Inlägg från: zamfiola |Visa alla inlägg
  • zamfiola

BF Januari 2016 :)

Vi plussade i torsdags och tror att BF är runt 15/1!

Bor i Göteborg och har en tjej på drygt 1år!

• zamfiola

Jag har inte vågat gå med i Facebookgruppen. Vad heter den? Så rädd att nån jag känner kan se det??

• zamfiola

Med första barnet väntade vi med att berätta tills v 13. (Våra föräldrar visste från v 7 typ)

Denna gången berättade vi för dom närmsta någon dag efter plusset. Våra föräldrar, syskon vet och flera vänner.. Vi kunde inte hålla oss och kände väll ändå att om nått skulle hända så vill vi ha deras stöd! v 5+2 idag!

• zamfiola

Ni som är rädda för vaginal förlossning: Det måste vara superjobbigt att känna så.

Ville bara säga att tänk på att det är flera här i gruppen som redan har både 1, 2 och 3barn å som sätter sig i denna situation igen!! )

Jag längtar tills förlossningen. Det var det häftigaste jag någonsin har varit med om! <3

• zamfiola

Jätte tråkigt att läsa om er som får tråkiga besked! MEN
    Jag var på vul i onsdags (1v sen) å läkaren sa att graviditeten tyvärr hade avstannat jätte tidigt, den hade inte levt på flera veckor. (Skulle ha vart i typ v9) jag blev såklart jätte ledsen och vi fick en tid 1v senare för säkerhetsskull) men hon var så säker på att hjärtat inte kommer slå då heller (eftersom den inte hade växt på flera veckor, knappt ens varit en graviditet)
    Så hon tyckte att jag kunde åka åka in till Salgrenska redan i helgen om jag ville få tabletter för att stöta ut fostret (om jag tyckte att det var jobbigt å gå runt med en "icke-graviditet imagen)
    Jag tyckte såklart att det var jätte jobbigt och åkte in i helgen. Läkaren ville göra ett nytt ultraljud för att vara helt säker å hon hittade ett jätte fint foster med fina hjärtslag. Hon sa att jag var i v10 å allt såg jätte bra ut....
    Tänk om jag hade gått tillbaka till samma läkare som första gången. Då hade jag tagit bort ett levande foster...

• zamfiola

Ja asså var ju i chock där i söndags å det har väll ganska nyss landat att det faktiskt blir en liten bebis iaf. Kroppen är ju så konstig å efter att ha gått i 4dagar å vart jätte ledsen så tog det ett par dagar att förstå igen att det som sagt blir en bebis. Jätte konstigt, omtumlande osv.
    Jag har inte orkat ta tag i det än, läkaren på salgrenska bad om namn å mottagning osv till den första läkaren å jag tror att hon kommer gå vidare med det.
    Jag skall på inskrivningssamtal till min bm den 16onde å tänkte då att jag frågar henne vad hon tycker om man skall anmäla osv.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)