BF Januari 2016 :)
Hej. Plussade för några dagar sedan. Har 2 pojkar, 4 och 6 år. Är 33 från Skåne. Upplever att denna graviditeten e annorlunda än mina tidigare. Mår bra, nästan inget illamående alls och inga kräkningar. Känns härligt 
Hej. Plussade för några dagar sedan. Har 2 pojkar, 4 och 6 år. Är 33 från Skåne. Upplever att denna graviditeten e annorlunda än mina tidigare. Mår bra, nästan inget illamående alls och inga kräkningar. Känns härligt 
v7 idag, magen är uppsvullen och ser mer ut som en stor deg klump som jäst alldeles för länge och dallrar så jag blir sjösjuk :(
nån skrev att omföderskor blir ev större än första gången och jag hoppas på motsatsen då jag va enormt stor med första! Gick upp ca 15-18kg då, vägde runt 103(!!)kg på förlossningen till mina små 160cm, denna gång väger jag ca 18kg mindre än förra grav start och har inte gått upp alls (än så länge)
Fredag blir de vul och jag längtar så jag spricker!!!
Får jag hoppa in här? Plussade i torsdags och är i dag vecka 6 (5+1). BF 9 januari om allt går som det ska.
Jag har en kille på på 7 år så detta blir mitt andra barn.
Tack och grattis tillbaka. Jag har gått upp en del sista året främst runt magen, så nära och kära och t.o.m grannar som jag endast hejar på i hissen har frågat flera gånger om jag är gravid. Snart kan jag svara något annat än "Nej, jag är bara tjock :P".
Då kanske de små kommer på samma dag ;P, själv planerar jag att knipa över nyår för säkerhetsskull :D.
Lite samma här, vi hade egentligen tänkt vänta någon månad, men oförsiktig en gång så blev det ett litet barn. Fast är mest tacksam, då jag slapp oron över att fundera på om man skulle bli med barn eller ej.
Vad går du för utbildning?
Hej alla glada gravida mammor. Jag va med i gruppen innan och va med på fb gruppen under namnet MirianaSeastar. Jag fick missfall i vecka 9 och blev helt knäckt. Lämnade gruppen fast jag inte ville men fanns ingen mening stanna kvar. Hoppas jag blev den sista som fick missfall och lämnade gruppen. Nu e jag så glad och vill dela min glädje med er då ni betydde mkt för mig under mina 9 veckor. Efter missfallet ville jag ens inte tänka på att bli gravid. Min man sa att jag borde bli het färdig med min förskollärarutbildning i januari sen kan vi försöka igen för att inte leva i stress mellan studie, min familj och nattjobbet som undersköterska som jag fortfarande hoppar in och tar massa pass. Tyckte det lät rimligt. Gyn sa att vi kunde försöka igen men ska vänta in första mensen. Och när tiden gick kunde jag inte släppa tankarna på att jag va gravid och hur mkt jag ville ha de barnet så då började jag tjata på mannen att vi inte borde vänta. Nu e han bortrest i 10 dagar och när han kommer hem så kommer jag överraska honom med att vi har plussat. Min mens e 3 dagar sen så jag borde väntat med att testa men svagt e det men den finns där. Så nu blir det majbebi för min del. Ville så gärna dela med mig min glädje mer er. Hoppas det går bra för er alla