktiga mensen" började eller om äl verkligen inträffade den 12/4 så blir jag osäker på hur jag ska tänka. Hur hade ni resonerat? :)

Annars är jag 33 år, från Göteborg och detta är vårt första barn! Jag har fått tid för inskrivning hos bm den 29/5 och då kommer även ett UL eller VUL göras. Så då kommer jag väl få veta lite mer om när det kan vara beräknat antar jag.

Välkommen hit!

Utgå från senaste mens :) iaf fram till vul.

man blir ändå oftast flyttad nån dag hit el dit :)
  • FruGru

Vi har ett rätt så tråkigt år bakom oss med MA och även ett sent missfall i vecka 20. Så vi kommer vänta ett tag med att berätta. Så länge det går. Just nu tar jag en dag i taget. De andra gångerna har vi berättat efter KUB test. Kunde dölja senaste till vecka 16 och antagligen kunde vi dolt det längre. Samtidigt vet jag inte om det är bättre att berätta så man kan få stöd. Har fått en fix idé att om jag berättar så skiter det sig.

• FruGru
    A--Sthlm skrev 2015-05-08 14:10:51 följande:

Bästa med att vara nykterist är att ingen frågar varför man plötsligt inte dricker, haha :)

Eller hur! Jag har inte druckit på 8 år..
  • FruGru
    St0rken skrev 2015-05-08 21:00:11 följande:

Hej! hoppar in här ????

Ett mirakel har skett...

Fick en dotter via IVF oktober 2014 så hon är 6,5 månader gammal. Vi trodde inte vi kunde få barn på naturlig väg och inte vill vi missa en chans så inge preventivmedel här. Vi bestämde oss för att syskonförsök skulle börja i mars och vad händer nu har vi plussat, hur det gick till är oförståerligt för oss. Blir täta syskon ???? men det är de värt ????

Jag är i vecka 6 5+6 och har BF. 1 Januari ????

Jag är 28 år och min man 30 år. Blir vårat 2a barn ??

Välkomna! Så fantastiskt. Pseudo tvillingar kallar man det väl när barnen kommer så tätt?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)