Inlägg från: Svurk |Visa alla inlägg
  • Svurk

BF Januari 2016 :)

Skönt att se att fler som är samma vecka som mig typ!:)

Första barnet är sjukt nervös.

Ååhh längtar så tills det börjar synas.

Hur har ni andra kännt?

• Svurk
    Flisan97 skrev 2015-05-12 20:36:51 följande:

Hej! Har BF i början på januari.

Någon som har några råd angående illamående? Vet inte vart jag ska ta vägen, har provat allt känns de som och har mått illa 1.5 vecka, har tagit både lergigan och primperan. Inget fungerar. Har kex vid sängen som jag äter på morgonen men det kommer upp ändå. Spyr ungefär 15 gånger om dagen. Har ingen ork eller energi kvar. Snälla hjälp mig någon, orkar inte detta mer.

Har du testat åksjuketabletterna på Apoteket?
  • Svurk
    Nataliaxac skrev 2015-05-13 10:11:49 följande:

jag hänger på här, väntar mitt första barn i vecka 5 (4 plus 1) Tyst
    Jag mår sådär, har mått så illa och spytt men nu har jag tagit Postafen och GUUUUD så skönt att kunna leva igen.
    Sen så rapar jag och kissar och är hungrig konstant. MEn det kan jag absolut leva med. 

VIlka är ni? Vore kul och hålla kontakt med er som är i samma sits :)

Ja är typ samma där v 6 (5+4

Fast ja känner ingenting:)

På ett sätt skönt kanske men man vill ju känna lite så man vet att nåt växer där inne:)
  • Svurk
    Nataliaxac skrev 2015-05-13 13:45:50 följande:
    Ja vad skönt! Det kommer säkert. Illamåendet är inte och leka med! Har ni/du bokat Bm ännu?
    Ja men man kan ju hoppas att det inte kommer haha:)

Ja har bokat bm på torsdag:)

Skall bli spännande du?
  • Svurk
    Nataliaxac skrev 2015-05-13 14:21:14 följande:
    Nä jag har inte bokat än fick instruktioner att man ska till Bm vecka 8 ???? i alla fall här i Umeå, var bor ni?
    Göteborg ja ringde bara för att först boka för grav test

Men dom sa att hat du plussat hemma så kan du boka tid för inskrivning med en gång. Det gjorde jag:)

Skönt att bli inskriven redan nu faktiskt!

Ring å säg att du vill bli inskriven så får du se va dom säger
  • Svurk
    Kixpix skrev 2015-05-13 16:51:29 följande:
    Jag bokade en tid i måndags, fick tid den 29 maj. Men då är det bara hej, vi skriver in dig, hejdå. Sen skulle ett inskrivningsmöte bokas i vecka 12 som tar ca 2 timmar. Jag bor i Skåne.
    Det är nog jätte olika.

Ja vet inte va ja skall göra på torsdag men dom sa att ja skulle skrivas in så:)

Men kanske får komma tillbaka å göra all test å så ja vet inte:)

Haha som sagt första gången för mig
  • Svurk
    haannah skrev 2015-05-13 20:03:13 följande:

Hej och grattis till er alla! :) 

Jag hänger gärna på här jag med, plussade igår! Både jag och sambon fyller 25 i år, och det är vårt första barn :) 

Enligt uträkningarna är jag i v.5 (4+3), och BF är just nu 16 januari. 

Jag är galet nervös, då jag hade en MA i höstas i v.9 (upptäcktes i v.11) efter min första graviditet.

Mina symtom nu är ömma och svullna bröst, "mensvärk" och GALET trött. 

Välkommen och grattis:)

Ja ligger nån vecka före dig:)

Hur mår du?
  • Svurk
    haannah skrev 2015-05-13 20:46:32 följande:
    Tack! :) 
    Vad spännande, grattis! 

Jag mår faktiskt bra, inget illamående eller liknande. Utan det jag känner är en liten "mensvärk" och ömma bröst :) hehe. Hur mår du? 
    Samma här:)

Bara lite molvärk då och då under dagen men annars ingenting peppar peppar:)

När skall du till bm?
  • Svurk

Idag vaknade ja helt slut i kroppen:)

Vet inte om det är för bebis eller för att ja jobbar mkt:)men inte så lätt att lägga av med sina vanliga rutiner. Är kökschef så inte lättaste att bara säga att man måste gå hem lixom, dessutom vill ja inte folk skall bra än.

Någon som har nåt tips?

• Svurk
    vincent89 skrev 2015-05-15 15:50:35 följande:

Hej

Skrev här för en vecka sedan då jag och killen hade fått gravid 1-2 veckor på cb digital, idag är jag i 4+5 och fått en tid hos bm i juni, men börjar bli lite orolig att jag faktiskt inte är gravid på riktigt. Har typ inga symptom förutom lite mol i magen, uppsvälld mage och lite ont i tuttarna. Det är ju visserligen väldigt tidigt så det kanske inte är så konstigt att symptomen inte riktigt slagit till än! Men oroar mig:( nån som känner igen sig?

Samma här:)

Fast trött som satan med:)
  • Svurk
    Fundersamflicka21 skrev 2015-05-17 22:23:17 följande:

Som föregående skriver så är det vanligt! Hoppas att det inte är nåt allvarligt , men hör med din bm om det fortsätter imorgon..

Jag är idag v 8, verkar som jag är längst gången? Bf 2/1 ialf :)

Ja du är bog längst

Ja har gått in i v7 (6+2) om jag inte minns fel:)

Bm på Tors när skall du dit?
  • Svurk
    Fundersamflicka21 skrev 2015-05-18 03:55:41 följande:

Okej härligt :) hoppas det går bra för dig!

För hälsosamtalet var jag där förförra fredagen, och fick tid för inskrivning den 15 juni så det är ett tag till tills dess :( kan inte tiden gå fortare...

Första barnet så jag undrar bara, när gör man ul osv? Glömde fråga min bm :)

Samma här 1 bebisen:)

Jaha när ja ringde sa dom att ja skulle skrivas in med en gång men kanske bara är ett samtal då?

Ja vet inte när man gör ul

Men man kan nog be om ett tidigt om man vill vara helt säker:)

Ja får fråga på torsdag:)

Ja mår jätte bra

Är bara lite trött men ingen annan symptom
  • Svurk
    Kixpix skrev 2015-05-24 23:39:34 följande:
    Jag hade sökt vård. Det finns inga tester som visar att man genomgår ett missfall (om det nu skulle vara det) utan det ser man på en undersökning alternativt vul.

Så ta kontakt med din bm och berätta läget imorgon, finns ingen anledning att dra ut på detta och oroa dig i onödan.
    Dom säger ju att man kan ha blödningar även om man är gravid.

Och att när ägget fäster så kan det komma blödning.

Du kan ju gå till barnmorskan dom måste väl ha nån mottagning med drop in?

Ja tror inte du skall oroa dig för mkt då oroar du kroppen oxå.

Men klart du skall till bm om du är orolig.

Alla biverkningar är ju annorlunda ja har ingenting förutom lite "mensvärk"men det skall man ha då livmoderns växer:)

Hoppas det går bra
  • Svurk
    Kixpix skrev 2015-05-25 14:49:03 följande:
    Svarade du mig? Det är inte jag som behöver söka vård.
    Haha oj fel:)
  • Svurk
    längtan 89 skrev 2015-05-26 13:33:19 följande:

Tack så mycket! smile1.gif En fråga: hade ni som mensvärk i början av graviditeten? ( är i v.4+5) har haft svagt molande innan men idag känns det mer, tror ni det är normalt?

Grattis till alla som plussat!

Jag har det från och till:) men helt normalt
Svar på tråden BF Januari 2016 :)